۱۵:۲۵ - دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱

پیچک انحراف فرصتی برای تقویت مهارت سواد رسانه ای

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شاهین شهر گفت: دوره آموزشی پیچک انحراف ویژه فعالین و نخبگان فرهنگی شهر برای تقویت مهارت فضای مجازی برای حضور موثر و دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب در شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ امروز در عصری زندگی می کنیم که به عصر انفجار اطلاعات نیز تعبیر می شود فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعاتی است که به وسیله رسانه های مختلف تولید می شود و در شـرایط اشباع رسانه اي قرار داریم، چنین فضایی نیازمند تعیین و تجویز یک رژیم مصرف رسانه اي است. براي دستیابی به این رژیم مصرفی نیازمند آموزش رسانه اي به تمام مردم به خصوص کودکان و نوجوانان هستم.

حجت الاسلام محسن ربیعی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با اشاره به لزوم کسب مهارت و تقویت سواد رسانه‌ای برای جلوگیری از آسیب های فضای مجازی، از برگزاری دوره آموزشی پیچک انحراف در شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: دوره پیچک انحراف شامل 40 جلسه آموزشی با چند سرفصل ویژه فعالین و نخبگان فرهنگی شاهین شهر برگزار می شود که مباحث سواد رسانه، آشنایی با پیام رسان ها و شگردهای کار با آنها، شناخت فرقه های انحرافی و روش مبارزه با فرقه های انحرافی در فضای مجازی از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شاهین شهر افزود: در این دوره آموزشی علاوه بر مباحث سواد رسانه ای، آشنایی با بازی های رایانه ای و شگردهای فعالیت در پیام رسان ها، مبحث تخصصی تر در خصوص فرقه های انحرافی و نحوه فعالیت آنها و چگونگی مقابله با این فرقه های ضاله در فضای مجازی نیز مطرح می شود.

وی هدف از برگزاری دوره آموزشی پیچک انحراف را ارتقا سطح سواد رسانه و کادرسازی فعالین فرهنگی برای مقابله با آسیب های فضای مجازی برای حضور موثر و ایفای نقش عنوان کرد و افزود: این دوره آموزشی به مدت دو ماه از طرف بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام ربیعی استقبال جوانان و فعالین فرهنگی کانون های مساجد، موسسات قرآنی و فرهنگی و حوزه های علمیه از این دوره را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته مبحث تخصصی دوره توسط حجت الاسلام عرب و حجت الاسلام مظاهری سیف در قالب اردوی زیارتی در مسجد جمکران برگزار می شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با حضور جوانان دغدغه مند در قالب تیم های قوی سایبری از ارزش های اسلام و انقلاب و امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) در فضای مجازی دفاع کنیم.

انتهای پیام/ فرحناز خیراتی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.