۰۸:۳۰ - شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

یادداشت؛

خرداد، فصل حماسه آفرینی ملت ایران

در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، خرداد شاهد حماسه‌های تاریخی ملت ایران است از پانزده خرداد 1342 که نقطه عطف و آغاز نهضت اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله گرفته تا سوم خرداد 1361 سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و 14 خرداد 1368 سالروز رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله و آغاز رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی. اینک و در سال 1400 شیپور خلق حماسه ای دیگر به صدا در آمده است

به گزارش شاهین پرس؛ سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصرت بزرگ خود را نصیب ما فرمود. این جانب با یقین به آنکه مَا النَّصْرُ إلّا مِنْ عِندِ الله از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة الله الاعظم – ارواحنا لمقدمه الفداء – را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت هایی در دست ابرقدرتان خصوصاً امریکای جهانخوار بیرون آورد و ندای «الله اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد و پرچم پر افتخار «لا اله الا الله» را بر فراز آن شهرِ خرّم- که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و «خونین شهر» نام گرفت تشکر می کنم. و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده عدل الهی در سراسر گیتی – روحی لتراب مقدمه الفداء – می باشند. آنان به آرم ما رَمَیتَ إذْ رَمَیتَ وَ لکنَّ الله رَمی  مفتخرند. آری پیام حضرت امام خمینی (ره ) به رزمندگانی که حماسه فتح خرمشهر را خلق نمودند و خرداد را  ماه حماسه‌های جاوید ثبت نمودند.

در روزشمار تاریخ انقلاب اسلامی ایران، خرداد شاهد حماسه‌های تاریخی است که در آن خلق شده است. از پانزده خرداد 1342 که نقطه عطف و آغاز نهضت اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله است گرفته تا سوم خرداد 1361 سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و 14 خرداد 1368 سالروز رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله و آغاز رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی. اینک و در سال 1400 شیپور خلق حماسه ای دیگر به صدا در آمده است و امت حماسه ساز ایران اسلامی را نسبت  به اهمیت و حساسیت این انتخابات خطاب قرار داده است چرا که  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در سال ۱۴۰۰ از اهمیت خاصی برخوردار است آری این انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب و برخوردار از نقشی تعیین‌ کننده در ریل‌ گذاری برای تحقق یا عدم تحقق این بیانیه می باشد و انتظار عمومی از دولت آینده برای حل مسائل و مشکلات انباشت شده و اثرگذار بر سرمایه اجتماعی نظام و  گام پایانی برای تشکیل سه قوه هماهنگ و هم‌افزا خواهد بود .پیوند انتخابات پیش رو با مفهوم انتخاباتی دولت جوان حزب الهی و انقلابی، به معنای تغییر روند مدیریتی و استفاده از انرژی، نشاط، تلاش و تحول‌گرایی انقلابی به‌ عنوان علاج مشکلات کشور و اولین دولت در شرایط خارج شدن نسل اول انقلاب از عرصه مدیریتی کشور جهت طراحی برنامه پنج ساله هفتم توسعه و ریل‌گذاری برای پیشرفت آینده کشور می باشد.

به فرموده رهبر معظم انفلاب اسلامی مدظله العالی اصل مطلب در مسئله‌ انتخابات، ایجاد حماسه‌ سیاسی است؛ حضور حماسی مردم در پای صندوقهای رأی است. حماسه یعنی آن کار افتخارآفرینی که با شور و هیجان انجام می گیرد. این‌که یک نظام اسلامی نظامی زیر پرچم توحید و دین میتواند مردم‌ سالاری را به شکل آشکار و واضح و با زبان گویا در مقابل چشم مردم جهان قرار دهد، درست عکس تبلیغات استکبارىِ دنیای لیبرال دمکراسی است. آنها می خواهند بگویند مردم سالاری منحصر در ماست. نمی توانند این را تحمل کنند که یک نظام اسلامی و دینی، با ارزش‌های والای ایمانىِ خود بتواند مردم سالاری را این‌طور نهادینه کند.

انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد: مظهر خداباوری است، چون تکلیف است. وظیفه‌ ما است، تکلیف ما است که در سرنوشت کشور دخالت کنیم؛ تک تک آحاد ملت این تکلیف را دارند. مظهر مردم‌باوری است، چون انتخابات مظهر اراده‌ آحاد مردم است؛ مردم هستند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب می کنند و مظهر خودباوری است، چون هر کسی که رأی در صندوق می‌اندازد، احساس می کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده و به سهم خود تعیین کرده است؛ این خیلی چیز مهمی است. پس انتخابات هم مظهر خداباوری است، هم مظهر مردم‌باوری است، هم مظهر خودباوری است. انتخابات، مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود است.

شما وقتی رئیس‌جمهور را انتخاب می کنید، یعنی تمام سررشته‌های اجرایی کشور را در دست کسی می گذارید که منتخب شما و برخاسته از رأی و اراده شما است. این کار به معنای قدرت مردم در اداره کشور و در دست داشتن سرنوشت کشور به وسیله ملت است؛ این چیزِ کم و کوچکی نیست؛ این برای ما همه چیز است. آحاد ملت ما باید بدانند آنچه بکارند، همان را درو می کنند. بعضی افراد ممکن است در رأی‌گیری شرکت نکنند؛ بعد بگویند چرا فلان کار نشد. شما باید شرکت می کردید و آن کسی را که فکر می کنید می تواند این کار را انجام دهد و می پسندید، انتخاب می کردید تا آن‌طور که می خواهید، بشود. نمی شود ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ بعد نتیجه انتخابات احیاناً آن‌طور که ما می پسندیم، نشود؛ سپس بگوییم چرا نشد! بله، وقتی انسان شرکت نکند، همین است.

همه باید در انتخابات شرکت کنند؛ این یک وظیفه است؛ هم وظیفه اسلامی است، هم وظیفه میهنی و ملی است و حفظ عزّت و شوکت کشور به این وابسته است، هم وظیفه سیاسی است – کسانی که فهم و تشخیص سیاسی دارند، وظیفه دارند وارد شوند – هم وظیفه اخلاقی است؛ حقوق مردم اقتضاء می کند که در این میدان وارد شوند. کارهایی که باید در این کشور انجام گیرد، اقتضاء می کند که انسان در این میدان وارد شود. انتخابات را مغتنم بشمارید و قدر بدانید و در آن شرکت کنید؛ حادثه بسیار مهمّی است. ان شاء الله با این انتخابات، خون تازه‌ای به پیکر انقلاب و کشور و نظام جمهوری اسلامی دمیده خواهد شد؛ حرکت تازه‌ای برای او پیش خواهد آمد، نشاط تازه‌ای پیدا خواهد کرد؛ همچنان که همه‌ انتخابات‌ها همین جور است. انتخابات مظهر حضور مردم است؛ مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود است.

حجت الاسلام حسن بابایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.