۰۹:۱۳ - چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

صلح امام حسن(ع) قهرمانانه ترین نرمش تاریخ

کارشناس علوم دینی گفت: در صلح امام حسن(ع) نه تنها هیچ گونه ذلتی وجود نداشت بلکه نوعی تاکتیک و قهرمانانه ترین نرمش تاریخ است که این صلح کمتر از قیام امام حسین(ع) نیست.

به گزارش شاهین پرس؛ پيشواى دوم جهان تشيع، اولين ثمره زندگى مشترك على عليه السلام و فاطمه عليهاالسلام در نيمه ماه مبارك رمضان سال سوم هجرى در «مدينة الرسول » ديده به جهان گشود. وقتى خبر ولادت امام مجتبى به گوش پيامبر گرامى اسلام رسيد، شادى و خوشحالى در رخسار مبارك آن حضرت نمايان شد. مردم شادى كنان مى آمدند و به پيامبر صلى الله عليه و آله و على و زهرا عليهماالسلام تبريك مى گفتند.

یکی از راه هاى شناخت عظمت و برترى يك انسان اين است كه محبوب انسان هاى برتر و با فضيلت باشد. در عالم هستى برتر از خاتم پيامبران صلى الله عليه و آله وجود ندارد که حسن بن على عليهماالسلام سخت محبوب پيغمبر گرامى اسلام بود و اين محبت و دوستى را در گفتار و كردار خويش ظاهر، و به اصحاب خود مى فهماند.

* قهرمانانه ترین نرمش تاریخ

حجت الاسلام محمدعلی دائی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با تبریک ولادت سبط اکبر امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) در بیان اهمیت حسن خلق داشتن فرمودند اخلاق نیکو و حسنه از هر خوبی و نیکویی در دنیا بهتر است.

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر با اشاره به کتاب صلح امام حسن(ع) نوشته رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: برخی با تحریف تاریخ برخی نسبت های ناروا به امام حسن(ع) نسبت داده و به گونه ای القا می کنند که صلح امام حسن(ع) ناشی از ترس و سستی که در بشرهای عادی وجود دارد بود در صورتی که در صلح امام حسن(ع) هیچ گونه عجز و ذلتی وجود ندارد بلکه نوعی تاکتیک و قهرمانانه ترین نرمش تاریخ است و این صلح کمتر از قیام امام حسین(ع) نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.