۱۲:۲۵ - چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

کارشناس سیاسی:

تفکر انقلابی و جهادی عامل حرکت محورهای پیشرفت کشور

کارشناس امور سیاسی تفکر انقلابی و جهادی را عامل پیشرفت کشور دانست و گفت: امروز جریان لیبرال با جنگ رسانه ای قصد دارد با انحراف افکار عمومی و نسل جوان اجازه ندهند تفکر انقلابی و اقتصاد مقاومتی کشور را بسازد و مشکلات مردم حل کند.

به گزارش شاهین پرس؛ انقلاب اسلامی ایران با بازگشت به ارزش‌های اصیل اسلامی، طلیعه‌ای نوین را آغاز کرد. به بیانی، جهان‌بینی اسلامی در برابر جهان‌بینی غربی و لیبرالی ظهور و بروز پیدا کرد انقلاب‌ اسلامی به عنوان یک انقلاب ضد استبداد، ضد استعمار و صاحب سخن در فضای جامعه جهانی ایده شفاف، اصیل و عقلانی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مطرح کرد که محور اصلی آن پیوستن دنیا و آخرت و وارد کردن دین به طور مؤثر در اجتماع بود.

یکی از مهم‌ترین مراحل تمدن‌سازی، تشکیل و اداره جمهوری اسلامی است. از ابتدای پیروزی انقلاب جریان‌های فکری‌ سیاسی مختلفی ادعا داشتند که ایده و طرح برای اداره جمهوری اسلامی ایران دارند، مانند نهضت آزادی، جبهه ملی، منافقین (مجاهدین خلق) و همچنین جریان اصیل انقلابی به رهبری امام خمینی(ره) اما مطالعه تاریخ حوادث بعد از پیروزی انقلاب ما را به این نتیجه می‌رساند که یک جریان که به لحاظ تئوری آن را می‌شود تلفیقی از اسلام آمریکایی، نهضت آزادی و جبهه ملی دانست، و می‌توان در یک کلام آن را لیبرال مسلک نامید که حضور پررنگی در اداره کشور داشته و تقریبا همه مراکز مهم تصمیم‌ساز کشور از قبیل مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت، مرکز پژوهش‌های مجلس و…. در طول این سال ها، تماما در اختیار این جریان بوده است اما با این حال به اعتقاد کارشناسان صاحب نظر پیشرفت های کشور از ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس تا فناوری هوا و فضا و کشف و تولید واکسن کرونا حاصل تفکر انقلابی و جهادی بوده است.

* تفکر انقلابی رمز موفقیت و پیشرفت های کشور

دکتر محسن نصری در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ تفکر انقلابی و جهادی را مجموعه ای بر مبنای آیات قرآن کریم، روایات ائمه معصومین(ع)، قانون اساسی، دیدگاه ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مواضع رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: تفکر انقلابی به دلیل اینکه در این چارچوب قرار می گیرد هر کجا وارد شود پیشرفت و موفقیت حاصل می شود. همچنان که پیشرفت های کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، دفاعی، روابط بین الملل و امور داخلی در 42 سال گذشته به واسطه همین تفکر انقلابی و جهادی بوده است.

کارشناس امور سیاسی با تاکید بر اینکه تفکر انقلابی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: اگر تفکرهای سازش کارانه و غربزده لیبرال در ابتدای انقلاب بود پیروزی به دست نمی آمد بلکه ایستادگی و مقاومت مردم براساس رهنمودهای حضرت امام(ره) و آیات و روایات ائمه معصومین انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به حماسه های دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در حالیکه 70 درصد کشورمان را در حدود 200 سال دوران قاجار و پهلوی از دست دادیم ولی در طول هشت سال جنگی که با همکاری دشمنان شرق و غرب دنیا از شوروی و ناتو گرفته تا آمریکا، اروپا، صهیونیست کشورهای عرب مرتجع منطقه بر ما تحمیل شده بود نه تنها یک میلی متر هم از دست ندادیم بلکه اقتدار و قدرت نیز بدست آوردیم و دنیا با عظمت انقلاب ما آشنا شدند.

نصری تاکید کرد: پیروزی و اقتدار در دفاع مقدس بر اثر همین تفکر انقلابی بود در حالیکه تفکر غرب زده به دنبال سازش و تسلیم بودند و می گفتند که نمی توانیم مقاومت کنیم ولی حماسه آفرینی شهدا ثابت کرد که هم می شود و هم می توانیم.

وی با بیان اینکه عرصه علمی و فنی کشور دیگر عرصه ای است که تفکر انقلابی آن را به موفقیت رساند خاطرنشان کرد: بهمن سال 57 انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که از جمعیت حدود 35 میلیونی کشور تنها 47 درصد مردم با سواد بودند و بیش از نیمی از جمعیت کشور بی سواد بودند تنها 35 درصد بانوان با سواد و 65 درصد نمی توانستند حتی اسم خود را بنویسند اما با وجود فشار جنگ تحمیلی، تحریم، فتنه و آشوب هایی که در 42 سال گذشته از جانب دشمنان بر کشور تحمیل شده امروز جزو چند کشور برتر دنیا در علوم استراتژیک هسته ای، سلول های بنیادی، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، صنعت هوا و فضا و … هستیم.

* تلاش دشمنان خارجی با همراهی بدخواهان داخلی، مانع تفکر انقلابی و پیشرفت کشور

کارشناس سیاسی اضافه کرد: همه این موفقیت ها و پیشرفت ها حاصل تفکر انقلابی با تقدیم پنج شهید دانشمند هسته ای از جمله شهید فخری زاده است که دشمنان نمی توانستند قدرت، عظمت و پیشرفت های انقلاب اسلامی را تحمل کنند آنها را به شهادت رساندند تا به خیال اینکه جلوی پیشرفت های کشور را بگیرند.

وی افزود: در عرصه میدان های مقاومت در منطقه مقابل با دشمنان جبهه و محور مقاومت در منطقه که اوج آن مقابله با داعش است با هم تفکر انقلابی به میدان آمد و مقابل گروهک ترویستی داعش ایستاد داعشی که توسط آمریکا به وجود آمد، کشورهای عرب و گاوهای شیرده منطقه آن را حمایت و تامین مالی کرده و اروپا و رژیم صهیونیستی نیز او را به آخرین سلاح های پیشرفته تجهیز کرده بودند با اشغال 80 درصد سوریه و 70 درصد کشور عراق و بیرحمانه ترین جنایت ها روی مغول را سفید کرده بود به حدود 40 کیلومتری کرمانشاه رسیده و تهدید کرده بود از طریق کرمانشاه و همدان به تهران می رسد و ایران را هم اشغال می کند.

نصری ادامه داد: همین تفکر انقلابی بود که با حماسه شهدای مدافع حرم با محوریت شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی مقابل چنین دشمنی ایستاد و دوباره دشمنان شرق و غرب همکار داعش را شکست داد وگرنه آقایون می خواستند با مذاکره و گفتگوهای ذلت بار موجب تحقیر جمهوری اسلامی شوند همانگونه که در موضوع برجام و گفتگوهای برجام و هسته ای و سیاسی به تعبیر حضرت آقا جز خسارت محض حاصل دیگری نداشت عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تفکر انقلابی در هر عرصه ای که به میدان آمده باعث پیروزی شده است خاطرنشان کرد: جریال لیبرال امروز با جنگ نرم قدرت رسانه ای و حمایت بی بی سی، من و تو، وی او ای، اینترنشنال به دنبال این هستند که افکار عمومی و نسل جوان را منحرف کرده و اجازه ندهند تفکر انقلابی و اقتصاد مقاومتی کشور را بسازد و مشکلات مردم حل کند، دوباره می خواهند مردم را گرفتار توافق و گفتگو کرده و بگویند راه حل فقط از جانب اروپا و آمریکا است اما ان شاالله با تجربه هشت ساله ای که ملت ایران پیدا کردند مردم هم حضور حداکثری و هم انتخاب اصلح را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.