۲۱:۳۸ - دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

در اجرای طرح تشدید نظارت ها انجام شد؛

پلمپ 13 واحد صنفی متخلف بهداشتی در شهرستان شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه گفت: 13 واحد صنفی متخلف بهداشتی در اجرای طرح تشدید نظارت ها بهداشت محیط پلمپ شد و 30 واحد صنفی دیگر تذکر دریافت کردند.

دکتر علی پارسا در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای پایانی سال در شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به وضعیت حساس بیماری کرونا در شهرستان و حضور انبوه شهروندان در فروشگاه ها برای خریدهای شب عید، ضرورت نظارت بازرسان بهداشت محیط بر سلامت مواد غذایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اماکن عمومی را دو چندان می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: تیم بازرسان واحد بهداشت محیط با تشدید نظارت ها در طرح ضربت همه روزه در دو شیفت عصر و شبانه با همکاری اتاق اصناف و بسیج، از واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی، فروشگاه ها و دیگر مراکز خرید بازرسی انجام می دهند.

وی افزود: هفت تیم بازرسی سه نفره بهداشت محیط، به همراه مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تیم نظارت بسیج (قرارگاه حاج قاسم سلیمانی) و بازرس اتاق اصناف شهرستان ضمن بازدید از پاساژهای پرتردد و 180 فروشگاه و واحد صنفی عرضه کننده موادغذایی سطح شهر شاهین شهر، بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و وضعیت رعایت محدودیت های هوشمند در صنوف نظارت کردند.

10 واحد صنفی متخلف در شاهین شهر پلمپ شدند

پارسا اضافه کرد: در این بازرسی ها ضمن توصیه و تذکرات لازم به متصدیان و فروشندگان مراکز خرید، واحدهای صنفی که رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی شهروندان را مقدم بر کسب و کار خود قرار داده بودند مورد تقدیر و تشویق مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفتند همچنین تعداد 10 واحد صنفی دارای تخلفات بهداشتی، توسط بازرسان بهداشت محیط پلمپ و به بیش از 30 واحد صنفی دیگر تذکر شفاهی و کتبی داده شد.

وی بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی و واحدهای صنفی شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این بازرسی ها موجب جلب مشارکت و جدیت بیشتر متصدیان فروشگاه ها و واحدهای صنفی در رعایت پروتکل های بهداشتی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به بازدید از آرامستان شهر گز و نظارت بر مراسم خاکسپاری یک مورد متوفی کرونا، توصیه کرد: مردم باید ضمن پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع برای مراسم ختم، از ازدحام و شرکت در مراسم خاکسپاری و ختم متوفیان در آرامستان ها خودداری کنند.

پلمپ یک واحد خدمات پوست فاقد مجوز

وی در ادامه افزود: با پیگیری واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان و دستور دستگاه قضایی و همکاری پلیس امنیت شهرستان یک واحد خدمات پوستی فاقد مجوز شناسایی و اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی غیرمجاز موجود جمع آوری و محل پلمپ گردید.

دو واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی در بخش میمه پلمپ شد

پارسا با اشاره به بازرسی تیم مشترک مسئول بهداشت محیط شهرستان. کارشناس بهداشت محیط و بازرس اصناف بخش میمه از واحدهای صنفی شهرهای میمه و وزوان ابراز کرد: دو واحد نانوایی و کبابی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها و شرایط بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط در بازرسی از واحدهای صنفی شهرهای میمه و وزوان  پلمپ وغیر فعال شدند همچنین دو واحد رستوران و کبابی نیز اخطار کتبی دریافت کردند که در صورت عدم رفع نقص، آنها نیز پلمپ خواهند شد.

وی با بیان اینکه پنج واحد صنفی دیگر اخطار شفاهی برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی دریافت کردند خاطرنشان کرد: دو نمونه از گوشت و زعفران موجود در دو واحد صنفی رستوران جهت سنجش صحت و سلامت آن نمونه برداری شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.