۰۷:۵۸ - شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

یادداشت؛

هدف بیانیه گام دوم انقلاب«جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» است

رهبر معظم انقلاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب را با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» صادر کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ رهبر معظم انقلاب در «بیانیه گام دوم انقلاب» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برای استمرار راه انقلاب اسلامی صادر کردند، ضمن تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» توصیه هایی ارائه می دهند. در این بیانیه رهبر معظم انقلاب، ملت ایران به ویژه جوانان را مورد خطاب قرار داده و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان های انقلاب اسلامی در ۷ فصل می پردازند.

۱. ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران ۲- موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی ٣. به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی ۴. ارتقاء شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم اد. سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور ۶. افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه ۷- ایستادگی روز افزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان

به طور کلی در بیانیه گام دوم انقلاب سه کلمه کلیدی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی محور اصلی بیانیه امام خامنه ای (مدظله العالی) می باشد

چهار تغيير كلیدی، لازمه گام دوم انقلاب

تغيير اول؛ تغيير از رویکرد کلاسیک به رویکرد انقلابی است. موفقیت ما در جنگ تحمیلی مرهون تغییر رویکرد ليبرالی و تکنوکراتی به انقلابی بود. تغيير دوم؛ تغيير عرصه است. گام اول انقلاب، دوره دولت سازی و نظام سازی بود و گام دوم عرصه جامعه سازی است و الزامات این دو عرصه متفاوت است.

تغییر سوم؛ تغییر بین نسلی است. نسلی که حاملان گام اول بودند و برای دولت سازی و نظام سازی تلاش کردند معلوم نیست حاملان مناسبی برای جامعه سازی باشند. علاوه بر آن هر کجا در مدیریت نظام پوست اندازی شده و امور به جوانان سپرده شد، موفقیت های چشمگیری داشته ایم.

تغيير چهارم؛ تغيير نرم افزاری است، چون در بعد نظری تداوم نظریه انقلاب مبنای حرکت است. ساختارهای نظام نیز شکل گرفته است، لذا تحولات نرم افزاری با محوریت مطالبات واقعی مردم، و بر پایه منشور قانون گذاری امری ضروری است. سیاست های کلی نظام قانونگذاری نرم افزار حکمرانی در گام دوم است.

انتهای پیام/ ناصر حسینی منجزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.