۱۸:۰۳ - سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

شناسایی و پلمب یک کارگاه تولید ماسک غیر بهداشتی در شهرستان

یک واحد کارگاه غیر مجاز تولید ماسک غیر بهداشتی در شهرستان شاهین شهر و میمه شناسایی، پلمب و مقادیر قابل توجهی مواد اولیه و ماسک آماده توزیع توقیف شد.

بهزاد شمس در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از شناسایی و پلمب یک کارگاه غیر مجاز تولید ماسک در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا و نیاز جامعه به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از لوازم حفاظت فردی متاسفانه افرادی بدور از رعایت انصاف و انسانیت و با زیر پا گذاشتن وجدان و ذات انسانی خود اقدام به تولید انواع لوازم و تجهیزات غیر بهداشتی برای افراد و هموطنان می کنند که این اقدام می تواند منجر به بروز پیامدهایی غیر قابل جبران و تاثیر گذار بر سلامت خانواده ها و بیماران شود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی ها از واحدهای تولید و عرضه انواع اقلام خوراکی و بهداشتی مورد نیاز جامعه  خاطرنشان کرد: کارشناس بهداشت محیط منطقه در ادامه بازرسی ها موفق به کشف و شناسایی یک واحد تولیدی ماسک در شرایط کاملا غیر بهداشتی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت درمان شهرستان در بازرسی از این کارگاه یک هزار و 200 آماده شده و بالغ بر سه هزار ماسک برش زده آماده دوخت را کشف و ضبط کردند خاطرنشان کرد: متاسفانه در دو هفته اخیر در این کارگاه غیرمجاز بیش از 10 هزار ماسک غیر بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

شمس افزود: این واحد تولیدی که متاسفانه هیچ گونه اصول و ضوابط بهداشتی در آن رعایت نمی شود با استفاده از تجهیزات و افراد غیر مرتبط اقدام به تولید ماسک نموده و در سطح بازار و مراکز درمانی توزیع می کردند با حضور عوامل نیروی انتظامی محل پلمب و کلیه تجهیزات مواد اولیه و مقادیر قابل توجهی ماسک توقیف گردید و پرونده جهت برخورد و مجازات این افراد مجرم به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

مسئول بهداشت محیط شهرستان شاهین شهر و میمه به شهروندان توصیه کرد از خرید هرگونه اقلام بهداشتی و مواد گندزدایی بدون مشخصات بهداشتی به شدت پرهیز کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به شماره 190 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.