۱۹:۱۰ - دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸

شهردار گز خبر داد:

شهرک نمایشگاهی خودرو در شهر گز احداث می شود/ احیای حقوق مغفول مانده شهرداری گز برخوار پس از ۳۰ سال

شهردار و اعضای شورای شهر گز در نشست خبری خود به احیای حقوق مغفول مانده شهرداری پس از 30 سال اشاره کرده و از احداث شهرک نمایشگاهی خودرو در این شهر خبر دادند.

به گزارش شاهین پرس؛ محمود بخشی در جمع خبرنگاران، کاهش قابل توجه درآمد از محل وصول عوارض آلایندگی را چالش بزرگ مدیریت دوره پنجم شهر گز خواند و اظهار کرد: پس از مصوبه پرداخت استانی عوارض آلایندگی در ابتدای سال 96 درآمد شهرداری به میزان قابل توجهی کاهش یافت که علاوه بر تاخیر در پرداخت سه ماه حقوق کارکنان و پیمانکاران موجب کاهش سرعت در روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری نیز شد.

شهردار شهر گز با اشاره به بدهی پنج میلیارد تومانی منظور شده از دوره مدیریت قبل، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری را اولویت اصلی مدیریت شهری بیان کرد و افزود: با وجود مشکلات عدیده ای که وجود داشت تکمیل پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف چند ساله از جمله پروژه احداث مجموعه فرهنگی کتابخانه بزرگ شهر با دو هزار و 600 متر مساحت و ساختمان آتش‌نشانی را در دستور کار خود قرار دادیم.

احداث شهرک نمایشگاهی خودرو در شهر گز

وی تلاش برای اعتماد سازی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری را راه برون رفت از مشکلات و رسیدن به نقطه تعادل عنوان کرد و افزود: احداث شهرک 60 هکتاری نمایشگاه خودرو مهمترین پروژه عمرانی شهرداری شهر گز است که طرح آن سال 88 به تصویب رسیده که در صورت توافق با مالکان حقیقی زمین عملیات اجرایی این پروژه در دهه فجر سال جاری بر زمین زده خواهد شد.

بخشی با بیان اینکه این شهرک در دو پلاک 418 و 437 با مالکیت خصوصی نشانه گذاری شده که به دلیل وجود تعدد مالکان خصوصی و مسائل حقوقی از سال 92 تاکنون مسکوت مانده‌ است، خاطرنشان کرد: پلاک ۴۱۸ با شش میلیون مترمربع مساحت بصورت مشاع در سه منطقه خورزوق، شاهین‌شهر و گز واقع شده است که اسناد آن تعیین حدود نشده اما اسناد اغلب مالکان پلاک 427 تعیین حدود شده و در وضعیت بهتری قرار دارد.

شهردار شهر گز با تاکید بر اینکه شهرک نمایشگاهی خودرو برند شهر گز و استان اصفهان خواهد بود تصریح کرد: شهرک نمایشگاهی خودرو با برنامه ریزی صحیح و چشم انداز 50 ساله علاوه بر ساماندهی نمایشگاه های متعدد اتومبیل سطح شهر، سه هزار فرصت شغلی مرتبط با انواع خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین را نیز ایجاد می کند و همچنین بخش بین المللی آن نیز برای سال های آینده پیش بینی شده است.

تحقق 109 درصدی بودجه سال جاری شهرداری شهر گز

وی با بیان اینکه توافق با مالکان قطعات پلاک ها اصلی‌ترین چالش مدیریت شهری است که در فاصله زمانی دو ساله به نتیجه نرسیده است خاطرنشان کرد: فاز یک این شهرک به مساحت ۲۰ هکتار در پنج قطعه مشخص شده است که 70 درصد آن سرانه فضای عمومی و معابر را شامل می شود و سهم بهره‌مندی مالکان ۳۰ درصد برآورد شده است که به دلیل عدم رضایتمندی مالکان به این میزان از منافع حاصل از احداث و تملک‌ به صورت مشایی در هر ملک، روند توافق و تعامل با مالکان به کندی به پیش می رود.

بخشی به عملکرد بودجه ای شهرداری اشاره کرد و افزود: 80 درصد از بودجه 18 میلیاردی شهرداری در سال 96 تحقق پیدا کرد و در سال 97 نیز با تقویم سهام این شهرداری در شرکت آب و فاضلاب 143 درصد از بودجه 18 میلیاردی تحقق پیدا کرد و در شش ماه نخست سال جاری هم از از بودجه 15 میلیارد تومانی 109 درصد تحقق پیدا کرده است که 30 درصد آن مربوط به فعالیت های عمرانی می شود.

وی از تشکیل دو شورای نامگذاری اماکن عمومی و معابر شهری و شورای فرعی ترافیک شهر گز خبر داد و گفت: یکی از رسالت های مدیریت شهری و شورای پنجم شهر گز اعتماد سازی و قانونمند کردن توافقات در شهرداری بود که و رفع مشکلات شهری بود که بر همین اساس طرح جامع شهری مصوبه سال ۹۲ در دستور کار قرار دارد که امیدوار هستیم تا هشت ماه آینده به اتمام برسد.

ساماندهی الکترونیکی بیش از پنج هزار پرونده شهرسازی

شهردار شهر گز با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰ پرونده شهرسازی با اعتباری بالغ بر 80 میلیون ساماندهی الکترونیکی شده اند، خاطرنشان کرد: به منظور رفاه شهروندان و تحقق ایجاد شهر الکترونیک، امکان دسترسی آسان شهروندان به پرونده های شهرسازی به صورت الکترونیک فراهم شده و شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند از طریق سایت شهرداری، وضعیت مالکیت پلاک خود را بررسی کنند.

وی از رضایت 90 درصدی شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: شهرداری بابت هر بلیط اتوبوس چهار هزار تومان یارانه پرداخت می کند که با توجه به قیمت 900 میلیونی هر دستگاه اتوبوس شهری، سال گذشته با اعتباری بالغ بر 500 میلیونی تنها موفق به بازسازی و بازگرداندن به خطوط چهار دستگاه اتوبوس شدیم و و پنج دستگاه دیگر نیز در آینده بازسازی خواهند شد در ادامه با انعقاد قرارداد با شرکت صبا سیر و بهبود وضعیت حمل و نقل رضایت حدود ۹۰ درصدی شهروندان حاصل شده است.

بخشی با اشاره طرح توسعه آرامستان شهر گز خاطر نشان کرد: آرامستان سنتی شهر گز نیازمند توسعه است و زمین های پیرامون آن مالکیت شخصی دارد که از مالکان آنها درخواست می شود اسناد خود را برای همکاری در طرح توسعه به شهرداری ارائه دهند.

مختومه شدن بیش از 70 درصد پرونده های حقوقی با تعامل دو جانبه/ قانونمند شدن فرآیند توافقات حقوقی در شهرداری گز

مصطفی حکیمیان قانونمند کردن توافقات بدون حاتم بخشی یا نادیده گرفتن حقوق شهروندان را از مهمترین اقدامات شورا و شهرداری گز در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: بدلیل قانونمند نبودن فرآیند توافقات حقوقی در شهرداری از جمله تبصره 100 و یا احراز قانونی مالکیت ها، دعاوی حقوقی بسیاری برای شهرداری ایجاد شده بود بطوریکه در 12 سال گذشته حدود 140 پرونده حقوقی برای برای شهرداری در محاکم قضایی تشکیل شده بود که با برگزاری جلسات متعدد علاوه بر اینکه 70 درصد پرونده ها مختومه شده از طرفی در دو سال اخیر نیز هیچ پرونده حقوقی جدیدی تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر گز با تاکید بر اینکه مردم شهر گز اهل تعامل و گفتگو هستند و شایسته نیست مشکلات خود را در راهروهای محاکم قضایی حل کنند، به احیای کاروانسرای عباسی شهر گز اشاره کرد و افزود: پروژه احیای کاروانسرای عباسی پس از وقفه طولانی و برگزاری جلسات متعدد آسیب شناسی و سپس مزایده با هفت میلیارد تومان قرارداد برای مرمت و بازسازی بنا به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

وی با بیان اینکه روز ۲۰ مرداد به عنوان روز گز انتخاب شده و از تابستان آینده ویژه برنامه‌هایی برای شناخت بیشتر تاریخ و تمدن شهر گز برگزار خواهد شد، از احداث کمپین گردشگری کاروانسرای عباسی شهر گز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه 80 درصد از زمین‌های اطراف کاروانسرا در مالکیت شهرداری قرار دارد و همچنین قول یکساله سرمایه‌گذار برای احیای کاروانسرا، کمپین گردشگری مدرن در مساحتی حدود 25 هکتار احداث می شود.

برگزاری جشنواره استانی “گویش‌گزی” در بهمن ماه

حکیمیان با اشاره به تشکیل گروه ارکستر بزرگ موسیقی شهر گز با حضور هنرمندان این شهر خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با ظرفیت های فرهنگی هنری شهر گز، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خانه فرهنگ و هنر و شوراهای شعر، موسیقی، انجمن تئاتر و تعزیه شهر گز تشکیل شد و همچنین با پیگیری های انجام شده مصوب شد تا قبل از پایان سال با همکاری حوزه هنری استان پردیس سینمایی در سالن دوم سینما بهار احداث شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گز با اشاره به آثار متعدد بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، از ثبت “گویش‌گزی” به عنوان میراث ناملموس شهر گز در اواخر سال 96 خبر داد و افزود: گویش گزی، گویشی قدیمی و اصیل و بازمانده زبان فارسی میانه است که بخشی از زبان‌های چهارگانه پهلوی، ولایتی، بتری و دری شامل می شود و با وجود گذر زمان تقریبا بدون تحریف باقی مانده و به عنوان زبان مرسوم شهروندان شهر گز شناخته می شود.

وی افزود: به منظور پاسداشت این واقعه فرهنگی و معرفی آن به همه هموطنان همایش استانی “گویش‌گزی” در بهمن ماه سال جاری با حضور هنرمندان و فرهیختگان ادب و هنر در شهر گز برگزار می شود.

احیای حقوق مغفول مانده شهرداری گز برخوار پس از ۳۰ سال

احسان پاینده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، از احیای حقوق مغفول مانده شهرداری شهر گز خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد شهرداری و شرکت آب و فاضلاب منطقه اصفهان مبنی بر اختصاص 30 لیتر پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شاهین‌شهر برای آبیاری فضای سبز شهر گز، بدلایل نامعلوم این تفاهم نامه تاکنون مغفول مانده بود.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر گز با اشاره به خشک شدن بخش عمده ای از فضای سبز شهری بدلیل خشکسالی سال های اخیر و عدم اجرای این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: با پیگیری های فراوان پس از 30 سال مفاد این تفاهم نامه تحقق پیدا کرد که در شرایط کنونی اعتبار این طرح حدود 50 میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با بیان اینکه شهر گز دارای 58 هکتار فضای سبز با سرانه 25 متر است که عملیات اجرای طرح جامع آبیاری مکانیزه با اعتبار حدود یک میلیارد تومانی پس از تصویب در سازمان شهرداری‌ها شروع می شود.

رونق صنعت گردشگری شهر گز با توسعه رفاهی و زیر ساختی کاروانسرای عباسی

مجتبی نیرومند در ادامه احداث شهرک نمایشگاهی خودرو را گام موثر در رونق صعنت گردشگری و جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: موقعیت جغرافیایی مناسب شهر گز در مسیر عبور خط راه آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران و احداث خط مترو شاهین شهر به اصفهان علاوه بر جذب سرمایه گذار و حضور گردشگر در ایجاد اشتغال و حضور صنعت در این شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گز با بیان اینکه طبق نظر شورای عالی شهرسازی کشور و شورای شهرسازی استان این شهرک نمایشگاهی تنها پایلوت استان اصفهان محسوب می شود خاطرنشان کرد: احداث امکانات کامل رفاهی برای گردشگران و سرمایه گذاران و همچنین امکان حضور تمام خدمات صنفی خودرو از جمله گمرک، پلیس راهور، معاینه فنی، شماره‌گذاری پلاک، بانک‌ها، نمایندگی‌های مجاز خودرو و غیره در طراحی این شهرک پیش بینی شده است.

وی به وجود آثار تاریخی متعدد با قدمت چند هزار ساله شهر گز اشاره کرد و با بیان اینکه کاروانسرای عباسی با قابلیت توسعه رفاهی و زیرساختی در پذیرش و جذب توریست نقش موثری دارد تصریح کرد: ۱۱ هکتار از شرکت خوش طعم به مجموعه گردشگری تبدیل شده است، همچنین در خصوص احداث مجتمع مسکونی آفتاب هم توافقاتی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.