۰۷:۱۵ - پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸

امام جمعه میمه:

بسیاری از شهدا، شهادت را مدیون مادران و همسران خود هستند/ مولفه های اصلی انقلاب اسلامی مورد هدف دشمنان قرار دارد

امام جمعه شهر میمه نقش زنان در تربیت دلیرمردان عرصه دفاع مقدس را بی بدیل دانست و گفت: بسیاری از شهدای کربلا تا شهدای دوران دفاع مقدس شهادت را مدیون مادران و همسران خود هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، در همایش زنان و دفاع مقدس در شاهین شهر با تبیین برخی از ابعاد زندگی امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا اظهار کرد: امام سجاد(ع) پس از واقعه خونین عاشورا تا پایان عمر همواره بر مصیبت امام حسین(ع) گریه می‌کردند و این اولین قدم برای زنده نگهداشتن نهضت عاشورا بود.

امام جمعه شهر میمه خاطرنشان کرد: گریه امام سجاد(ع) تنها بعد عاطفی و احساسی نداشت بلکه همانند گریه های حضرت زهرا(س) پس از وفات پیامبر اکرم(ص)، بعد سیاسی برای حفظ و تقویت اهداف نهضت عاشورا هم داشت،

وی افزود: امام چهارم شیعیان(ع) آنقدر گریه می کردند که کسانی که امام حسین را دعوت کرده بودند اما او را یاری نکردند یکدیگر را سرزنش کرده و با ندامت آرزو می کردند ای کاش حسین(ع) را یاری می کردند.

دشمن سه مولفه اصلی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده است

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به خطبه های آتشین و بصیرتی امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: سم پاشی ها و تبلیغات سوء موجب شده بود مردم شام دشمنان اهل بیت(ع) بودند ولی با ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام امام زین العابدین(ع) با روایتگری وقایع تلخ و جانسوز عاشورا، باعث شد این دشمنی ها از بین برود و از گذشته خود توبه کنند.

وی افزود: شبهه افکنی های امروز دشمنان برعلیه شهدا، دوران دفاع مقدس و زیارت امام حسین(ع)و عزاداریها برای شهادت اهل بیت(ع) را در ادامه تلاش دشمن به انحراف کشاندن باورها و اعتقادات مردم بیان کرد و افزود: خط سرخ شهادت، امید انتظار و ولایت فقیه سه مولفه اصلی انقلاب اسلامی است که دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی درباره آنها بین جوانان شبهه افکنی می کنند که لازم است با آنها مقابله شود.

امام جمعه شهر میمه، با تاکید بر اینکه بصیرت افزایی درسی است که از سیره امام سجاد(ع) دریافت می کنیم خاطرنشان کرد: امروز باید ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، دلایل رشادت های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در میدان نبرد که حاکی از باورهای محکم دینی و تربیت در مکتب حسینی بود برای جوانان امروز به روشنی بازگو شود .

وی نقش زنان در تربیت دلیرمردان عرصه دفاع مقدس را بی بدیل دانست و با بیان اینکه ارزش، مقام و جایگاه همسران و مادران شهدا بسیار بالا است، تاکید کرد: بسیاری از شهدای کربلا تا شهدای دوران دفاع مقدس شهادت را مدیون مادران و همسران خود هستند.

مهمترین سلاح ما در جنگ تحمیلی دشمن بعثی، ایمان به خدا بود

کبری عارف زاده، از بانوان رزمنده دوران دفاع مقدس در این مراسم در بیان حضور و نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی که از خردادماه سال 59 بصورت مرزی شروع شده بود 31 شهریور همان سال با عبور از خط مرزی به شهر خرمشهر رسید و بدلیل همزمانی با روزهای آغازین سال تحصیلی و شلوغی های خاص این روز بیش از 400 نفر از مردم بی دفاع از زن و مرد و پیر و جوان و خردسال و زن باردار با خمسه خمسه های دشمن به شهادت رسیدند که با وجود گلوله باران دشمن تدفین شهدا به سختی انجام می شد.

روایتگر دوران دفاع مقدس ادامه داد: به همراه تعدادی از خواهران که بین 15 الی 20 سال سن داشتند به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در دوره های آموزشی شرکت کرده بودم در مسیر بازگشت از دوره اموزشی شهر شاهدان در کتابخانه مسجد امام جعفر صادق(ع) موظف به تقسیم اسلحه های ژ3 ام یک بین نیروهای برادر آموزش دیده شدم.

وی افزود: حدود 7 الی 8 ماه مسئولیت دریافت، جاسازی، نگهداری و تقسیم تنها مهماتی که از لشکر زرهی 92 شامل مین های ضدتانک و ضد نفر و گلوله های ژ3 و آرپی جی و کلاش با وزن های سنگین می رسید بر عهده داشتیم و علاوه بر آن شب ها نیز به نوبت نگهبانی می دادیم با این حال این کارها ما را راضی نمی کرد و از شهید جهان آرا درخواست می کردیم که کارهای مهمتری به ما بسپارد.

رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: پس از عزل و فرار بنی صدر نیرو و مهمات بیشتری رسید و بنا به تصمیم شهید جهان آرا برای گذراندن دوره آموزش امدادگری به بیمارستان شهید صدوقی اهواز عازم شدیم که پس از پایان دوره در بیمارستان طالقانی بین آبادان و خرمشهر در سه شیفت مشغول مداوا و درمان اولیه مجروحان ایرانی و اسرای عراقی و رسیدگی به وضعیت شهدا شدیم.

وی با تاکید بر نقش زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود، مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس وظایف بسیار مهمی بر عهده داشتند علاوه بر اینکه با اطمینان خاطر آنها را راهی جبهه های نبرد می کردند خود نیز در پشت جبهه وظیفه پشنیبانی را بر عهده داشتند و پس از شهادت همسر و فرزندان خود بر شهادت آنها صبر می کردند.

عارف زاده با تاکید بر اینکه مهمترین سلاح ما در جنگ تحمیلی دشمن بعثی، ایمان به خدا بود خاطراتی از عملیات بیت المقدس را بیان کرد و گفت: با وجود شرایط سخت جنگی هیچ کدام از نیروهای خواهر و برادر تکالیف دینی خود را فراموش و نادیده نمی گرفتند و قبل از انجام ماموریت ها با خدا راز و نیاز و مناجات می کردند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه دشمن روزی جنگ سخت را بر این کشور تحمیل کرد اما امروز جنگ دشمن نرم است و همانند اسلحه تک تیرانداز تک تک مردم را مورد هدف قرار داده است که اگر مراقب نباشیم آسیب زیادی خواهیم دید.

اجرای سرود و پخش کلیپ از دیگر بخش های این مراسم بود که با حضور فرمانده و کارکنان ناحیه مقاومت و جمع زیادی از خواهران بسیجی و خانواده های معظم شهدا در نمایشگاه دفاع مقدس برگزار شد..

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.