۱۶:۱۸ - دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

مسئول مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر:

نوای نینوا با سوگواره عاشورایی در مرکز فرهنگی شاهین شهر طنین انداز شد

مسئول مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر از برگزاری سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر خبر داد و گفت: سلامت جامعه با شور و آهنگ زندگی همراه با اخلاق و ایمان تضمین می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ فریبا پسنده، از برگزاری سوگواره عاشورایی با عنوان نقش خورشید همزمان با دهه محرم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: همه ساله با آغاز ماه محرم در سراسر دنیا واقعه عاشورا پررنگ تر از گذشته می شود که لازم است برای آگاهی بخشی و ترویج آموزه های عاشورایی بیشتر تلاش کنیم.

مسئول مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر با تاکید بر اینکه روح لطیف کودکان و نوجوانان تجلی گاه شور و آهنگ زندگی است و اگر این شور با اخلاق و ایمان درآمیزد سلامت جامعه تضمین می شود، تصریح کرد: سوگواره عاشورایی در قالب مجموعه برنامه های فرایند محور موثر و سازنده با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی و مذهبی فرهنگ شیعی که نماد عمیق و ژرف آن در واقعه عاشورا و محرم دیده می شود، در بین کودکان ونوجوانان اجرا شد.

وی افزود: زیارت پرفیض عاشورا، معرفی وقایع، شخصیت ها و شهدای کربلا، مسابقه نشریه نگاری با عناوینی همچون( قطره ای از دریا، محرم، پرواز، قصه گویی، کارگاه ادبی در قالب شعرو داستان (با توجه به فراخوان استانی متن سرخ عاشورا)، خاطره نویسی با عنوان «غزل آفتاب»، نقاشی، سفالگری و .. از جمله بخش های ویژه برنامه سوگواره عاشورایی بود که با نگاه اسوه ای، بصیرتی و آموزه ای به کربلا در کانون برگزار شد تا اعضای کانون با اسوه ها و الگوهای دینی بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.