۰۴:۳۹ - سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

امام جمعه نجف آباد:

حضرت امام (ره) از مصادیق عالمان شیعه و حجت خدا در عصر حاضر است

امام جمعه نجف آباد، حضرت امام (ره) را از مصادیق عالمان شیعه و حجت خدا در عصر حاضر دانست و گفت: براساس حدیث قدسی در امت پیامبر خاتم(ص) عالمانی خواهد آمد که هریک نفر آنان از برخی انبیا بنی اسرائیل افزون تر و برتر هستند که یقین امام راحل از مصادیق کامل این احادیث است.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مصطفی حسناتی، در مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که در مصلای نماز جمعه شاهین شهر، برگزار شده بود، حیات عزت، عظمت و استقلال امروز ملن ایران را مرهون امام و شهدا دانست و اظهار کرد: بر اساس تاکیدات مکرر قرآن کریم گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدا یک وظیفه و تکلیف دینی است.

امام جمعه نجف آباد، در بیان اهمیت گرامیداشت یاد امام و شهدا، با استناد به آیاتی از قرآن کریم ابراز کرد: پروردگار متعال به مؤمنان تکلیف کرده است که یاد بزرگان و اسوه های تاریخ را گرامی بدارید و آنان را الگو گرفته و یاری و پشتیبانی کنید تا بر ظالمان زمان پیروز شوید.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) عارفی بی ادعا، اسلام شناس بزرگ، شجاع، بزرگ زمانه خود، دارای فکر و اندیشه ناب و بسیار معاد اندیش و معاد باور بود که همانند انبیاء اوالعزم مامور به تشکیل حکومت دینی بود، حضرت امام (ره) را از مصادیق عالمان شیعه و حجت خدا در عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: براساس حدیث قدسی در امت پیامبر خاتم(ص) عالمانی خواهد آمد که هریک نفر آنان از برخی انبیا بنی اسرائیل افزون تر و برتر هستند که یقین امام راحل از مصادیق کامل این احادیث است.

حجت الاسلام حسناتی، با اشاره به ابعاد سه گانه عقل، نفس و جوارح انسان، افزود: عقاید مربوط به عقل است، اخلاق به نفس و اعمال به اعضا و جوارح انسان مربوط می شود که امام راحل(ره) در بعد عقاید، عرفان و توحید را به معنای واقعی در جامعه معنا و پیاده کرد و به مردم جرات داد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) از طاغوت های زمانه که با همکاری استعمارگر پیر سالها رعب و وحشت و خودباختگی در دل مردم ایجاد کرده بود نترسید و دیگران را نیز به شجاعت دعوت کرد، افزود: امام(ره) سالروز قیام 15 خرداد را برای همیشه تاریخ تعطیل اعلام فرمود چرا که قیام خرداد عاشورای نهضت ملت ایران در تداوم عاشورای حسینی بود و گرامیداشت آن گرامیداشت قیام امام حسین(ع) است.

سه درس بزرگ حضرت امام(ره) برای ملت ایران که همواره باید در جامعه استوار باشد

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، با یادآوری اینکه امام راحل(ره) 25 سال در زندان، تبعید و شکنجه، ملت ایران را رهبری کرده و انقلاب عظیم را به پیروزی رساند، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، انقلاب ایران در هیچ کجای دنیا بی نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست و می بینیم که امروزه افراد زیادی از سراسر دنیا در این کشور اسلام شناس و دانشمند شده و در کشور خود صاحب منصب و تریبون شدند و این عظمت و فراگیر شدن انقلاب، ریشه در توحید امام(ره) است.

وی توحید در عقیده، تقوای در اخلاق و عدالت در عمل را سه درس، مسیر، هدیه، سنت و روش امام راحل(ره) برای ملت ایران بیان کرد و افزود: حضرت امام(ره) با هوشیاری و درایت این سه مسیر را که برگرفته از روح قرآن و نهج البلاغه بود را برای همیشه در جامعه پیاده کرد.

حجت السلام حسناتی، با اشاره به جمله سیاست ما عین دیانت ما است، گفت: کسی که این جمله را قبول نداشته باشد، نه سیاست را شناخته و نه دیانت را، حضرت امام راحل(ره) عمق روح قرآن و سیاست پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین را در جامعه پیاده کرد و این مقدمه پیاده کردن توحید در جامعه است.

حضرت امام روح الله در دشمن ستیزی قوی و قهرمان و به وحدت امت اسلامی حساس بود

وی با اشاره به اندیشه شهید مطهری در باب ایمان به خدا، اظهار کرد: حضرت امام روح الله هیچ گاه از اصول دین عقب نشینی نکرد و برای پیشبرد انقلاب حاضر نشد با نااهلان هم نشینی داشته باشد زیرا معتقد بود در هر مسئولیتی و با هر امکاناتی می توان انقلاب را به پیش برد و همواره به پیاده شدن توحید، تقوا و عدالت در ابعاد مختلف جامعه تاکید فراوان داشتند.

امام جمعه نجف آباد، با بیان اینکه امام روح الله در دشمن ستیزی قوی و قهرمان و به وحدت امت اسلامی حساس بود، به دشمن ستیزی امام(ره) با دشمنان خدا و پیامبر خدا(ص) اشاره کرد و افزود: ایشان معتقد بودند ارزشهای دینی ناموس خدا هستند و بر این عقیده نیز تعصب داشتند.

وی افزود: بنیان عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بود که در شرایط کنونی رژیم آمریکا عاجزانه درخواست می کند که بیایید بدون پیش شرط با ما مذاکره کنید اما مسؤولان ارشد نظام به درستی هرگونه مذاکره با این رژیم فریب کار را رد کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.