۱۵:۴۵ - جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

امام‌جمعه شاهین‌شهر:

تصمیم شورای عالی امنیت ملی واکنشی به بدعهدی برجامی اروپا بود

امام‌جمعه شاهین‌شهر، گفت: جمهوری اسلامی ایران، بدنبال بدعهدی اروپائی ها تصمیم گرفت برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش دهد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر، با اشاره به بیانیه شورای امنیت ملی، اظهار کرد:  جمهوری اسلامی ایران پس از ادامه بدعهدی های اروپائی ها تصمیم گرفت برخی از تعهدات برجامی خود را کنار بگذارد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر، افزود: پس‌ از آن که رژیم آمریکا در سال گذشته از برجام خارج شد، اروپایی‌ها به‌نوعی دنباله‌رو سیاست‌های ضدبرجامی و تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شدند و به تعهدات خود عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 14 بار تأیید کرد که کشور ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما طرف‌های اروپایی برجام، به تعهدات خود در خصوص روان‌سازی معاملات انرژی و بانکی عمل نکردند.

حجت الاسلام ملکیان ادامه داد: مسئولان کشور در این‌یک سال خروج آمریکا از برجام با صبوری و با وجود تشدید تحریم‌های دولت ترامپ به تعهدات خود عمل کردند و هربار به سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه گوشزد کردند که صبر ایران نیز حدی دارد.

وی با استقبال از تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری و بیانیه شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول یکی از ستون‌های برجام را هدف قرار داده که اگر تا دو ماه دیگر خواسته‌های قانونی کشور اجرا نشود گام دوم را نیز برخواهد داشت و در اقدام بعد درصد غنی‌سازی را هدف قرار خواهد داد.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر، تصریح کرد که نقشه راه کاملاً روشن است و مسئولان کشور تصویر واضحی را پیش روی 1+4 گذاشته‌اند و البته آمادگی را هم برای مذاکره اعلام کرده‌اند.

وی پیروزی اخیر حماس را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تبرک گفت و اظهار کرد: مقامات تل‌آویو به عدم بازدارندگی در برابر حماس اعتراف کردند و جنبش حماس توانست رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات بیشتری در مفاد آتش‌بس مجبور کند

امام‌جمعه شاهین‌شهر، اضافه کرد: تل‌آویو هیچ نیروی بازدارنده‌ای در برابر جنبش حماس در نوار غزه ندارد و مقامات این رژیم جعلی در برابر جنبش حماس سر فرود آورده‌اند.

وی برخورد با روزه‌خواران را از وظایف نیروی انتظامی و قوه قضائیه دانست و ناکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد ملت است.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که روحیه انقلابی به‌ منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسئله تشکیک و آن را تضعیف کنند، نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: انقلابی گری یعنی تدین و پایبندی به تکالیف شرعی، خدمت خالصانه و بدون منت‌، عدالت‌خواهی، آزادگی و دفاع از مظلومان عالم‌، استکبارستیزی و ایستادگی قاطع در مقابل کفر، نفاق و طمع‌ورزی و سلطه بیگانگان‌، مرزبندی شفاف با دشمنان دین و انقلاب، دفاع از اقتدار و امنیت ملی‌ و اعتماد به مردم، صداقت و وفاداری‌ است.

حجت الاسلام ملکیان، با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س) همسر نبی مکرم اسلام(ص) و جان‌فشانی‌های آن حضرت در پیش برد اسلام، مؤمنان را به دستگیری و کمک‌رسانی بیشتر به مستمندان و تأمین بیشتر بسته‌های افطاری برای آنان توصیه کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر، در خطبه نخست نمازجمعه درباره فواید وآثارروزه در زندگی دنیوی و اخروی مؤمنان مطالبی بیان کرد و افزود: روزه موجب استجابت دعا، رفع گرفتاری‌ها و وسیله‌ای برای شکرگزاری از پروردگار متعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.