۱۶:۳۰ - یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

استاندار اصفهان:

مجتمع های شیک و مدرن در خدمت همه اقشار جامعه باشد

استاندار اصفهان، گفت: باید در شرایط سخت اقتصادی امروز تلاش شود تا همه اقشار شاهین شهر بتوانند از امکانات و خدمات مجتمع شیک و مدرن قلب شهر شاهین شهر استفاده کنند و اقشار کم‌درآمد به علت گرانی قیمت ها سرخورده نشوند.

به گزارش شاهین پرس؛ عباس رضایی، بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 18پروژه عمرانی شهرداری شاهین‌شهر، با بیان اینکه بهره برداری و به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی در شرایط تحریم های اقتصادی امروز موجب وجد و خوشحالی است، ابراز کرد: استکبار جهانی همواره در تلاش است امید و نشاط و همدلی و همبستگی بین مردم ایران را به یاس و ناامیدی تبدیل کند.

استاندار اصفهان، با اعتقاد به اینکه دنیای علم به سرعت در حال رشد و  پیشرفت است، نگرش سنتی به تکمیل طرح های عمرانی در دنیای امروز را فاقد کارایی لازم دانست و تاکید کرد: باید به استفاده از روش های جدیدی که در شرایط تحریم به اقتصاد ما کمک می کند، روی آوریم.

رضایی، مشارکت مردمی در اقتصاد را شیوه ای مثبت برای تحقق توسعه بیان کرد و با اشاره به احداث بوستان ها و ورزشگاه ها و مجتمع های خدماتی تجاری با کمک بخش خصوصی، افزود: باید در شرایط سخت اقتصادی امروز تلاش شود تا همه اقشار شاهین شهر بتوانند از امکانات و خدمات مجتمع شیک و مدرن قلب شهر استفاده کنند و اقشار کم‌درآمد به علت گرانی قیمت ها سرخورده نشده و آه نکشند.

وی رفت‌وآمد سریع و آسان، کاهش آلودگی محیط‌ زیست و حفظ فضای سبز در طول مسیر را از مزایا و تاثیر راه آهن دانست و بیان اینکه احداث متروی شاهین شهر – اصفهان در افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات شهرداری تاثیرگذار خواهد بود، تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شاهین‌شهر، عملیات احداث خط متروی 13 کیلومتری شاهین‌شهر – اصفهان و بالعکس را امسال در راس امور خود قرار داده و اجرایی کنند.

استاندار اصفهان، ضمن قدردانی از توجه شهرداری شاهین شهر در احداث ورزشگاه‌ها و توسعه فضای سبز، تصریح کرد: توسعه فضاهای ورزشی باید بگونه ای باشد که ساعات بیشتری نیز به ورزش بانوان، میانسالان و افراد مسن جامعه اختصاص پیدا کند.

وی با تاکید بر بهره وری بهینه آب، خاطرنشان کرد: امروز دیگر زمان کشت غرق آبی گذشته است توسعه فضای سبز در شرایط آبی موجود باید با آینده نگری و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی انجام شود و دید خود را نسبت به چمن و فضای سبز تغییر دهیم.

18 طرح عمرانی و خدماتی شهرداری شاهین شهر افتتاح شد

حمید عشقی، نیز در این مراسم از افتتاح و کلنگ زنی 18طرح عمران شهری با مجموع هزینه 220 میلیارد تومان در سفر امروز استاندار اصفهان به این شهر خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها در تمامی مناطق شهری و برای رفاه بیشتر شهروندان افتتاح شد که مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی قلب شهر با 24 هزار مترمربع مساحت و اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200میلیارد ریال از مهمترین آنها است.

شهردار شاهین شهر، افزود: مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی قلب شهر(سیتی سنتر)، نخستین طرح مشارکتی شهرداری و شورای اسلامی شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که 36.2 آن سهم شهرداری و 63.8 درصد سهم سرمایه گذار است.

وی آورده شهرداری در این طرح را چهار هزار و500 مترمربع زمین و پروانه ساختمانی عنوان کرد و گفت: آورده سرمایه گذار 27 هزار مترمربع زیربنا شامل 2 طبقه پارکینگ، هایپر مارکت طبقه همکف، واحدهای تجاری در طبقه اول، واحدهای تجاری و تالار یکهزار متر مربعی و طبقه سوم مجموعه تریا، شهربازی و واحدهای اداری و بام سبز و مجموعه رستوران های سنتی و فضاهای وی ای پی است.

عشقی، ارزش ریالی این مجموعه را بیش از 2 هزار و200 میلیارد ریال برآورد کرد که حدود 900 میلیارد ریال آن سهم شهرداری است و افزود: روزانه بطور متوسط 150 نفر در این مجموعه مشغول بکار هستند که با بهره برداری کامل از آن این تعداد به 600 نفر افزایش می یابد.

شهردار شاهین‌شهر، با بیان اینکه عملیات اجرایی و ریل گذاری خط متروی شاهین شهر- اصفهان و بالعکس در سال جاری آغاز می شود، خاطرنشان کرد: عملیات احداث 13 کیلومتر خط ارتباطی ریلی با برآورد 55 میلیون دلار هزینه اجرای مرحله اول از محل سرمایه‌گذاری خارجی احتمالاً امسال شروع خواهد شد.

معرفی شاهین شهر به عنوان شهر هوشمند از سوی استانداری اصفهان

وی افزود: استانداری اصفهان، شاهین شهر را بعنوان نمونه(پایلوت) شهر هوشمند در استان اصفهان انتخاب کرده است که امیدواریم بتوانیم با ایجاد زیرساخت های لازم این شهر را بعنوان شهر هوشمند معرفی کنیم.

عشقی، به جوانان شاهین شهر نوید داد که در سال جاری عملیات احداث جاده سلامت ویژه دوچرخه سواران به طول 10 کیلومتر و احداث تقاطع غیر همسطح ورودی شهر از آزادراه معلم، حد فاصل پل شاهین شهر به گرگاب نیز اجرا خواهد شد.

حسین ابراهیمی ناغانی رئیس شورای شاهین‌شهر، نیز بیکاری را مهم‌ترین دغدغه شهروندان این شهر عنوان کرد و با انتقاد از صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی اطراف شاهین‌شهر در نادیده گرفته شدن نیروهای بومی و بیکار این شهر در استخدام و تامین نیروهای مورد نیاز خود، اظهار کرد: طرح اجرای مشاغل شهری با هدف ایجاد سه هزار شغل شهری در شاهین‌شهر به‌ زودی اجرا می‌شود.

همزمان با سفر استاندار اصفهان به شاهین شهر، پروژه های مجموعه تجاری، تفریحی و اداری نور،احداث کانال هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی خیابان شیخ‌بهایی، زیرسازی و آسفالت معابر، بدنه سازی مسیل، نصب علائم ترافیکی و احداث سالن‌های ورزشی، تجهیز آتش‌نشانی و بازسازی قنوات سطح شهر از دیگر‌ طرح‌هایی بود که امروز در شاهین شهر به بهره بردای رسید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.