۱۲:۵۰ - دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان؛

10 هزار اصله نهال به یاد شهدای مدافع امنیت در شاهین شهر غرس شد

سبز پوشان سپاه شهرستان شاهین شهر و میمه، به مناسبت هفته منابع طبیعی 10 هزار اصله نهال به یاد شهدای اخیر مدافع امنیت در اردوگاه قدس شاهین شهر غرس کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ سبز پوشان سپاه شهرستان شاهین شهر و میمه، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با کاشت 10 هزار اصله نهال مثمر به یاد شهدای اخیر مدافع امنیت در اردوگاه قدس شاهین شهر، 15 هکتار به کمربند فضای سبز شاهین شهر اضافه کردند.

سرهنگ پاسدار احسان الله رضاپور، در این مراسم به فلسفه وجود و تشکیل بسیج سازندگی، اشاره کرد و با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اجرای طرح‌های متعدد بیابان‌زدایی رتبه نخست کشوری را در سال جاری کسب کرده است، اظهار کرد: بسیج سازندگی در طرح بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها و شن های روان که کانون اصلی آن شرق استان است، پس از احداث کانال 100 کیلومتری انتقال پساب تصفیه‌شده، دو میلیون و 300 هزار اصله نهال مثمر را در 13 هزار هکتار در پنج نقطه استان غرس کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، اضافه کرد: هم اکنون نهال کاری و آبیاری 300 هکتار از بیابان‌های استان اصفهان در مناطق فسارون و پروانه برخوار با گیاهان مقاوم در مقابل کم آبی در حال اقدام است.

وی با اشاره به اثرات زیانبار و غیر قابل جبران مالچ پاشی بر محیط زیست در مقابله با ریز گردها، ابراز کرد: حسب توصیه رهبر معظم انقلاب برای کشت گیاهان و درختان  مثمر، بسیج سازندگی در اجرای طرح های بیابان زدایی از گیاهان مقاوم در برابر کم آبی که برای محیط زیست اثرات منفی نداشته و به رشد گیاهان خودرو کمک می شود، استفاده می کند.

جهادگران داوطلب بسیجی بدون هیچ چشم داشتی و با کمترین امکانات کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام می دهند

سرهنگ رضاپور، با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با قریب به پنج هزار نفر نیروی داوطلب جهادی سالانه با اعزام بیش از 20 هزار نفر روز اردوی جهادی صدها پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم را بدون هیچ چشم داشتی اجرا می کند، خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی با کمنرین امکانات و هزینه ها کارهای بزرگ و ارزشمندی را انجام می دهند.

وی افزود: بسیج سازندگی استان اصفهان، پیرو ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کمنرین نرخ سود دریافتی به متقاضیان واگذار شده که 10 هزار نفر اشتغال آفرینی داشته است.

سرهنگ رضاپور، با اشاره به مشارکت بالای بسیجیان و پاسداران سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، در امداد رسانی و کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: با کمک های مردمی سریع‌ترین خدمات اسکان موقت و دائم برای روستائیان حادثه‌دیده استان کرمانشاه انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، اضافه کرد: بسیج سازندگی سال جاری در طرح‌های مقابله با بیماری سالک و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و دامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان مشارکت کرده و اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

درختکاری صدقه جاریه است

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، نیز در این مراسم با اشاره به فضیلت های بی شمار ماه رجب، درختکاری را صدقه جاریه و از اعمال عبادی برشمرد و اظهار کرد: درختکاری و حفظ محیط زیست از جمله مسائل مهم و مورد تاکید دین اسلام است که در سیره ائمه معصومین(ع) به آن سفارش زیادی شده است به طوریکه کسی که موفق به کاشت نهال شود هزاران ثواب و حسنه در نامه اعمال آن فرد ثبت می شود.

امام جمعه شاهین شهر، اضافه کرد: با بیان اینکه براساس روایات عبادت تنها شامل نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شهری درختکاری آلودگی های مختلف زیست محیطی را به حداقل می رساند و امروز در ماه پر فضیلت رجب با انجام کار خیر روز عبادی بزرگی برای کسانی که شرکت می کنند محسوب می شود.

در این مراسم 10 هزار اصله نهال مثمر زیتون، پسته و انار توسط کارکنان سپاه ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه در 15 هکتار غرس شد، آبیاری این نهال ها با سیستم آبیاری قطره ای انجام می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.