۲۱:۱۵ - سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

بدحجابی سمی است که همه جامعه را مسموم می کند/ حجاب زنان ایرانی نماد انقلاب و اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری، حجاب زنان ایرانی را نماد انقلاب و اسلام معرفی کرد و گفت: بدحجابی سمی است که همه جامعه را مسموم می کند

به گزارش شاهین پرس؛ آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، در جمع طلاب و روحانیون شهرستان شاهین شهر و میمه، حق را یک بحث فقهی دانست و با بیان اینکه در دین اسلام اخلاق مقدم بر فقه است، اظهار کرد: اعتقادات، اخلاقیات و احکام چکیده دین است که باید تقویت شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، غضب و شهوت را عامل سقوط بسیاری از افراد بیان کرد و افزود: توحید مهمترین رکن در اعتقادات، غضب و شهوت در اخلاقیات و نماز در احکام مهمترین ها هستند که نیاز به مراقبت و توجه هستند.

وی با بیان اینکه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و آشنایی آنان با احکام دینی باید دغدغه اصلی روحانی مساجد باشد، خاطرنشان کرد: اذان گفتن تبلیغ دین است و باید با صدای رسا گفته شود که احیای سنت اذان گفتن تاثیر زیادی بر آرامش جامعه دارد و موجب پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

*  قدرت، عزت و شوکت ایران اسلامی در حال رشد و پیشرفت است

آیت الله مهدوی، به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید از 40 سالگی انقلاب به خوبی تجلیل شود، اظهار کرد:  کسانی که امام را به خوبی نمی شناختند و قدرت انقلاب اسلامی را درک نکرده بودند ادعا می کردند که انقلاب نمی تواند ادامه داشته باشد ولی امروز انقلاب پس از 40 سال یا قدرت و عزت در حال رشد و پیشرفت است.

وی افزود: امروز در حالی که قدرت، عزت و شوکت ایران اسلامی روز بروز در جهان در حال افزایش است و در زمینه های بسیار زیادی از جمله قدرت نظامی، کاهش مرگ و میر و امید به زندگی، صنایع و معادن پیشرفت های چشمگیری به دست آورده ایم اما متاسفانه در خصوص فرهنگ عمومی و حجاب عقب نشینی کرده ایم.

* بدحجابی سمی است که همه جامعه را مسموم می کند

امام جمعه موقت اصفهان، به جنگ نرم و فرهنگی دشمن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مصداق جنگ نرم تنها اعتیاد جوانان به مواد مخدر نیست، گفت: دولت برای مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی کرده است اما برای بدحجابی که از مواد مخدر هم بدتر است هیچ انگیزه و برنامه ای برای مقابله با آن ندارد این در حالی است که مواد مخدر تنها به مصرف کننده آسیب وارد می کند اما بدحجابی سمی است که همه جامعه را مسموم می کند و ما در این مورد حساس نیستیم.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم تفکرها نسبت به حدود و احکام دینی تنزل پیدا کرده، بر اصلاح فرهنگ دینداری مردم جامعه ناکید کرد و افزود: افراد بدحجاب نمی دانند که با نوع پوشش خود، فکر جوانان را منحرف و آزادی دیگران را سلب می کنند و باعث متلاشی شدن کانون خانواده ها می شوند که ائمه جماعات و روحانیون به عنوان مرزبانان دین وظیفه دارند مواضع دین در خصوص حجاب و فرهنگ دینی جامعه را برای مردم بیان کنند.

* حق نداریم از مواضع و احکام دینی تنزل کرده و در برابر اشاعه منکرات تسامح کنیم

آیت الله مهدوی، با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما که به نوعی ضد دین و ترویج گناه محسوب می شوند، تصریح کرد: رواج بی حجابی بزرگترین گناه علنی است و فرد بی حجاب در جامعه باید مجرم شناخته شود چرا که نمی توانیم و حق نداریم از مواضع احکام دین تنزل و در برابر اشاعه منکرات تسامح کنیم،

وی فکر پاک و سالم را همانند هوای پاک و سالم برای جامعه ضروری دانست و با تاکید بر اینکه 20 دلیل عقلی برای حجاب وجود دارد که باید برای مردم تبیین شود، افزود: تعریف غرب از آزادی، تنها آزادی جنسی است اما در فرهنگ دینی آزادی در آرامش فکر و اندیشه با رعایت حدود الهی تعریف می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حجاب زنان ایرانی را نماد انقلاب و اسلام معرفی کرد و افزود: آمریکا 15 سال قبل پروتکلی را تصویب کرد که 8 بند آن علیه حجاب زنان ایرانی بود و تاکید شده که برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی باید حجاب از سر زنان ایرانی برداشته شود تا امروز همه آنها در ایران اجرا شده است.

* آموزش و پرورش باید کودکان را عفیف و باحیا و علاقمند به حجاب تربیت کند

وی با بیان اینکه پیام دین تنها برای زنان نیست مردان نیز وظیفه دارند، خطاب به کسانی که معتقد هستند که آموزش حجاب از کودکی باعث دلزدگی آنها از چادر می شود گفت: دلزدگی از حجاب نیست بلکه از بی رغبتی به چادر است که اولیا و مربیان باید کودکان را مشتاق و علاقمند به چادر تربیت کنند و آموزش و پرورش نقش مهمی در این رابطه دارد و باید از همان ابندا دانش آموزان دختر را با حیا و عفیف تربیت کنند تا هنگامی که به سن تکلیف رسیدند پذیرش حجاب مشتاقانه باشد.

آیت الله مهدوی، به طرح موفق تفکیک جنسیتی چند سال قبل دانشگاه های اصفهان اشاره کرد و افزود: دلایل عقلی حجاب باید در دانشگاه ها برای اساتید و دانشجویان بیان شود تا اقناع شوند تجربه ثابت کرده است رعایت حجاب به ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها و دانشجوبان کمک موثری می کند.

سومین گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان شاهین شهر و میمه، با حضور جمعی از مسئولان از جمله فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری شهرستان در مسجد الزهرا(س) شاهین شهر برگزار شد گفته می شود سلسله نشست های طلبگی با هدف بصیرت افزایی و هم اندیشی مسائل مختلف جامعه به طور تقریبی ماهی یکبار با دعوت از سخنرانان شاخص برگزار و مطالبات مردم از طریق روحانیت پیگیری و درخواست رسیدگی می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.