۱۵:۵۳ - سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷

در پنجمین جلسه شورای اداری مطرح شد:

فاصله گرفتن مسئولان از مردم از مصادیق منکرات است/ پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین شهر به نام شهیده کمایی

فرماندارشاهین شهر و میمه، با تاکید بر مردم داری و حضور مستقیم مسئولان در بین مردم، گفت: فاصله گرفتن مسئولان از مردم از جمله منکراتی است که باید از آن پرهیز کرد.

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در سال جاری، ضمن گرامیداشت قیام 19 مردم قم و تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: مخالفان و بدخواهان نظام از سال گذشته با هدف دلسرد و ناامید کردن مردم و تشویق به نافرمانی مدنی مرتب بر طبل دشمنی می کوبند و مدام می گویند که انقلاب اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید اما غافل هستند که مردم با بصیرت ایران علی رغم مشکلاتی که وجود دارد تا پای جان پشت نظام ایستاده و حمایت می کنند.

*تاکید بر مردم محور برگزار شدن ویژه برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب/فاصله گرفتن مسئولان از مردم از مصادیق منکرات است

فرماندار شاهین شهر و میمه، با تاکید بر برگزازی مردمی و هرچه باشکوهتر ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باید مردم محور و با مشارکت همه مردم و اصناف مختلف، صنعتگران و کشاورزان و … با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

وی با اشاره به نامه 67 حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه که فرمودند میان تو و مردم راهی جز زبان و پرده ای جز چهره نباید باشد خطاب به مدیران و مسئولان شهرستان گفت: همه باید تلاش کنیم در چارچوب قانون کار کنیم و دوری کردن و فاصله گرفتن مسئولان با مردم از جمله منکراتی که باید از آن پرهیز شود بر همین اساس مدیران و مسئولان باید علاوه بر محل اداره با حضور در اماکن و مراکز مختلف، امکان ارتباط مستمر و مستقیم با مردم را فراهم کرده و در دسترس آنها باشند.

رئیس شورای اداری اداری شهرستان، داشتن بیشترین میزان مصرف انرژی در دنیا را یکی از ضعف هایی دانست که نه آموزه های دینی ما و نه فرهنگ کشور ما آن را نمی پسندد و قبول ندارد که در اسرع وقت کمیته کاهش مصرف انرژی  با حضور مدیران دستگاه ها تشکیل می شود و راهکارهای لازم برای کاهش مصرف انواع انرژی و فرهنگ سازی را مورد ارزیابی و اجرایی می شود.

وی عدم انطباق و انگیزه در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخشی از زمینه ها و طرح ها و سیاستهای حمایتی دولت در اشتغال و تولید، عدم پذیرش وثیقه های روستایی و یا محل اجرا ی طرح های تولیدی اقتصادی و بلوکه کردن بخشی از تسهیلات و سپرده مشتری و دریافت کارمزد و اقساط با قوانین سختگیرانه نسبت به بخشنامه های بانک مرکزی و نبود وحدت رویه در شبکه بانکی و حتی شعب بانکها در پرداخت تسهیلات با نرخ پایین و نبود انگیزه برای تمدید تسهیلات را که بخشی به دستورالعمل های داخلی و برخی هم اعمال سلیقه است را از جمله معایت و ایرادات بانک ها عنوان کرد که موجب نگرانی کشاورزان، صنعتگران و واحدهای صنفی شده اسا که باید اصلاح آنها مورد توجه قرار بگیرد.

*مدیران و مسئولان به عنوان کارگزاران نظام، باید با مدیریت صحیح، موجب امیدواری و دلگرمی مردم به انقلاب شوند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه، با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: استکبار جهانی با همراهی رژیم صهیونیستی و آل سعود با ئوطئه های بسیار بدنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند اخیرا نیز 400 نفر از سلطنت طلبها در نامه ای به رئیس جمهور آمریکا درخواست تامین اعتبار کردند تا در این هدف آنها را همراهی کنند و مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار نشود.

سرهنگ پاسدار مسعود جهانگیری، با تاکید بر اینکه مسئولان و کارگزاران نظام وظیفه دارند که با مدیریت و عملکرد صحیح برای حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر پیگیری و رفع مشکلات مردم، باید با پیگیری و رفع مشکلات، مردم به نظام اسلامی امیدوارتر و دلگرم تر خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تقارن ایام دهه جر با ایام فاطمیه، ضمن رعایت شئونات اسلامی و حرمت ایام عزاداری، باید تلاش شود تا ویژه برنامه های دهه فجر با حضور باشکوه و حماسی مردم برگزار شود.

*یادواره شهیده زینب کمایی در ایام دهه فجر و یادواره شهدای شهرستان در اسفندماه سال جاری برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که فرمودند بالاتر از هر خدمتی، خدمتی دیگر وجود دارد مگر شهادت که بالاتر از آن خدمتی وجود ندارد، همه مدیون خون شهدا هستیم در حالی که شهدا مدیون هیچ کسی نیستند و ما باید قدر دان خون شهدا باشیم.

وی از برگزاری یادواره شهیده زینب کمایی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: شهیده زینب کمایی شهید شاخص کشوری هستند که در سن نوجوانی در شاهین شهر به دست منافقین کوردل به شهادت رسید که یادواره این شهید با همکاری اداره آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان دختر 13 الی 15 سال برگزار می شود.

سرهنگ جهانگیری، ضمن تقدیر از اقدام شهرداری در نصب تمثال شهدای در بلوار امام خمینی(ره) شهر، به مدیریت شهری نامگذاری یکی از میادین اصلی شهر به نام این شهیده را پیشنهاد کرد و افزود: یادواره شهدای شهرستان در اسفند ماه سال جاری همزمان با ایام استقبال از فصل بهار و حضور مسافران نوروزی برگزار خواهد شد.

*انقلاب اسلامی بدون اتکا به هیچ کدام از ایسم های غربی به رهبری امام(ره) به پیروزی رسید

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، نیز در این جلسه با بیان اینکه همه روزها روزهای الهی هستند ولیکن برخی روزها نسبت به دیگر روزها برتری دارند، گفت: نابودی فرعون و فرعونیان از نعمت های خداوند است که اگر مردم شاکر بودند خداوند لطف خود را بیشتر می کرد.

امام جمعه شاهین شهر، افزود: در تاریخ تشیع خداوند نظر ویژه ای نسبت به مردم کشور ایران داشته که ابتدا در روحیه آنها تحول ایجاد کرد و این تحول باعث شد حکومت طاغوت سرنگون و جمهوری اسلامی حاکم شود که باید همه قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: انقلاب اسلامی بدون انکا به هیچ کدام از ایسم های مطرح غرب، به رهبری حضرت امام(ره) و همراهی ایمان و  تقوای الهی مردم به پیروزی رسید.

حجت الاسلام ملکیان، روح دینی، مکتب و وحدت مردم حول محور ولایت را عامل پیروزی و بقای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: با وجود توطئه ها و کارشکنی های دشمنان، این انقلاب تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت بنابراین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید متمایز از سال های گذشته با حضور پر شور جوانان و بیان دستاوردهای چهل ساله در همه عرصه و مقایسه با قبل از انقلاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.