۲۲:۱۰ - یکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

عذرخواهی از مردم، تنها راه سران فتنه/ رهبری هوشمندانه و باورهای مردم، عوامل شکست فتنه 88

کارشناس سیاسی، رهبری هوشمندانه و اعتقادات و باورهای مردم را عوامل شکست فتنه 88 دانست و با بیان اینکه سران فتنه حیثیت بین المللی نظام را خدشه دار کردند‏، گفت: فتنه 88 سبب امیدوار شدن دشمنان شد و ‏تنها راه سران فتنه عذرخواهی از مردم است.

به گزارش شاهین پرس؛ رمضانعلی غلامرضایی، به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی در جمع مردم شاهین شهر، با اشاره به آیه پنجم سوره ابراهیم(ع) و یادآوری حماسه نهم دیماه 1388، اظهار کرد: خداوند می فرماید که روزهای پیروزی و رحمت را به یاد آورید و یاد کنید، مردم با حضور خود در نهم دیماه 88 حکومت دینی را در ایران تثبیت کردند.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه ذکر و یادآوری  یوم الله نهم دیماه از جهات مختلف کمتر از بیست و دوم بهمن ماه نیست،  ابراز کرد: در شناخت فتنه 88 نباید به اشخاص بپردازیم و باید برای شناخت جریان و عقبه فکری فتنه اقدام کنیم تا بتوانیم تحلیل خوبی از این واقعه ارائه کنیم.

وی فتنه 88 را یک واقعه تصادفی ندانست و تصریح کرد: این فتنه یک سناریوی از قبل طراحی شده برای در هم پیچیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، فتنه ای که هشت ماه به طول انجامید و دشمن قصد داشت از تجربه فتنه های موفق در کشورهای دیگر برای از میان برداشتن چهره های ضد آمریکایی در ایران نیز استفاده کند.

غلامرضایی، ادامه داد: تجربه موفق دشمن غربی در تغییر نظام سیاسی کشورهایی از جمله گرجستان و اوکراین با ایجاد آشوب ها و اغتشاشات در مدت کمتر از پنج روز به سرانجام رسید این در حالی است این جریان در ایران هشت ماه به طول انجامید اما در نهایت این نظام جمهوری اسلامی بود که با حماسه تاریخی ملت ایران به پیروزی رسید.

* آرمان ها و ارکان نظام اسلامی در فتنه سال 88 مورد هجمه قرار گرفت

وی با اشاره به دیدار شش ماه قبل از انتخابات سال 88 دبیر کل حزب نهضت آزادی با مشاور رئیس جمهور وقت آمریکا، گفت: آن ها صراحتاً گفتند که می خواهیم کسی از صندوق انتخابات خرداد سال 88 ایران بیرون بیاید که به فکر منافع آمریکا در ایران باشد.

غلامرضایی، آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی را میثاق نامه ملی دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 علاوه بر آرمان های انقلاب اسلامی، اصل جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی، اصل ولایت فقیه نیز از سوی آشوب طلبان و پیاده نظام های دشمنان مورد خدشه قرار گرفت. درحالی که اگر بر اساس ادعای برخی افراد بداخلاقی انتخاباتی رخ داده چرا بجای پیگیری از طریق مجاری قانونی کشور، ارکان نظام شامل اصل مدیریتی، جمهوریت و آرمان های نظام مقدس اسلامی باید مورد خدشه قرار بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه بسیج یک نهاد مردمی مدافع نظام متشکل از آحاد مردم است که از بدو تاسیس در هر عرصه ای که به میدان آمده امنیت نظام مقدس اسلامی تضمین شده است، گفت: دشمن در فتنه های مختلف نقش بسیج را به خوبی درک کرده بود بنابراین جهت گیری فیزیکی و میدانی خاصی متوجه بسیج شد و مورد هجمه های شدید دشمن قرار داد.

*وقایع تلخ فتنه سال 88 تصادفی نبود بلکه سناریویی طراحی شده برای براندازی نظام بود

وی ادامه داد: فشار به نظام و رهبری برای ابطال رای 40 میلیون مردم تصادفی و بدلیل بداخلاقی های انتخاباتی مدعیان دروغین فتنه گر نبود بلکه سناریویی از پیش طراحی و برنامه ریزی شده برای براندازی نظام بر اساس تراوشات ذهنی آقای جین شارپ بود.

کارشناس مسائل سیاسی، ‏با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 به دنبال بهره گیری از چهره های موجه برای موج سازی به نفع خود بود، اظهار کرد: خداوند در آیه 58 از سوره مائده می فرماید که ولی شما خداوند و رسول و جانشینان رسول هستند و هم شیعه و هم سنی این آیه را در شأن امیرالمؤمنین(ع) می دانند، همچنین در آیات و روایات دیگر می توان مشروعیت ولایت فقیه را به وضوح مشاهده کرد و آمریکایی ها از همین می ترسند.

وی فتنه را گردباد و فضای غبار آلود تعبیر کرد و افزود: علت طولانی شدن فتنه سال 88 بازیگران و صحنه گردانان اصلی آن بودند چرا که کسانی در این فتنه به میدان آمده بودند که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی بودند و پذیرش این مسئله برای مردم دشوار بود.

غلامرضایی، وعده الهی برای یاری، مدیریت هوشمندانه رهبر عالی انقلاب اسلامی، اعتقادات و باورهای دینی مردم و حضور چشمگیر در صحنه برای حمایت از ولایت و رهبری و انقلاب را از عوامل شکست فتنه سال 88 عنوان کرد و افزود: علت مخالفت رهبر انقلاب با دستگیری سران فتنه این بود که ریشه فتنه را در خارج از کشور می دانستند بنابراین دستگیری چهار نفر به عنوان سرانه فتنه چاره کار نبود.

*قوی ترین مذهب جهان عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران است

وی ‏با بیان اینکه عبور از خطوط قرمز تشیع و هتک حرمت به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) یکی دیگر از عوامل شکست نقشه های آمریکا توسط فتنه گران بود، ابراز کرد: معاون سابق سازمان سیا، در سخنان خود گفته براساس بررسی های انجام شده، مذهب تشیع، قوی ترین و باثبات ترین مذاهب دنیا و عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران است که باید این مذهب به انحراف کشانده شود.

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: عناصر و سران اصلی فتنه در کشور نیز همان راهبردهای دشمن را اجرا می کنند و توهین کنندگان به مذهب و باورهای دینی ملت ایران را که مساجد و مقدسات عاشورای حسینی و نمادها و هویت های ملی کشورمان را به آتش می کشیدند را مردم خداجوی می دانستند و هیچ گاه اقدامات آنها را محکوم نکردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با مشاهده عبور فتنه گران از خطوط قرمز تشیع به میدان آمده و در برابر فتنه گران و حرمت شکنان ایستادند، صیانت از اقتدار نظام اسلامی را درس مهم ملت ایران از حماسه عظیم نهم  دی دانست و گفت: دلسوزان انقلاب و کسانی که تفکر و روحیه بسیجی دارند بدانند که انفعال در برابر اقتدار نظام خطر افرین است.

*اقتدار نظام اسلامی در گرو توان دفاعی بالا است / فقدان امنیت مانع پیشرفت کشور است 

غلامرضایی، ضرورت حفظ امنیت و توان دفاعی کشور را درس دیگر فتنه سال 88 بیان و خاطرنشان کرد: حضور با اقتدار در میدان عامل بازدارنده از تجاوز دشمن به اقتدار کشور است بنابراین از مجلس می خواهیم که نسبت به بودجه دفاعی سال 98 کشور که به نصف کاهش پیدا کرده توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه کوچکترین غفلت از مسائل دفاعی کشور، مشکل آفرین خواهد بود، به پیشرفت ها در حوزه های مختلف علمی و سیاسی و فرهنگی و خدماتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: اگر در همه حوزه های کشور پیشرفت وجود داشته باشد ولی در مقابل به امنیت کشور خدشه ای وارد شود،نه تنها آمریکا بلکه هر کشور بی سرو پایی کشور ما را تهدید خواهد کرد.

غلامرضایی، با اشاره به نقش نیروهای نظامی در تعیین سرنوشت کشور، فقدان امنیت را مانع پیشرفت دانست و با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عامل بازدارنده در برابر تجاوزات دشمنان است، اظهار کرد: گرچه موشک و پهپاد و هسته ای برای ما بسیار مهم و حیاتی است، اما قدرت نرم جمهوری اسلامی و نیروی ایمان و رهبری الهی نیز بسیار با اهمیت است.

*حضور هوشمندانه مردم در عرصه های مختلف ضامن استمرار حاکمیت دینی است

وی حضور هوشمندانه مردم در صحنه های مختلف را ضامن حاکمیت دینی استمرار نظام و انقلاب بیان کرد و افزود: باید مشکلات اقتصادی مردم حل شود چرا که دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی انقلابی گری و معیشت در بین مردم ایران است باید همه هوشیار باشند زیرا جنگ اقتصادی از جنگ نظامی به مراتب سخت تر است.

کارشناس مسائل سیاسی، توجه به جنگ رسانه ای دشمن را درس دیگر فتنه سال 88 مطرح کرد و گفت: در حالی که دشمن قصد دارد با استفاده از شبکه های اجتماعی فتنه گری کند اما متاسفانه چند روز قبل پیوست آن در یک هیاهو گم شد، بنابراین باید علاوه بر تهیه پیوست، سواد رسانه ای مردم را نیز افزایش داد.

وی اعتماد برخی مسئولان به آمریکا را سبب از دست دادن صنعت هسته ای کشور دانست و با تاکید بر تقویت فصل الخطاب بودن رهبری، تصریح کرد: برخی از مسئولان داخلی کشور بدنبال بدعت گذاری با کاهش نفوذ کلام و نقض بیانات رهبر معظم انقلاب هستند، در حالی که در جامعه دینی فصل الخطاب رهبری است و اگر به آنچه که رهبرانقلاب فرمودند عمل می شد امروز شاهد بسیاری از مسائل در کشور نبودیم.

*نباید دلخوش به وعده های دشمنان بود / حماسه 9 دی قابل تکرار است

غلامرضایی، ‏با اشاره به مصاحبه اخیر یکی از مسئولان مبنی بر اینکه هدف از برجام مسائل اقتصادی نبود، اظهار کرد: چند سال قبل به مردم وعده داد شد که در صورت توافق، تمام تحرم های بانکی و مالی بالمره لغو خواهد شد و برای تقویت تولید و حل شدن مشکلات کشور  راهی جز انجام توافق وجود ندارد و پس از آنکه سرنوشت توافق برجام به اقتصاد مردم گره زده شد، امروز با بدعهدی دشمن موضع دیگری می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دلخوش به وعده های دشمن بود بلکه باید با نکیه بر روی داشته های داخلی از این چالش عبور کرد، افزود: باید تلاش کنیم بصیرت مردم حفظ و افزایش یابد تا در مواقع حساس قدرت دفاع از انقلاب را داشته باشند زیرا به تعبیر نهج البلاغه پیروی از هواهای نفسانی، بدعت ها و درهم آمیختن حق و باطل سر منشاء پیدایش فتنه ها است.

کارشناس مسائل سیاسی، تاکید کرد: باید از طرق مختلف به عناصر پیاده نظام دشمن در داخل، غربگراها، لیبرالیست ها و دشمنان بیرونی پیغام داد که بدانند حماسه 9 دی برای دفاع از نظام اسلامی قابل تکرار است.

* سو استفاده از رافت اسلامی

وی عذرخواهی از مردم را تنها راه سران فتنه معرفی کرد و افزود: معاون اول رئیس جمهور در نامه به رهبر انقلاب اظهار کرده، مسائل اقتصادی کشور راه حل سیاسی دارد و نباید به دنبال راه حل اقتصادی بگردیم و به این منظور باید سران فتنه به فضای سیاسی کشور برگردند، رهبر انقلاب هم پاسخ دادند که هیچ خدمتی از سوی سران فتنه برای مردم متصور نیست گلایه مندی مردم از عملکرد دولت است.

غلامرضایی، فتنه 88 را سبب امیدوار شدن دشمنان دانست و تصریح کرد: سران فتنه حیثیت بین المللی نظام را خدشه دار کردند و اگر فتنه 88 نبود فشار و تحریم بر ملت ایران نحمیل نمی شد و دشمنان در بسیاری از زمینه ها در برابر جمهوری اسلامی و ملت ایران زانو می زدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.