۱۴:۴۰ - جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷

امام جمعه شاهین شهر:

هدف تحریم های آمریکا به زانو در آوردن ملت ایران است/ امروز شعار «مرگ بر آمریکا» شعار همه آزادیخواهان جهان است

امام جمعه شاهین شهر، ریشه همه تحریم ها و جنگ اقتصادی آمریکا را به زانو درآوردن ملت ایران دانست و گفت: امروز شعار «مرگ بر آمریکا» دیگر تنها شعار مردم ایران نیست و همه آزادیخواهان جهان پی به ماهیت پلید آمریکا برده اند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با اشاره به مناسبت شهادت پیامبر اکرم(ص) ، امام رضا(ع) و امام حسن(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) شیعیان خود را به تقوا، سکوت، حلم و صبر سفارش کردند.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه شکوه راهپیمایی اربعین از طریق فضای مجازی به جهانیان منتقل شد، افزود: اما در عزاداری روز اربعین در نیجریه شاهد بودیم که حدود 50 نفر از عزاداران از سوی ارتش رژیم نیجریه به شهادت رسیدند و هیچ کدام از رسانه های خارجی به این موضوع نپرداختند و این حرکت را محکوم نکردند.

وی 13 آبان سال 1343 و تبعید امام خمینی، 13 آبان سال 1357 و تجمع دانش آموزان در اعتراض به حکومت منحوس پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، را حوادث مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: خداوند هموارده از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند و اجازه نمی دهد تا کفار بتوانند نور خداوند را خاموش کنند و در همه این حوادث و وقایع این چنین بوده است.

حجت الاسلام ملکیان، سفارت آمریکا در ایران بعد از انقلاب را به عنوان مرکز فتنه علیه انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: آمریکا می خواست تا نهال نوپای انقلاب را در همان ابتدای کار از پای در بیاورد، اما هوشیاری مردم و دانشجویان با رهبری امام خمینی(ره) این اجازه را به آن ها نداد.

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به وعده های رییس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران در 13 آبان، تصریح کرد: البته از آن تاریخ اعلام ترامپ تا کنون، آن ها در بسیاری از موارد از موضع خود عقب نشینی کرده اند و به صفر رساندن صادرات نفت ایران تنها یک شعار است که به هیچ وجه عملی نیست، حتی عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده که توان جایگزینی نفت ایران را ندارد و در همین مدت قیمت نفت افزایش یافته است که همین موضوع سبب نارضایتی بسیاری از کشورهای متحد آمریکا هم شده است.

وی ریشه همه نقشه های آمریکا برای جنگ اقتصادی را در هدف آن ها برای به زانو درآوردن ملت ایران دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر آمریکایی ها می توانستند ملت ایران را مطیع خود کنند، دیگر اصلاً به دنبال ایراد گرفتن از برنامه هسته ای و حقوق بشر و امثال این ها هم نمی رفتند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به جمله ای از امام(ره) که فرمودند« هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» ، تصریح کرد: آمریکا بزرگترین ظالم و خونریز در طول تاریخ است و امروز به دنبال ترویج اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا است و با انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس نشان داده که در چنبره رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار دارد.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه امروز شعار «مرگ بر آمریکا» شعار همه مردم آزادی خواه جهان است، ابراز کرد: قبلاً این شهار تنها مختص مردم ایران بود، اما امروز همه مردم جهان پی به ماهیت پلید آمریکا برده اند و مردم ایران در 13 آبان امسال هم پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.