۰۷:۰۲ - دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷

نماینده شاهین شهر، میمه مطرح کرد؛

جابجایی قانون مصونیت دیپلمات ها با حمایت از تروریست ها توسط اروپا/ لزوم تجدید نظر جدی در روابط با آلمان

نماینده شاهین شهر، میمه، انفعال وزارت خارجه در برابر دستگیری دیپلمات ایرانی از سوی دولت آلمان را امری بر خلاف عزت کشور و خواست مردم ایران دانست و با تأکید بر لزوم تجدید نظر در روابط با آلمان، گفت: اروپا به جای اجرای قانون مصونیت دیپلماتیک، به تروریست ها و قاتلان مردم ایران پناه می دهد.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به بازداشت اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی توسط دولت آلمان، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت امور خارجه دفاع از حقوق مردم ایران در خارج از کشور است و از آنجایی که حقوق ایرانی ها در خارج از کشور به وسیله دیپلمات ها و کارکنان سفارت پیگیری می شود، طبیعی است که وزارت خارجه باید توجه بیشتری را نسبت به دیپلمات ها داشته باشد و حساسیت زیادی بر روی سفارتخانه و کنسولگری ها به خرج دهد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، با اشاره به قانون مصونیت سیاسی دیپلمات ها در خارج از کشور خودشان و مدت طولانی بازداشت دیپلمات ایرانی، تصریح کرد: مطابق با معاهدات بین المللی کشور آلمان حق بازداشت کارکنان سفارت ایران را ندارد و بایستی این امر به صورت جدی تا آزادی و احقاق حق آقای اسدی از سوی وزارت خارجه ایران پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه دولت آلمان سال ها سابقه حمایت از گروه های تروریستی را در پرونده سیاسی خود دارد، ابراز کرد: دولت آلمان رییس گروهک پژاک را پناه داده است، همچنین از منافقین حمایت می کند و به جای اینکه قانون مصونیت سیاسی دیپلمات ها را بر اساس قوانین بین المللی رعایت کند، در عمل این مصونیت را در مورد تروریست ها و جنایتکاران به کار می گیرد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه، بر لزوم توجه ایران به رفتار آلمانی ها و سایر کشورهای اروپایی در خصوص دوستان و دشمنان مردم ایران و تنظیم روابط با این کشورها بر اساس اقدام متقابل، تأکید کرد و افزود: باید بررسی شود که چگونه کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم مانند آلمان از منافقین با سابقه 17 هزار ترور در ایران حمایت می کنند و کمک های مالی و امنیتی به آن ها ارائه می دهند.

حاجی، با اشاره به نظرات برخی از کارشناسان سیاسی درباره علل انفعال دولت ایران در برابر اقدام دولت آلمان و عدم اقدام جدی وزارت خارجه در این خصوص، بیان کرد: ملت ایران همواره خواستار عزت و اقتدار سیاسی و استقلال کشور در برابر سایر کشورهای جهان هستند و می خواهند تا شأن و جایگاه کشورشان در نظام بین الملل حفظ شود.

وی کوتاه آمدن در برابر اروپا و آمریکا و مواضع منفعلانه در برابر استکبار جهانی را راهگشا ندانست و اظهار کرد: تجربه نشان داده که همواره موضع اقتدار و سخن گفتن و رفتار عزتمندانه در برابر اروپا و امریکا جواب داده است و در مقابل هر گاه منفعلانه عمل کرده ایم، مغلوب شده ایم و نتوانسته ایم به اهداف خود برسیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه، با بیان اینکه اقتدار بین المللی امروز کشور مرهون فداکاری ها و جانفشانی رزمندگان اسلام در جبهه های مختلف است، ابراز کرد: یقیناً اگر رشادت های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافعان حرم وجود نداشت، امروز دشمنانی که حتی به خبرنگاران خودشان هم رحم نمی کنند و منتقدان را به راحتی در کنسولگری قطعه قطعه می کنند، هرگز به مردم ایران رحم نمی کردند و بزرگترین جنایت ها را در کشور مرتکب می شدند.

حاجی، عقب نشینی دولت ایران در برابر تهاجمات اروپایی ها را سبب حرکت رو به جلوی دشمنان و اقدامات بیشتر آنان علیه ملت ایران دانست و با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس از طریق تذکرات متعدد شفاهی و کتبی به وزارت خارجه، تصریح کرد: ملت ایران هرگز چنین رفتار منفعلانه از سوی وزارت خارجه را نمی پسندند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.