۲۲:۳۰ - جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛

«ما توانستیم»؛ شعار محوری هفته دفاع مقدس97 اعلام شد

عناوین و محورهای تبلیغی روزهای سی‌وهشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانستیم» توسط ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام شد.

به گزارش شاهین پرس؛ روزهاى آخر شهريور و اول مهر ماه همه ساله يادآور يكى از تجربه‌هاى بزرگ و بسيار پرارزش تاريخ ملت ما است، آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ، آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت، آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است.

عناوین روزهای سی‌ و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانستیم» توسط ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام شد.

هفته دفاع مقدس سال جاری از ‌شنبه، 31 شهریورماه آغاز شده و تا ‌شنبه هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت که با توجه به مفاد عنوان‌شده در هدف، راهبرد و سیاست‌های اجرایی اعلام شده عناوین این ایام به شرح ذیل اعلام شد:

عنوان روز اول، شنبه 31 شهریورماه: «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی». محور تبلیغ: «رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی کشور».

عنوان روز دوم، یکشنبه اول مهرماه: «علم و معرفت، نخبگان، روز سرباز». محور تبلیغ: «روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و توجه به تلاش در تولید علم و دانش‌پژوهی و روز تقدیر از سربازان ».

عنوان روز سوم، دوشنبه دوم مهرماه: «دفاع ملی، جوانان، بصیرت‌افزایی». محور تبلیغ: «اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل و توجه به نقش جوانان در بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری و پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی، اقتصادی کشور».

عنوان روز چهارم، سه‌شنبه سوم مهرماه: «انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی». محور تبلیغ: «تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب با نگاه خودباوری در بخش‌های مختلف علم، فرهنگ، سیاست و تعمیق آن در بیداری اسلامی، جبهه مقاومت و زنده‌ نگه‌داشتن نهضت‌های آزادی‌بخش و شناخت عمیق تفکرات استعماری و استکباری دشمن و روش‌های مقابله با استکبار جهانی و همچنین توجه به درس‌ها و عبرت‌ها و نقش خائنانه گروهک منافقین در دوران دفاع مقدس».

عنوان روز پنجم، چهارشنبه چهارم مهرماه: «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، محور تبلیغ: «توجه به اقتصاد مقاومتی و ترغیب در حمایت از کالای ایرانی به منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگوگیری از دوران دفاع مقدس در جهت مقابله با تهدیدها و تحریم‌های دشمن، تبیین نقش اصناف و پشتیبانی مردمی در دوران دفاع مقدس».

عنوان روز ششم، پنج‌شنبه پنجم مهرماه: «شهیدان، ایثارگران، جانبازان، فخرآفرینان»، محور تبلیغ: «تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه(ع) (سالروز شکست حصر آبادان)، روز هم‌عهدی با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت، غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گرانقدر و تجلیل و تکریم از ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آنها، خانواده معظم شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم اهل‌ بیت(ع) و امنیت».

عنوان روز هفتم، جمعه ششم مهرماه: «ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت». محور تبلیغ: «نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در دوران دفاع مقدس، برخورداری از فضای معنوی سیاسی نمازجمعه در حفظ کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تبیین نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان ایثارگر و انقلابی، حفظ و صیانت از خانواده، روز سلامت و ورزش همگانی».

عنوان روز هشتم، شنبه هفتم مهرماه: «فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان». محور تبلیغ: «سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس».

همچنین، ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مسئولیت رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با عضویت سازمان‌ها و نهادهای لشکری و کشوری و دبیری معاونت روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل در آن بنیاد راهبری می‌شود.

ستاد مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان‌ها با مسئولیت استانداران و دبیری مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و عضویت سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.