۰۵:۵۴ - پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

کارشناس مسائل سیاسی:

ترویج اندیشه سازش با کفار از سوی برخی روحانیون حرکت در مسیر سکولاریسم است/ مسجد باید کانون اقتدار سیاسی مسلمین باشد

کارشناس مسائل سیاسی، با انتقاد از برخی منابر سکولار در مساجد، اندیشه سازش و اعتمادسازی با کفار برای حفظ و اعتلای اسلام و مسلمین را اندیشه باطل و خلاف تعالیم قرآنی دانست و گفت: متأسفانه امروز برخی از روحانیان سردمدار تبلیغ این اندیشه شده اند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مهدی نیلی پور، در همایش مسجد طراز اسلامی که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان کانون های فرهنگی مساجد شهرستان شاهین شهر و میمه، در مسجد فاطمیه شاهین شهر برگزار شده بود، هیئت های مذهبی را یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی کشور دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین مسئولیت های مدیران مساجد باید این باشد که دامنه ارتباطات خود با اقشار مختلف را گسترش دهند، هیئت امنا و بسیج مساجد باید بتوانند با هیئت های مذهبی رابطه حسنه ای داشته باشند و با آن ها بجوشند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اصفهان، با بیان اینکه یکی از هنرهای مدیران مساجد باید جذب سرمایه  و کمک های مردمی باشد، افزود: این موضوع ریشه قرآنی دارد و خداوند اولیاء خود را به ین کار سفارش کرده است، بنابراین مدیران فرهنگی باید هنر جذب سرمایه های مشروع را به دست بیاورند تا بتوانند در کارشان موفق شوند و عدم موفقیت دراین کار به ناکارامدی مدیر باز می گردد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و قرآنی بسیار مؤثر مرحوم حجت الاسلام مهدی مظاهری در اصفهان با حجم کار گسترده، تصریح کرد: قطعاً یکی از مهمترین توانایی های ایشان همان هنر جذب سرمایه های مشروع بود.

نظم و تقوا دو عنصر ضروری برای موفقیت نهادهای فرهنگی و مذهبی است

حجت الاسلام نیلی پور، نظم و تقوا را به عنوان دو عنصر لازم و در کنار یکدیگر به صورت هم زمان برای موفقیت نهادهای فرهنگی و مراکز مذهبی را ضروری دانست و ابراز کرد: در بسیاری از موارد می بینیم که در مساجد و مراکز فرهنگی ما تقوا وجود دارد، اما نظم نیست، خداوند در قرآن سوره ای به معنای نظم را قرار داده است که همان سوره «صف» است و پیامبر اسلام(ص) بارها خودشان برای منظم کردن صفوف مسلمین در مسجد اقدام می کردند و این رویه باید در همه امور مساجد برقرار باشد.

وی با بیان اینکه برقراری نظم در مراکز مذهبی از لازمه های کار فرهنگی مؤثر است، اظهار کرد: نظم در برنامه ریزی و تعیین ساعت های معین برای انجام امور و تخلف نکردن از وقت دقیق از مهمترین اموری است که مدیران موفق به آن اهتمام می ورزند، رعایت نظافت و بهداشت در مساجد هم از امور مهم دیگری است که باید نگاه ویژه ای به آن از سوی مدیران وجود داشته باشد.

هنرمندان سردمدار ترویج مدرنیته و کنار گذاشتن امور دینی و اخلاقی در تاریخ هستند

در ادامه سید جلال حسینی، کارشناس مسائل سیاسی، بحث مسجد سکولار و مسجد طراز اسلامی را از مباحث مظلوم در نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: اگر مدیران و خواص در این زمینه ضعیف باشند دیگر مشخص است که مردم به سمتی خواهند رفت.

وی با بیان اینکه هنرمندان در تاریخ سردمدار ترویج مدرنیته و کنار گذاشتن امور دینی و اخلاقی بوده اند، گفت: این موضوع تا جایی پیش رفته بود که یکی از هنرمندان گفته بود که اگر سکس و شراب را از سینما بگیرند دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

حسینی، اومانیسم و انسان گرایی را به عنوان مبنای مدرنیته معرفی کرد و افزود: اومانیسم به معنای انسان در برابر خدا است و در واقع برای فریب مردم و تبلیغ رنسانس و انسان گرایی، رنسانس را به معنای تجدد به مردم معرفی کردند، حال آنکه رنسانس در واقع بازگشت به عقاید سوفیستی قرن پنجم قبل از میلاد بود که در قرن هجدهم به بشریت خورانده شد.

برخی به اشتباه برای مقابله با اومانیسم، مردم سالاری دینی را مورد هجمه قرار می دهند

کارشناس سیاسی، با اشاره به تفاوت ها و شباهت های دموکراسی و جمهوری در رهبری و پایه و اساس، اظهار کرد: یکی از اشتباهات در این مورد این است که برای مقابله با اومانیسم ندانسته مردم سالاری را مورد هجمه قرار می دهیم، در مکتب تشیع هم قرار است تا مردم بفهمند و بخواهند تا امام زمان(عج) تشریف بیاورند و حکومت کنند، در زمان امیرالمؤمنین(ع) هم چنین بود و حضرت امیر(ع) می خواستند تا مردم خودشان بتوانند به درک صحیح برسند و نمی خواستند تا با زور دستورات خود را بر مردم تحمیل کنند.

وی روند حرکت تاریخ را به سمت بی دینی عنوان کرد و گفت: این مسیر ادامه دارد و از نظر مدرنیته دین ساخته ذهن بشر و امری مردود است و نمی توان با علوم تجربی چیزی به نام دین را استخراج و کشف کرد و بر این اساس می گویند که امری انتزاعی و خرافی است.

اندیشه سازش با کفار برای کمک به اسلام اندیشه ای باطل است

حسینی، با اتتقاد از خالی بودن برخی منابر روحانیان از مسائل اجتماعی و سیاسی و حرکت به سمت سکولاریزه کردن منابر، تصریح کرد: در صدر اسلام همین مساجد محل اصلی جمع آوری سپاه و صف آرایی مقابل دشمنان اسلام در جبهه های مختلف نبرد نظامی و فرهنگی و سیاسی و کانون های اقتدار مسلمین بوده اند.

کارشناس سیاسی، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره مساجد به عنوان مکان های اقتدار اسلام و مسلمین، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که اندیشه جمهوری اسلامی از حوزه علمیه قم بیرون آمد و اندیشه مخالف آن هم از حوزه علمیه بیرون می آید، امروز می بینیم که برخی روحانیان و علما از تنش زدایی و اعتمادسازی با غرب سخن می گویند و تبلیغ می کنند که دیگر دوران انقلابی گری به اتمام رسیده و باید در برابر غرب و آمریکا سر تعظیم فرود بیاوریم.

وی اندیشه سازش با کفار برای کمک به اسلام و مسلمین را اندیشه ای باطل و بر خلاف آیات صریح قرآن کریم بیان کرد و افزود: متأسفانه امروز برخی از روحانیان سردمدار این اندیشه باطل شده اند، امروز یک تفکری در حوزه علمیه به وجود آمده که غیر روحانی را قبول ندارند و اگر یک روحانی در یک منصبی صحبت های خلاف اسلام هم داشته باشد او را مورد نقد قرار نمی دهند و یک تعصب بیهوده بر روی لباس روحانیت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.