۱۰:۵۵ - پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام انجام می شود؛

برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۳۴۴ بقعه و امامزاده اصفهان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم الحرام ویژه برنامه طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۳۴۴ بقعه متبرکه و امامزاده در استان برگزار می‌شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام ولی‌الله روان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: به همین مناسبت از شانزدهم شهریور، طرح “سوگواره بصیرت عاشورایی” در 344 بقعه متبرکه و امامزاده در استان اصفهان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: مطابق سنوات گذشته مراسم عزاداری امام حسین(ع) در تمام امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود اما، طرح “سوگواره بصیرت عاشورایی” در 344 بقعه و امامزاده اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در در هر سه دهه ماه محرم اجرا می‌شود، گفت: “طرح سوگواره بصیرت عاشورایی”شامل برنامه‌هایی با عناوین لبیک یا حسین، شیرین‌تر از عسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، منشور عزت در کاخ ذلت، تاسوعا و عاشورا، لبیک یا رسول الله و اربعین حسینی است.

حجت‌الاسلام روان، خاطرنشان کرد: یکسری برنامه‌ها نیز به دلیل پیوست فرهنگی به صورت غرفه‌های پاسخگویی به مسایل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه‌های چند رسانه‌ایی، ایستگاه‌های همه واقف باشیم و غرفه‌های کودکان و نوجوانان در قالب خیمه‌های معرفت در کنار طرح “سوگواره بصیرت عاشورایی” برپا می‌شود.

وی افزود: سلسله مباحث نمایشگاهی، مداحی، سخنرانی و اطعام عزاداران نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با اشاره به تأکید مجریان و مبلغان به این طرح اظهار داشت: امسال به صورت ویژه به مجریان برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی و همچنان مبلغان تأکید شده که ایجاد وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه در اولویت باشد و همچنین گزارشی از عملکرد سازمان اوقاف در محورهای مختلف به مردم در قالب برنامه های اجرا شده، داده شود.

وی تصریح کرد: 45 مبلغ اعزامی و 300 مبلغ بومی در طرح “سوگواره بصیرت عاشورایی” در استان اصفهان مشارکت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.