۰۸:۳۳ - دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۷

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

هدف آمریکا از ایجاد ناامنی در منطقه، ایجاد بازار برای منافع اقتصادی است

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: هدف اصلی آمریکا و اروپا از ایجاد ناامنی و جنگ در منطقه به وجود آوردن بازاری برای منافع اقتصادی است.

به گزارش شاهین پرس؛ علی مقدس زاده، در آیین تودیع و معارفه شهردار شاهین شهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و عید غدیر، با اشاره به برخورداری کشور ایران از نعمت بزرگ امنیت با وجود مخاطرات فراوان پیرامون خود، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا که با شعار استقلال و آزادی تاسیس شده همواره با انواع توطئه های دشمنانی که به این کشور چشم طمع دارند رو به رو بوده و هست.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان، با یادآوری انواع توطئه ها و تهدیدهایی که در قالب کودتاها، ترورها و هشت سال جنگ تحمیلی از ابتدای پیروزی انقلاب برای فشار بر ملت ایران وارد شده گفت: پشت پرده همه آنچه که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون بر ملت ایران تحمیل و وارد شده، بیگانگان نقش آفرین بوده اند که با هدایت و رهبری و هوشیاری و حمایت مردم از همه آنها عبور کرده ایم.

* هدف آمریکا از ایجاد ناامنی و جنگ در منطقه، ایجاد بازار برای منافع اقتصادی است

وی با بیان اینکه جنگ یک پدیده تک عاملی نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا با طرحی دراز مدت نه فقط براندازی جمهوری اسلامی بلکه ناامن کردن و از بین بردن زیرساخت های کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس متحد شدند که متاسفانه برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان متوجه نیستند، روزی توسط صدام هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند پس از آن، جنگ کویت، سوریه، و امروز هم بر علیه ملت یمن به راه انداخته اند.

مقدس زاده، با تاکید بر اینکه هدف اصلی آمریکا و اروپا از ایجاد ناامنی و جنگ در منطقه به وجود آوردن بازاری برای منافع اقتصادی است، اظهار کرد: اگر امروز رئیس جمهور امریکا با مواضع دیکتاتور مابانه خود پیمان بین المللی را خدشه دار می کند به این دلیل است که این منطقه را بازاری برای منافع خود و فروش اسلحه می داند و قصد دارد کشورها را با تحریک دیگر کشورهای منطقه از بین ببرد.

وی اضافه کرد: ترامپ برای مردم هیچ کشوری دلش نسوخته و ریالی برای آنها هزینه نمی کند اما ژست دفاع از حقوق شهروندی به خود می گیرد تا مردم را فریب دهد در حالی که حتی یک شهروند هم وجود ندارد که راضی شود یک متر از خاک کشورش را از دست بدهد.

*مبانی اعتقادی ملت ایران بزرگترین پشتوانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان، ادامه داد: عشق ملت ایران به ائمه اطهار(ع) و انقلاب اسلامی موجب اتحاد بیشتر آنها در برابر دشمنان شده و این مبانی اعتقادی بزرگترین پشتوانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باعث می شود هیچ دشمنی نتواند ضربه ای به ایران وارد کند هرچند موجب زحمت می شوند.

وی مهمترین وظیفه مدیران دولتی را ارائه خدمت صادقانه بیان کرد و افزود: وظیفه دولتمردان در برابر مردم تکریم، خدمت صادقانه و تلاش شبانه روزی است مردم حق دارند وعده های مسئولان را در عمل نیز ببینند.

مقدس زاده، با بیان اینکه رضای خدا در رضای خلق خدا متجلی می شود، خاطرنشان کرد: همه جلسات، مکاتبات و همایش ها باید خروجی داشته باشد و مردم به عنوان خدمت از آن بهرمند شوند.

*چهار علت مهم و اساسی مشکلات پروژه های عمرانی استان اصفهان

وی از تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی استانداری برای شناسایی و دسته بندی نیازهای استان با اولویت بندی و ارائه راهکار برای حل مشکلات و برنامه‌ریزی صحیح، خبر داد و افزود: همه پروژه های عمرانی استان شناسایی و آسیب شناسی شده اند که همه مشکلات آنها در چهار بخش عدم راهبری و مدیریت صحیح از موضع کارفرما، عدم احساس مسئولیت و نداشتن توان اجرایی پیمانکار، عدم تامین مالی کافی پروژه و عدم انسجام مدیران حاکمیتی برای حمایت و همکاری از پروژه دسته بندی می شوند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان، بزرگترین و مهمترین اولویت استان اصفهان را موضوع آب دانست و ابراز کرد: پروژه سد سوم کوهرنگ که برای تأمین آب اصفهان در سال ۱۳۸۲ آغاز شد که تا سال ۱۳۹۱ تنها یک درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما سال گذشته برای فعال شدن مجدد این پروژه مهم که ۲۵۰ میلیارد مترمکعب آب ذخیره می‌کرد، به قریب ۴۵۰ میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل نیاز داشت شود که توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های داخل استان اصفهان، قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان هم از بخش خصوصی و هم دولتی برای اتمام آن بودجه تأمین کنیم که مازاد این بودجه به سایر بخش ها و پروژه اختصاص داده شد.

وی از دریافت قریب به دو میلیارد تومان اعتبار از منابع دولتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان و مبلغ 455 میلیارد تومان از محل جذب مشارکت بخش خصوصی برای 355 پروژه دیگر در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به اینکه یکی از دلایل رغبت سرمایه گذران اصفهانی به سرمایه گذاری در دیگر شهرها بروکراسی سنگین اداری است به تدبیر استاندار و با هدف رفع این دغدغه سرمایه‌گذاران برای نخستین بار در کشور پورتال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد.

مقدس زاده، افزود: در چند روز  نخست راه اندازی پورتال سرمایه گذاری مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پنج پروژه ثبت شد این در حالی است که سقف بودجه عمرانی استان اصفهان برای سال 97 تنها 618 میلیارد تومان است و ابلاغ استفاده از این پورتال به سایر استان های کشور توسط رئیس جمهور افتخاری برای مردم استان اصفهان به شمار می رود.

سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری موجب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی می شود

وی سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری را موجب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی دانست و تصویب حدود 300 میلیارد تومان برای طرح توسعه ارگ تاریخی مادر شاه در شورای اداری استان خبر داد و افزود: ارگ تاریخی مورچه‌خورت با قدمتی 700ساله که با ارگ بم برابری می کند، نماد تمدن و تاریخ این منطقه به شمار می رود که نیازمند توجه مسئولان شهرستان برای مرمت و بازسازی است و می توان با جذب سرمایه به اشتغالزایی و کسب و کار رونق داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، از تفویض اختیار کمیته کار کمیسیون ماده پنج قانون کار برای کاهش بروکراسی اداری و تمرکز زدایی به شهرستان های استان اصفهان خبر داد و گفت: چارت سازمانی شهرداری شاهین شهر 489 نفر است در حالی که بیش از یک هزارو 300 نفر نیرو دارد شهردار شاهین شهر باید راهکاری بیاندیشد چرا که حجم زیاد نیرو کارایی سازمان را کاهش و هزینه ها را افزایش می دهد.

وی با اشاره به پروژه مترو شاهین شهر به اصفهان، اظهار کرد: پروژه مترو شاهین شهر از پروژه ها اولویت دار استان اصفهان است و با توجه به پیگیری های انجام شده مصوبات عملیات اجرایی پروژه ابلاغ شده و آماده عقد قرار داد با بخش خصوصی برای مشارکت است.

مراسم تودیع و معارفه شهردار شاهین شهر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرماندار و روسالی ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، اعضای شورا و پرسنل شهرداری شاهین شهر، بدون حضور شهرداری قبلی در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار و ضمن قدردانی از تلاش های 9 ماهه عیسی بهمنی، با حکم استاندار حمید عشقی به عنوان شهردار شاهین شهر معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.