۱۷:۴۱ - یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۷

به مناسبت عید غدیر؛

کاروان شادی غدیر در شاهین شهر به حرکت در می‌آید

به مناسبت دهه ولایت و امامت، کاروان شادی در روز عید غدیر برای نخستین بار در شاهین شهر به حرکت در خواهد آمد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در جلسه ستاد غدیر شاهین شهر که با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، اعضای ستاد غدیر و هیئت امنای مساجد شاهین شهر در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شده بود، عید غدیر را مهمترین ایام سرور و شادی برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: اهمیت عید بزرگ غدیر خم که عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) گفته می شود بقدری است که خداوند شرط اکمال رسالت پیامبر اکرم(ص) را در ابلاغ فرمان ولایت و امامت به امت اسلامی قرار داده و به تعبیری جسم اسلام با ولایت علی بن ابیطالب(ع) جان گرفته است.

امام جمعه شاهین شهر، با تاکید بر بهره برداری از ایام شادی اهل بیت(ع) برای حفظ اسلام، خاطرنشان کرد: همانگونه که به فرموده امام(ره) عزاداری های محرم و صفر باعث زنده نگه داشتن اسلام و قیام امام حسین(ع) شد، گرامی داشت ایام شادی اهل بیت(ع) نیز برای حفظ و تقویت اسلام ضروری است بنابراین باید در این ایام بویژه عید بزرگ غدیر مجالس شادی در همه شهرها و محله ها برپا می شود.

وی در تبیین پیام غدیر برای نسل جوان و نوجوان ابراز کرد: دلیل و استدلال مهمترین ابزار کاربردی جوانان و نوجوانان امروزی است که با توجه به هجمه های اعتقادی دشمنان، در گفتگو با این قشر عظیم جامعه، علاوه بر ایجاد شور حماسی و احساسی، ارائه دلیل و استدلال نیز ضروری است.

حجت الاسلام ملکیان، در ادامه از حرکت کاروان شادی همزمان با سایر نقاط کشور در روز عید غدیر خبر داد و گفت: به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیر خم برای نخستین بار در شاهین شهر کاروانی متشکل از اقشار مختلف اعم هیات مذهبی، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران، اصناف و بازاریان و … صبح روز پنجشنبه پس از تجمع در سه راه فردوسی، همراه با شاخه های گل و حمل پرچم و پلاکارد به سمت مصلی نماز جمعه این شهر حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به ثواب سنت حسنه اطعام و ضیافت علوی روز عید غدیر، اضافه کرد: برنامه های متنوعی همراه با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا در روز عید غدیر در مصلی نماز جمعه برگزار می شود و در انتها پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با ضیافت علوی شرکت کنندگان مراسم پذیرایی می شوند.

تاکید بر حفظ شئونات اسلامی و برگزاری مراسمات جشن متناسب با شان حضرت علی بن ابیطالب(ع) با دقت در تبیین و انتقال خطبه مهم غدیر به آحاد جامعه بویژه کودکان نوجوانان و جوانان با برگزاری مسابقات فرهنگی و اعلام آمادگی برای برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله مسائلی بود که سایر اعضا جلسه بر آن تاکید و اشاره کردند.

خادمی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان نیز در این جلسه با تبریک ایام دهه ولایت و امامت، بر همکاری و مشارکت فعال دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تاکید کرد و افزود: برای برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم، علاوه بر اطلاع رسانی گسترده لازم است که همه دستگاه های اجرایی و خدماتی همکاری و مشارکت داشته باشند.

لازم به ذکر است همزمان با شام عید غدیر نیز مراسم جشنی همراه با اطعام افطاری در یادمان شهدای گمنام پارک انقلاب شاهین شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.