۰۳:۳۸ - شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

نماینده شاهین شهر و میمه:

هدر رفت 57 تن طلا به ارزش بیش از 18 میلیارد دلار در فاصله دو بسته ارزی دولت

نماینده شاهین شهر و میمه، گفت: سوءمدیریت باعث شد در فاصله ارائه بسته ارزی اواخر فروردین تا بسته ارزی مرداد ماه 57 تن طلا فروخته شود به عبارتی 18 میلیارد دلار ارز و ذخیره ارزی که سهم همه مردم ایران بود برای کارهای غیر ضروری توزیع و فروخته شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، در همایش بازگشت پرستوها، ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، حضور فعال و پشتیبانی مردم ایران در دو جبهه خط مقدم و پشت جبهه، فرماندهی امام(ره) و اعتقادات قوی نیروهای رزمنده را از جمله دلایل شکست صدام بعثی در جنگ تحمیلی هشت ساله دانست و اظهار کرد: تفکر انقلابی فرماندهان در خط مقدم جبهه سهم بسزایی در پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی داشت.

نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه، در مجلس شورای اسلامی، با مقایسه محاصره شدید اقتصادی در دوران جنگ تحمیلی و نحریم تحریم های امروز دشمنان، خاطرنشان کرد: تفاوت بسیار بزرگی که بین تحریم های بسیار شدید در حوزه نظامی و دفاعی با حوزه غیر دفاعی کشورمان وجود دارد، نحوه مدیریت با تفکر انقلابی است.

در جنگ اقتصادی امروز دشمن به مدیرانی با تفکر انقلابی نیاز داریم

وی افزود: فرماندهان عالی رتبه جنگ در موقعیت های مختلف از اتاق های عملیات تا خط مقدم جبهه با تفکر انقلابی شبانه روز ایستادگی کرده و جنگ تحمیل شده را مدیریت کردند، امروز نیز در جنگ اقتصادی دشمن به مدیرانی با چنین تفکر و استقامتی نیاز داریم.

حاجی دلیگانی، به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار هیئت دولت، اشاره کرد و گفت: براساس توصیه های رهبر انقلاب برای عبور از شرایط کنونی، کشور به مدیرانی با انگیزه، توانمند، متعهد و از خود گذشته و دلسوز که شبانه روز با غیرت و تعصب تلاش می کند برای مدیریت جنگ اقتصادی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: مدیران ارشد اقتصادی کشور باید جنگ اقتصادی را باور داشته باشند و برای مقابله با آن ستادهای اقتصادی و اتاق های مقابله با جنگ ارزی تشکیل داده و آرایش جنگی بگیرند تا بتوانند برای هر دقیقه تصمیم درست و صحیح بگیرند.

نماینده شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه کمبود هیچ معادنی را در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: در حالی که یک صدم جمعیت و سرزمین دنیا را داریم اما هفت صدم منابع دنیا را در اختیار داریم و باید این منابع با مدیریت صحیح برای رفاه و شادی ملت ایران  استفاده شود.

وی تصریح کرد: امروز مجلس و دولت باید راهکاری برای جبران کاهش قدرت خرید و کاهش ارزش پول ملی ارائه دهد چراکه تاثیر بسزایی بر زندگی عمده مردم کشور گذاشته و مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است.

هدر رفت 57 تن طلا به ارزش بیش از 18 میلیارد دلار در فاصله دو بسته ارزی دولت

حاجی دلیگانی، اضافه کرد برای مقابله با جنگ ارزی دشمن، علاوه بر اینکه به مدیرانی متعهد، شجاع و کارآمد که ایثارگرانه تلاش می کند نیاز داریم مردم نیز باید همکاری کنند و قوه قضائیه هم باید با کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار و گرانی فروشی می کنند برخورد جدی کرده و انقلابی عمل کند.

وی افزود: سوءمدیریت رئیس بانک مرکزی باعث شد در فاصله ارائه بسته ارزی اواخر فروردین تا بسته ارزی مرداد ماه 57 تن طلا فروخته شود به عبارتی 18 میلیارد دلار ارز و ذخیره ارزی برای کارهای غیر ضروری عده معدودی که شرکت وارد کننده یا سفرهای تبیلغاتی خارج از کشور دارند توزیع شود در حالی که این مقدار طلا و ارز سهم همه 80 میلیون نفر ایرانی بود.

اختیارات رئیس دولت دوازدهم در بین تمام دولت های پس از پیروزی انقلاب بی سابقه است

حاجی دلیگانی، با تاکید بر اینکه با نگاه موافق غرب نمی توان شرایط اقتصادی امروز را مدیریت کرد، افزود: نظام محاسباتی ما اگر انقلابی عمل کند می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم فقط کافی است به قدرت و توانایی خود ایمان داشته باشیم تا اقتصاد کشور درست شود و تحریم ها اثر گذار نخواهد شد چراکه در دنیای امروز کسی نمی تواند کشوری را تحریم کند،

وی با بیان اینکه شرایط کنونی می تواند فرصت مناسبی برای اصلاح زیر ساخت ها باشد، قوه مجریه را میدان دار مقابله با جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: اختیارات بسیار زیادی که رهبر انقلاب به رئیس جمهور داده است که در تمام دولت های 40 ساله انقلاب اسلامی بی نظیر و بی سابقه بوده است بنابراین رئیس جمهور، مدیران و مسئولان در کار خود باید جدیت و پشتکار داشته باشند.

احساس ناامنی بیش از تحریم ها بر وضعیت معیشتی مردم و بازار ارز، اثر گذاشته است

فرماندار شاهین شهر و میمه، نیز در این همایش وحدت را مهمترین نیاز جامعه امروز دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط که دشمن بر علیه ملت ایران بوجود آورده است وحدت و انسجام همه ارکان نظام، فرمان پذیری از رهبر معظم انقلاب به عنوان ستون خیمه انقلاب، متعهدانه کار کردن و توجه بیش از پیش برای حل معضلات و مشکلات مردم چهار رکن اساسی است که مدیران و مسئولان شهرستان باید در دستور کار خود قرار دهند.

علیرضا بصیری، بر خدمت رسانی و ارتباط بیشتر مسئولان با مردم تاکید کرد و ادامه داد: امروزه بیش از آنکه تحریم ها اثر گذار باشند احساس ناامنی از فضای اقتصادی جامعه بر مردم اثر گذاشته و این نوسانات بازار ارزی و وضعیت معیشتی مردم را به زحمت انداخته است.

تجلیل از پنج آزاده منتخب، اجرای خواننده ارزشی شهرستان، بخش کلیپ و اجرای نمایش طنز خاطرات دوران اسارت توسط چند تن از آزادگان شهرستان از دیگر بخش های این همایش بود که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های ایثارگران و آزادگان سرافراز شهرستان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود.

شهرستان شاهین شهر و میمه با 161 آزاده ساکن و مقیم، رتبه ششم استان اصفهان را به لحاظ اماری به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.