۱۶:۵۷ - پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

فرماندار شاهین شهر و میمه:

قلم خبرنگاران باید در خدمت حفظ منافع ملی و آرمان های امام و رهبری باشد

فرماندار شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه دشمن با هدف ایجاد یاس و ناامیدی مردم از مسئولان نظام در جامعه شایعه پمپاژ می کند، گفت: قلم خبرنگاران باید در خدمت حفظ منافع ملی و آرمان های بلند امام(ره) و رهبر انقلاب باشد.

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه اطلاع رسانی و رسانه و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند که وظیفه خطیر اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه را بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به وقایع اخیر کشور ابراز کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و رفتار رئیس جمهور این کشور با هیچ قاعده، اصول و اخلاقی همراه نبود و این رفتار نیز ناشی از اتاق فکرهایی است که پس از روی کار آمدن ترامپ با هدف مقابله با نفوذ قدرت جمهوری اسلامی در منطقه  با همکاری رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

وی رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا را مخالفان اصلی برجام برشمرد و خاطرنشان کرد: نفوذ و قدرت بیش از گذشته ایران اسلامی در منطقه منافع آمریکا را به خطر می اندازد و با توحه به انتخابات پیش روی کنگره آمریکا و شرایط اقتصادی و بیکاری این کشور، سردمداران کاخ سفید تنها عامل شکست ایران را جدا کردن مردم از نظام می دانند لذا در تلاش هستند با ایجاد یاس و ناامیدی و بدبین کردن مردم، مانع از رسیدن این انقلاب به جشن 40 سالگی شوند.

بصیری، با بیان اینکه تا زمانی که مردم پشتیبان انقلاب اسلامی باشند هیچ گونه آسیبی به نظام وارد نخواهد شد، گفت: هدف اصلی دشمن فقط جمهوری اسلامی نیست چراکه در زمان کودتای 28 مرداد سال 32 آمریکا در ایران، هنوز جمهوری اسلامی تشکیل نشده بود.

قدرت روز افزون ایران منافع دشمن در منطقه را تهدید می کند

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران به مردم عزت داد، ابراز کرد: دشمن وقتی می بیند با نفوذ قدرت ایران اسلامی در منطقه منافع او در معرض خطر قرار می گیرد طبیعی است که نگران شده و در تلاش باشد که ایران را شبیه کشورهایی همچون عراق، افغانستان و سوریه کند.

فرماندار شاهین شهر و میمه، به تجمعات هفته گذشته اشاره کرد و افزود: صبح روز پنجشنبه با وجود فراخوان هایی که انجام شده بود تنها در چند شهر محدود با عده بسیار کمی تجمعاتی شکل گرفت که پس از ساعتی متفرق شدند اما در بعداظهر همان روز عده ای فریب خورده به خیابان آمده و شعارهایی سرداده و قصد تخریب داشتند که نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مانع از این کار شدند.

وی مردم را سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: نظام باید برای خدمت به مردم که سرمایه عظیم و اصلی هستند برنامه داشته باشد و خبرنگاران نیز وظیفه دارند اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم رسانده و آنها را از تحرکات دشمن آگاه کنند.

دشمن با هدف ایجاد ناامیدی و ناکارآمدجلوه دادن انقلاب اسلامی در جامعه شایع پمپاژ می کند

بصیری، با انتقاد از شایعات منتشر شده در فضای مجازی گفت: دشمن با هدف ایجاد بدبینی، یاس و ناامیدی مردم و ناکارآمد و فاسد جلوه دادن نظام اسلامی اقدام به پمپاژ شایعات در جامعه و فضای مجازی است و برخی نیز خواسته یا ناخواسته هدف دشمنان را دنبال می کنند.

وی وحدت و انسجام در جامعه را بیش از پیش مورد نیاز دانست و با بیان اینکه محوریت جمهوری اسلامی براساس ولایت فقیه شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) با معماری دقیق و ظریف خود ولایت فقیه را خیمه و ستون اصل انقلاب قرار داد که امروز دشمن آن را مورد هدف قرار داده است.

فرماندار شهرستان، با تاکید بر اینکه امروز باید فرهنگ مصرف خود را با شرایط روز هماهنگ کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است گاهی مشاهده می شود با یک شایعه موج بسیار بدی در جامعه شکل می گیرد و همه به سمت خرید بیشتر روی می آورند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نباید در دام افرادی قرار بگیرند که قصد انتقام گیری شخصی دارند. افزود: قلم و خبر نوشتن خبرنگاران در شرایط کنونی جامعه باید در جهت حفظ منافع ملی کشور و اهداف بلند امام و رهبر انقلاب باشد تا مدیون خون هزاران شهیدی که برای انقلاب جان خود را فدا کردند نباشیم.

شاهین شهر پایلوت اجرای بسیاری از برنامه های داخلی و خارجی است

بصیری، افزود: وجود اقوام و خرده فرهنگ ها در شاهین شهر موجب شده این شهر پایلوت اجرای بسیاری از برنامه های داخلی و خارجی باشد به همین علت دشمنان در تجمعات و اغتشاشات در این شهر تاکید دارند و سعی می کنند با انتشار سریع فیلم و تصاویر بزرگنمایی کنند.

فرماندار شاهین شهر و میمه در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای احداث مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان اشاره کرد و افزود: شاهین شهر با وجود خرده فرهنگ ها و اقوام مختلف ایرانی که در این شهر ساکن هستند نیازمند یک مجتمع فرهنگی هنری ویژه هنرمندان است که اقداماتی انجام شده و در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه مراحل احداث آن در شهرستان پیگیری شد.

وی در خصوص انتشار بوی نامطبوع شبیه قیر سوخته در نیمه های شب که موجب ناراحتی شهروندان شده است، اظهار کرد: گزارش هایی مبنی بر استشمام بوی نامطبوع در نیمه های شب شاهین شهر رسیده که به دلیل اهمیت آن با دستور استاندار در دست بررسی و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرار دارد.

بصیری، در واکنش به انتشار برخی اسناد مبنی بر دریافت پاداش های هفت میلیونی در جلسات دوساعته یکی از سازمان ها، گفت: در تمام مدت 17 سال خدمت و چهار و نیم سال فرماندار بودن تمام تلاش من این بوده که کم فروشی نکنم و این اقدامات خودسرانه ناشی از مواضع اخیر بتده در برابر برخی تندروی ها در شهرستان است که صورت گرفته و دریافت این مبالغ را تکذیب می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.