۱۷:۳۵ - یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

لزوم نقش‌آفرینی اصحاب فرهنگ و هنر در رفع بحران‌ها/ سیاست‌های جدید برای تفویض اختیار و تسهیل صدور مجوز در راه است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، گفت: بزودی سیاست های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تفویض اختیار و تسهیل در صدور مجوزها اعلام و ابلاغ می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری ظهر امروز در نشست بنیاد هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به برخی اختلاف نظرهایی که در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد، اظهار کرد: رمز موفقیت در همه عرصه تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر با تفکر عمیق است به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر که حوزه حساس و پرمخاطره ای است اما در میان همه اختلاف نظرها هنر این است که از اختلاف نظر نترسیده و با مدیریت صحیح خالق بهترین کار و اثر براساس خواست و نیاز مردم و مصالح کشور باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، با بیان اینکه در 40 سال گذشته با همه دنیا روبرو هستیم و فراز و فرودها و تلخی و شیرینی های بسیاری را پشت سر گذاشته ایم، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از عزت و مقاومت جامعه بر عهده اهالی فرهنگ و هنر قرار دارد که گرچه شاید در برخی امور قدرشناس نباشیم اما همه وظیفه داریم که متعادل قضاوت کنیم و به فرموده رهبر انقلاب، نقاط ضعف و قوت را در کنار هم ببینیم، از نقاط ضعف درس گرفته و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی به رونق خوب شعر و ادب شهرستان شاهین شهر اشاره کرد و افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه در همه حوزه های فرهنگی و هنری به ویژه حوزه نمایش جزء بهترین های استان اصفهان است.

مردم، مسئولان و هنرمندان سه ضلع فرهنگ و هنر هستند

حجت الاسلام انصاری، اصلی ترین مشکل انجمن های فرهنگی و هنر را کمبود ابزار، امکانات و سرمایه عنوان کرد و افزود: در بررسی و تحلیل حوزه فرهنگ و هنر، مردم به عنوان صاحبان اصلی، خود اهالی فرهنگ و هنر و مدیران و مسئولان سه ضلع تشکیل دهنده مثلث فرهنگ و هنر هستند که در کشور ما بیشترین درخواست ها همیشه از ضلع سوم یعنی مدیران و مسئولان بوده است گرچه مدیران و مسئولان موظف به حمایت هستند اما اقتصاد فرهنگ و هنر تنها بر عهده مدیران و مسئولان نیست.

وی با تاکید بر اینکه سهم نظام، دولت و مسئولان تنها تزریق پول نیست، خاطرنشان کرد: وجود قوانین، دستورالعمل ها، آیین نامه و نظارت ها برای تسهیل امور است و مسئولان باید به گونه ای مدیریت کنند که اهالی فرهنگ و هنر خود بتوانند با خلق آثار هنری سرمایه تولید کنند.

اصحاب فرهنگ و هنر باید برای رفع بحران ها و شرایط دشوار کشور نقش افرین باشند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، با انتقاد از کسانی که اعتقاد دارند در بحران ها باید فعالیت فرهنگی و هنری کاهش پیدا کند، ابراز کرد: این افراد به درستی از ظرفیت و جایگاه اثرگذار فرهنگ و هنر آگاه نیستند چرا که در بحران ها و سختی ها این اصحاب فرهنگ و هنر هستند که با نقش افرینی در رفع آن مشکل کمک می کنند.

وی با اشاره به فتنه های هر چند ماه یکبار دشمنان، ابراز کرد: دشمنان هرچند ماه یکبار با خیال خام و به بهانه ای با کمک عده ای انگشت شمار فریب خورده فتنه ای در کشور برپا می کنند غافل از اینکه این تعداد اندک فریب خورده همه مردم ایران نیستند، بلکه ملت ایران در همه صحنه ها همواره حافظ و پشتیبان انقلاب بوده و هستند.

حجت الاسلام انصاری، با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه هنری تنها بر عهده دولت و وزارت ارشاد نیست، تاکید کرد: گرچه کم کاری هایی در زمینه اقتصاد، فرهنگ و هنر وجود داشته اما رفع مشکلات جامعه هنری به تلاش جمعی نیاز دارد که سهم عمده آن بر عهده خود هنرمندان است.

تفویض اختیار و تسهیل در صدور مجوز از سیاستهای جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وی از سیاست های جدید وزارت ارشاد در زمینه تفویض اختیار مسئولان و صدور مجوز خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد بر اساس سیاست های جدید خود برای تسهیل در صدور مجوز برای حوزه های مختلف فرهنگی هنری در حال آماده سازی زیر ساخت های لازم است که بر اساس آن به زودی مجوزهای لازم برای حوزه های مختلف فرهنگی هنری بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان صادر خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، اضافه کرد: دیگر سیاست‌ جدید وزارت ارشاد تفویض اختیار به ادارات فرهنگ و ارشاد است که بر اساس آن اختیار تهیه فیلم و برگزاری جلسات موسیقی و کنسرت آموزشی برعهده ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها خواهد بود.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه و مطبوعات، خبرنگاران را رزمندگان خط شکن عرصه خبر دانست و ابراز کرد: خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور در دنیا به شمار می رود که لازم است همه مردم و مسئولان قدرشناس زحمات آنها باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان خود در سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه، ضمن دیدار با فرماندار شهرستان، امام جمعه شاهین شهر و بازدید از کانون های فرهنگی هنری و آموزشگاه های موسیقی با مسئولان انجمن های فرهنگی هنری شهرستان دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار مسئولان انجمن ها برخی از مسائل و مشکلات جامعه هنری شهرستان را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.