۰۵:۱۰ - دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷

در همایش تجلیل از تخبگان مطرح شد؛

نخبگان سرمایه های اصلی شهر هستند/ همدلی و هم زبانی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی

فرماندار شاهین شهر و میمه، جوانان با استعداد و کوشا را سرمایه های اصلی کشور دانست و با اشاره به تلاش بی نظیر ملی پوشان در رقابت های جام جهانی، گفت: تنها با همدلی و هم زبانی می توان در جنگ تمام عیار دشمنان در برابر ایران اسلامی پیروز شد و مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشت.

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، عصر روز گذشته در همایش تجلیل از نخبگان و نام آوران برتر شاهین شهر، با اشاره به درخشش ملی پوشان ایران در رقابت های جام جهانی فوتبال، اظهار کرد: مهمترین ویژگی بازی ملی پوشان همدلی و هم زبانی آن ها بود که تا آخرین ثانیه بازی ناامید نشدند و همه باید از این تلاش و همدلی و کار خوب فوتبالیست های تیم ملی درس بگیریم.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه می توانیم در اداره شهرها و استان های کشور با یکدلی و همدلی همکاری کنیم، تصریح کرد: همانگونه که مردم از بازی ملی پوشان لذت بردند و تا آخرین لحظات و حتی بعد از باخت هم فوتبالیست ها را مورد لطف خود قرار دادند و ساعت ها به خوشحالی پرداختند، همین مردم اگر بدانند که مسئولان صادقانه برای حل مشکلات کشور تلاش می کنند از آن ها هم حمایت خواهند کرد و راضی خواهند بود.

وی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را هم دلی و هم زبانی دانست و افزود: تنها با وحدت می توانیم در جنگ تمام عیار دشمنان در برابر ایران اسلامی پیروز باشیم و باید بدانیم که متهم کردن دولت و ناکار آمد نشان دادن آن در شرایط کنونی همان خواست دشمن است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با ابراز امیدواری نسبت به آینده کشور و رد شدن ملت ایران با سربلندی از پیچ حاصل از خودخواهی های آمریکای جنایتکار، توطئه های دشمنان را تنها منحصر به نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: دشمنان با ایران اسلامی مشکل دارند و بنابراین همه باید برای حفظ کشور عزیز خود دست به دست هم داده و نلاش کنیم.

بنای استانداری اصفهان بر حمایت از عوامل توسعه و رونق افتصادی استان است/ وطن دوستی منشأ پیشرفت کشور

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان، نیز در این همایش بحران کمبود آب را مهمترین معضل استان اصفهان دانست و اظهار کرد: خانواده به عنوان قوام نهاد اجتماعی یک اصل محسوب می شود و باید اهمیت زیادی برای آن قائل شویم که خانوادگی بودن، مفرح بودن و تجلیل از نخبگان، سه ویژگی مهم این همایش است.

علی مقدس زاده، از شاهین شهر به عنوان دومین شهر علمی کشور نام برد و بیان کرد: عشق و احساس علاقه و دلبستگی به شهر یک احساس خوب و پسندیده است که می تواند عامل اتفاقات خوب و توسعه شهر شود چرا که وطن دوستی و احساس دلبستگی به کشور منشأ بسیاری از پیشرفت ها برای میهن خواهد بود.

وی بنای کار استانداری اصفهان را بر حمایت از علل و عوامل توسعه و رونق استان معرفی کرد و گفت: استانداری اصفهان، از هر عاملی که سرمایه های شهر و استان را افزایش دهد حمایت می کنیم و تفاوتی ندارد این سرمایه ها می تواند اقتصادی، علمی، هنری و ورزشی باشد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان‏، سرمایه های اجتماعی و نخبگان را مهمترین سرمایه های استان و کشور دانست و اظهار کرد: امیدوارم تا جلسات تجلیل از نخبگان بیشتر برگزار شود تا نشاط چنین همایش هایی حفظ شود.

برگزیدگان و نخبگان، سرمایه های بسیار مهم و محور توسعه شهرها هستند

حمید عشقی، نیز در این همایش با اشاره به استفاده شهرداری ها از منابع زیرزمینی برای تأمین بودجه و مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: شهرداری شاهین شهر در زمره معدود شهرداری هایی قرار دارد که در شیوه توسعه خود از این امر تبعیت نمی کند و در مقابل تلاش دارد تا با رشد و بالندگی انسان های مولد به عنوان نخبگان جامعه به عنوان یک سرمایه استفاده کند.

سرپرست شهرداری شاهین شهر، با تأکید بر ضرورت حمایت از نخبگان به عنوان سرمایه های بسیار مهم شهرها و محور توسعه، افزود: شاهین شهر یکی از باسوادترین شهرها و شهر دانش خلاقیت است و نخبگان بسیاری را در درون خود جای داده است.

وی با ذکر حمایت های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از جشنواره هفته شاهین شهر امسال، گفت: توانستیم در انتخاب نخبگان علمی شهر به توفیقات بالایی برسیم و امروز شاهد اهدای جوایز آن ها خواهیم بود، این افراد در یک سال گذشته پرورش یافته و جذب شده اند.

عشقی، با بیان اینکه برگزاری همایش پیاده روی عمومی به تولید 17 هزار ورزشکار حرفه ای و هشت هزار دوستدار ورزشی منتج می شود، ادامه داد: با برگزاری این برنامه در سبد جشنواره امسال، سرخوشی و نشاط به عنوان بارقه های امید در شهر ایجاد خواهد شد.

شاهین شهر، به عنوان پایتخت اقوام ایرانی شناخته می شود

سرپرست شهرداری شاهین شهر، برپایی نمایشگاه صنعتی، نمایشگاه صنایع دستی بانوان و کرامت بخشی در جشن بزرگ اقوام ایرانی را از دیگر جاذبه های جشنواره نکوداشت شاهین شهر در سال 97 دانست و ابراز کرد: امروز شاهین شهر به عنوان پایتخت اقوام ایرانی لقب گرفته است.

وی از مانور خودروهای خدماتی، همایش و نمایشگاه روز قلم و تجلیل از زحمت کشان عرصه قلم، همایش سالانه شعر کودک و رونمایی از سومین کتاب شعر کودک به عنوان سایر برنامه های جشنواره امسال نام برد و گفت: در همایش قرآن و ایثار و شهادت نامه های شهدای شهر تکثیر می شوند و مانند گلبرگ های حماسی نهضت امام خمینی(ره) به پویندگان راه آزادی هدیه خواهد شد.

در ادامه مهرداد مختاری، رئیس شورای شهر شاهین شهر، با بیان اینکه اوضاع مالی کنونی شهرداری ها اصلاً مطلوب نیست، اظهار کرد: حتی برخی از اعضای شورای شهر به دلیل مشکلات مالی به برگزاری این جشنواره اعتراض داشتند، اما در نهایت وظیفه خود دانستیم تا از نخبگان و جوانان مستعد شهر تقدیر کنیم تا این جوانان به عنوان آینده سازان کشور بیشتر دیده شوند و در حد توان خود جوایزی را برای این عزیزان تدارک دیدیم.

همایش تجلیل از نخبگان به مناسبت هفته نکوداشت شاهین شهر و با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان‏، فرماندار، معاون، بخشدار و جمعی از مدیران شهرستان در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شد و از 256 نفر از برگزیدگان و مدال آوران علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی در عرصه های ملی و بین المللی، یک سال گذشته شاهین شهر تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.