۰۷:۴۶ - جمعه ۰۸ تیر ۱۳۹۷

سرپرست شهرداری شاهین شهر خبر داد؛

هفته فرهنگی شاهین شهر با بیش از 10 عنوان برنامه برگزار می شود

سرپرست شهرداری شاهین شهر، از برگزاری هفته فرهنگی شاهین شهر با بیش از 10 عنوان برنامه خبر داد و گفت: هفته فرهنگی شاهین شهر با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان هزینه از دهم تا شانزدهم تیرماه برگزار می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حمید عشقی، در نشست خبری خود به مناسبت هفته نکوداشت شاهین شهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شاهین شهر، را شهری نوپا با پتانسیل و ظرفیت های بالای علمی، ورزشی، فرهنگی معرفی و اظهار کرد: هفته نکوداشت شاهین شهر با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت ها و جوانان با استعداد و نخبه شهر از دهم لغایت 16 تیرماه برگزار می شود.

ویژه برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر با 180 میلیون تومان بودجه برگزار می شود

سرپرست شهرداری شاهین شهر، با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر با 180 میلیون تومان، هزینه و بیش از 10 عنوان برنامه اصلی برگزار می شود به تشریح عناوین برنامه های این هفته پرداخت و افزود: هفته نکوداشت شاهین شهر روز دهم تیر با اجرای مانور خودرو بخش های مختلف خدمات رسان شهرداری آغاز و شهروندان شاهد حجم  گسترده فعالیت بخش های مختلف شهرداری خواهند بود.

وی همایش تجلیل از برگزیدگان و نام آوران شهر با حضور مسئولان و مقامات استانی و کشوری را از برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی شاهین شهر معرفی کرد و افزود: وجود صدها چهره با استعداد فرهنگی، مذهبی، علمی و ورزشی در شاهین شهر نشانه سلامت و پشتکار جوانان این شهر است که این همایش فرصت مناسبی برای معرفی استعدادها و پتانسیل های شهر به تمام مردم استان و کشور است.

عشقی، با اشاره به همایش قلم و رسانه، افزود: با توجه به اینکه شاهین شهر با وجود ده ها نویسنده و فرهیخته ادبی، عنوان دومین شهر باسواد کشور را دارا است همزمان با روز قلم همایش روز قلم و رسانه نیز برگزار می شود.

رنگین کمان اقوام از جمله مولفه ها و ویژگی های بارز شاهین شهر است

سرپرست شهرداری شاهین شهر از برگزاری جشنواره اقوام در هفته فرهنگی شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: رنگین کمان اقوام شاهین شهر از جمله مولفه ها و ویژگی های بارز این شهر است که جشنواره آیینی و موسیقی اقوام ایرانی به منظور معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش قرآن، ایثار و شهادت با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهیده حجاب ‘زینب کمایی’، افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی، مسابقات شاد و مُفرح ورزشی و تفریحی و همایش شعر و ادبیات کودک از دیگر برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر است که با مشارکت قشرهای مختلف برگزار خواهد شد.

عشقی، به نامگذاری سالجاری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از کالای ایرانی در این هفته نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری و صنایع دستی بانوان شاهین شهری در نگارستان شهرداری برگزار می شود.

17 هزار ورزشکار فعال، دارای بیمه، ثبت نام شده در شاهین شهر وجود دارد

وی به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در هفته شاهین شهر اشاره کرد و افزود: شاهین شهر حدود 17 هزار ورزشکار ثبت نام شده فعال دارای بیمه ورزشی در رشته های مختلف است که شهرداری برای حمایت و استفاده این ورزشکاران و سایر شهروندان علاوه بر تجهیز پارک‌های سطح شهر به وسایل ورزشی، پنج مکان بزرگ ورزشی در نقاط مخالف شهر احداث کرده است.

سرپرست شهرداری شاهین شهر، با مرور برنامه های هفته شاهین شهر در سال‌های گذشته، اظهار کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های هفته شاهین شهر سالهای گذشته که با حضور پررنگ شهروندان در سطح بالایی برگزار شده بود مجموعه مدیریت شهری را بر آن داشت تا برنامه های مطلوبی با شاخصه های بالا و در خور شان و نیاز مردم برای هفته نکوداشت شاهین شهر سال جاری پیش بینی کند.

وی معرفی شاهین شهر به عنوان شهر پویا، خلاق، دانش محور، نظم پذیر و چند قومیتی، به هموطنان سراسر کشور را از جمله اهداف برگزاری هفته فرهنگی شاهین شهر عنوان و خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی شاهین شهر تنها متعلق به شهرداری نیست به همین منظور تمامی ادارات و دستگاه های متولی برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی باید در برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه ها همکاری کنند.

عشقی، با اشاره به نظافت و زیبایی مثال زدنی شاهین شهر، ابراز کرد: به منظور مشارکت شهروندان در حفظ زیبایی و نظافت شهر همایش عمومی پاکسازی شهر برای استقبال از هفته نکوداشت شاهین شهر توسط ادارات، مدارس و دیگر دستگاه ها برگزار می شود.

اولویت مهم شهرداری ها توجه به توسعه پایدار و متوازن با افزایش سرمایه های شهری است

وی، با تاکید بر اینکه شهروندان باید نسبت به شهر خود حس تعلق داشته باشند، فعالیت سمن ها و مشارکت شهروندان را از جمله راه های اشاعه فرهنگ شهروندی دانست و افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر می تواند ضمن حمایت از نهادهای مردمی، با تکیه بر ارتباط مؤثر با شهروندان، میزان مشارکت بخش خصوصی را در اجرای برنامه های فرهنگی افزایش دهد و در ایجاد موج های فرهنگی تأثیر گذار باشد.

سرپرست شهرداری شاهین شهر، با اشاره به شرایط نامطلوب مالی شهرداری ها، جلب سرمایه گذاران را موجب اصلاح نظام مدیریتی و تبادل تجربیات اقتصادی و انتقال دانش نوین و تکنولوژی جدید در یک شهر دانست و با بیان اینکه اولویت مهم شهرداری ها توجه به توسعه پایدار و متوازن با افزایش سرمایه های شهری است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی و آبادانی و ایجاد اشتغال، جذب سرمایه و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه شهرداری شاهین شهر از چند سال گذشته تاکنون با حمایت و جذب سرمایه گذاران مطرح، پروژه های مشارکتی متنوعی را احداث و تقدیم شهروندان کرده است، گفت: مجتمع تجاری خیابان شهید بهشتی (مخابرات)، پارکینگ طبقاتی با قابلیت تجاری و خدماتی، فاز اول مجتمع تجاری میدان امام حسین(ع)، مجتمع تجاری خدماتی نور، مجتمع های تجاری خیابان فردوسی و بلوار آیت الله طالقانی از جمله پروژه های مشارکتی در حال احداث شهرداری شاهین شهر است.

شهرداری شاهین شهر بیش از 300 نوع خدمات متفاوت تعریف شده به شهروندان ارائه می دهد

مهرداد مختاری، نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه های هفته نکوداشت شاهین شهر به منظور ارتقای فرهنگ شهروندی برنامه ریزی شده است اظهار کرد: عنوان شهر دانش و خلاقیت برازنده شاهین شهر است و باید ثابت کرد شاهین شهر شهری ایده آل برای زندگی است.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر، رضایت، صداقت، درایت، هدایت و حمایت شهروندان را موجب پیشرفت، توسعه، حرکت در مسیر صحیح و پویایی شهر دانست و افزود: سیستم حمل و نقل مناسب، توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر، وجود مراکز تفریحی سالم برای جوانان، گسترش فضای سبز، ترافیک روان و دسترسی آسان، انصاف در معاملات و با برخورد شهروندان و داشتن استقلال مردم را از مهم ترین نیازهای دست یابی به شهری پویا است.

وی ابراز امیدواری کرد که برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر در سال جاری با همدلی و همکاری مجریان و شهروندان پربارتر از سال های گذشته برگزار و بهترین دستاوردها و ارمغان ها نصیب شهروندان شود.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر، میزان بودجه سال جاری شهرداری را 145 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با وجود مشکلات مالی در شهرداری، بودجه 145 میلیارد تومانی امسال تحقق پیدا کند تا شاهد توسعه و آبادانی بیش از پیش شهر باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری بیش از 300 نوع خدمات متفاوت تعریف شده و ده ها خدمات تعریف نشده برای رفاه حال شهروندان ارائه می کند، افزود: شورای اسلامی شاهین شهر با وجود مشکلات مالی، خدماتی از جمله کاهش عوارض نقل و انتقال تاکسی، ارائه بسته های تشویقی 15 و 20 درصدی(علاوه بر تخفیفات قبلی) و تخفیف عوارض های کسب و کار و کمیسیون ماده 100 را در صحن علنی شورا مصوب و در اختیار شهروندان قرار داده است.

مختاری ،با اشاره به شرایط بحران کم آبی، گفت: خوشبختانه با درایت مسئولان وقت، سال 1388 شهرداری شاهین شهر به سیستم پساب مجهز شد و توانست فضای سبز شهری را در برای زیبایی و کاهش آلودگی در شهر توسعه دهد که در حال حاضر به دلیل برداشت های غیر منصفانه برخی از ادارات از این حقابه، فضای سبز دستخوش ناملایماتی قرار گرفته که امیدواریم با عنایت مسئولان استان و شهرستان این مشکل رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود کمبود آب، با کارشناسی های اصولی توانسته ایم علاوه بر احداث چندین پارک محله ای در نقاط مختلف شهر در حال حاضر نیز در حال احداث چند پارک محله ای در نقاط کمتر توسعه یافته شهر هستیم.

تغییر نام سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر

روح الله شاه رجبیان، نیز در این نشست خبری با بیان اینکه عنوان سازمان به فرهنگی،اجتماعی و ورزشی تغییر نام داده است که بر همین اساس اساسنامه و رویکردهای جدید آن نیز تدویون شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر، هزینه های برگزاری مراسم هفته فرهنگی شاهین شهر را در مجموع حدود 180 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: بیشترین هزینه این مراسم مربوط به تجلیل از حدود 250 نفر از نام آوران و استعدادهای برتر این شهر است.

وی ضمن تشریح برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر، ابراز امیدواری کرد: امسال با همکاری شهروندان فهیم و خلاق شهر و دیگر مسئولان، شاهد برگزاری برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر به نحو احسن، همراه با رشد و بالندگی استعدادهای برتر شهر و معرفی صحیح ظرفیت های شهر به نقاط مختلف کشور باشیم

هفته فرهنگی شاهین شهر از دهم تا شانزدهم تیرماه با بیش از ده عنوان برنامه و ده ها برنامه جانبی در شاهین شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.