۰۸:۰۰ - شنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۷

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

پیوستن ایران به FATF استراتژی فتح سنگر به سنگر دشمن است/ تحمیل برجام‌ها، راهبرد نرم استکبار برای تسلط بر ایران است

کارشناس سیاسی، خط حمایت از پیوستن ایران به پالرمو را ادامه تفکر انحرافی مجلس ششم و اعتمادسازی برای کفار دانست و گفت: برجام و به دنبال آن برنامه ریزی دشمن برای تحمیل برجام های دو و سه و چهار بر جمهوری اسلامی از پیش تعیین شده و راهبرد نرم استکبار برای تسلط بر ایران است.

سید جلال حسینی در گفتگو با شاهین پرس؛ با اشاره به اهداف و نحوه ورود لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به مجلس شورای اسلامی، مبنای فکری اغلب نمایندگان کنونی مجلس را همان تفکرات مجلس ششم دانست و اظهار کرد: این خط فکری معتقد به حل مشکلات کشور با تکیه بر قدرت های بزرگ بیگانه و تنش زدایی و اعتمادسازی برای کفار و سازش برای رفع تحریم ها است.

کارشناس مسائل سیاسی، وزن سیاسی نمایندگان لیست امید را بسیار پایین تر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم ارزیابی کرد و گفت: البته در دوران مجلس ششم عده ای خیال کرده بودند که نظام توان مقاومت در برابر آن ها را ندارد و به همین دلیل هم با غلبه توهم و با ابزار تحصن و استعفا در برابر رهبر انقلاب ایستادند و البته در نهایت با پذیرش شکست خود راه به جایی نبردند.

وی با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام دولت چاره ای جز رفتن به سمت اروپا نمی بیند، افزود: اروپا هم به دنبال برجام های موشکی و منطقه ای است و الان دولت برای ادامه برجام خود را نیازمند تصویب لوایح چهارگانه و از جمله پیوستن به کنوانسیون استعماری مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملیتی موسوم به پالرمو می داند.

حسینی، با اشاره به استراتژی فتح سنگر به سنگر در دولت اصلاحات، تصریح کرد: همان شیوه امروز از سوی یک جریان فکری در کشور دنبال می شود و می خواهند تا قدم به قدم و سنگر به سنگر به هدف نهایی خود که همان استحاله جمهوری اسلامی و حذف نهاهای انقلابی و نابودی عناصر اقتدار نظامی و سیاسی کشور است، نزدیک شوند.

استاد دانشگاه، برجام و به دنبال آن برنامه ریزی دشمن برای تحمیل برجام های دو و سه و چهار بر جمهوری اسلامی را از پیش تعیین شده و به منظور راهبرد نرم استکبار برای تسلط بر ایران دانست و ابراز کرد: تصویب پیش زمینه های FATF به صورت موارد قانونی در داخل نیز به منظور تسهیل در رسیدن به اهداف مورد نظر آمریکایی ها دنبال می شود و عده ای هم در داخل جاهلانه و با خوش خیالی از این امر حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر عدم لزوم تعهد ایران به کنوانسیون های بین المللی و روشنگری در خصوص اهداف استعماری و استحماری این قبیل معاهده ها سبب خارج شدن لایحه پالرمو از دستور کار مجلس شد، اظهار کرد: البته در دوران اصلاحات همین برنامه ها با شدت و جرأت بسیار بیشتری از سوی نمایندگان مجلس ششم و دولت وقت دنبال می شد و امروز هم قطعاً این برنامه دشمن شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.