۱۷:۰۱ - پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

در کمیته برنامه ریزی شاهین شهر و میمه مطرح شد؛

تقدیم لایحه بازگشت سهم شهرداری ها با 200 امضا به هیئت رئیسه مجلس/کاهش 16 درصدی بودجه شهرستان شاهین شهر و میمه

نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه بودجه استانی به پائین ترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است، گفت: لایحه بازگشت سه هزارو 200 میلیارد تومان سهم شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده روز گذشته با بیش از 200 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

به گزارش شاهین پرس؛ جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شاهین شهر و میمه پیش از ظهر امروز با حضور نماینده، فرماندار و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور توزیع اعتبارات تملک دارای‌های سرمایه ای در محل فرمانداری تشکیل شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، در این جلسه از ارائه طرحی با بالغ بر 200 امضای نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته بدلیل حذف بند واو تبصره شش مبلغ سه هزارو 200 میلیارد تومان از محل سهم مالیات بر ارزش افزوده به اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه ها افزوده شد در حالی که این مبلغ سهم شهرداری های کشور بود.

تقدیم لایحه بازگشت سهم شهرداری ها با 200 امضا به هیئت رئیسه مجلس

نماینده شاهین شهر و میمه . برخوار اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری ها شرایط مالی مناسبی ندارند و و برای اجرای پروژه های عمرانی و اداری با مشکل مواجهه شده اند روز گذشته پس از بررسی و تایید این موضوع طرحی با بالغ بر 200 امضا مبنی بر بازگشت مبلغ سه هزارو 200 میلیارد تومان سهم شهرداری ها از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

وی با اشاره به کاهش بودجه شهرستان ناشی از کاهش بودجه کم سابقه استان اصفهان، خاطر نشان کرد: متاسفانه بودجه استانی به کمترین حد خود طی 10 سال گذشته رسیده است در حالی که همان مبلغ نیز در هنگام تخصیص اعتبارات 50 درصد کاهش پیدا کرده و محقق نمی شود که با توجه به نوع هزینه کرد و بهره وری پایین بودجه، بدبینی به نظام را به دنبال خواهد داشت.

حاجی دلیگانی، با اشاره به سهم پایین بودجه شرکت شهرکهای صنعتی شهرستان، نظر کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در توزیع بودجه را نقد کرده و خواستار توجه جدی آنان از شرکت های نوپای شهرستان شد و افزود: برخی شرکتها پس از گذشت بیش از 20 سال از زمان تاسیس و راه اندازی از بودجه بهتری برخوردار هستند در حالی که شرکت های نوپایی از قبیل شرکت گلستان میمه با 36 هزار هکتار نیازمند حمایت و توجه بیشتری هستند.

کاهش 16 درصدی بودجه شهرستان نسبت به سال قبل

علیرضا بصیری، نیز در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات وعبادات و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، به تبیین و تشریح جایگاه کمیته برنامه ریزی در شهرستان پرداخت و اظهار کرد: کمیته برنامه ریزی در شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که علاوه بر تخصیص اعتبارات و بودجه، پیرامون برنامه های اجرایی شهرستان در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر می شود.

فرماندار شهرستان، به کاهش بودجه اختصاص یافته استانی به شهرستان در سال جاری اشاره و با تاکید بر لزوم نظارت دقیق برنحوه اجرای پروژه ها و رعایت اصل صرفه جویی در هزینه ها خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش 50 درصدی بودجه استانی که موجب کاهش 16 درصدی بودجه شهرستان نسبت به سال قبل، بودجه شهرستان در سال جاری 18.5 میلیارد تومان است.

وی تعداد کل پروژه های شهرستان را 194 پروژه عنوان کرد و افزود: دو اداره آموزش و پرورش شهرستان با 32 پروژه و جهاد کشاورزی با 18 پروژه دارای بیشترین پروژه ها هستند که این فرمانداری به طور منظم در قالب کمیته نظارت و با حضور کارشناسان متخصص از پروژه های اجرایی در سطح شهرستان بازدید و در صورت مشاهده نقص در اجرای کار، موضوع به دستگاه اجرایی مربوطه منعکس می شود.

امام جمعه مستقل شهر وزوان بزودی منصوب خواهد شد 

بصیری، با تاکید بر جذب و مشارکت بخش خصوصی و دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد بسترهای سرمایه گذاری، توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی و تلاش برای افزایش بهره وری واحدهای تولیدی شهرستان، به محقق نشدن بودجه برخی نهادها اشاره کرد و افزود: بودجه برخی پروژه ها از جمله تکمیل احداث ساختمان دو حوزه علمیه خواهران و برادران در چند سال گذشته با وجود تخصیص اعتبار وارد شهرستان نشده و این دو پروژه همچنان نیمه کاره باقی مانده است که لازم است علت ان پیگیری و بررسی شود.

فرماندار شهرستان به پروژه های در حال احداث اداره اوقاف شهرستان در بخش میمه اشاره کرد و افزود: پس از رایزنی های فراوان و انتصاب امام جمعه شهر میمه، نماز جمعه دو شهر میمه و وزوان تفکیک و مستقل شدند که مقدمات انتصاب امام جمعه شهر وزوان نیز در حال انجام و بزودی پس از تعیین و رعایت فاصله و حدود شرعی نماز جمعه وزوان در مکان جدید اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.