۱۴:۳۵ - چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

نماینده شاهین شهر و میمه:

سخنان مداخلانه جویانه وزیر امور خارجه آمریکا بیش از تهدید، جنبه تجاری داشت

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس، حرف های وزیر امور خارجه آمریکا را مداخلانه جویانه دانست و گفت: صحبت های پامپئو بیش از اینکه جنبه سیاسی و تهدید آمیز داشته باشد شبیه بیانیه تجاری بود چراکه برای هر بند آن بیش از ۱۰ میلیارد دلار از کشورهای عرب منطقه دریافت کرده است.

به گزارش شاهین پرس؛ استکبار جهانی که سالیان دراز به واسطه وجود پادشاهانی بی لیاقت کشور ایران را جزء مستعمره خود می دانستند و با زورگویی منابع آن را به غارت می بردند، با پیروزی انقلاب اسلامی دست دراز آنها از منابع این کشور کوتاه شد و این شکست علت اصلی دشمنی و سیاست های خصمانه آمریکا و متحدان غربی بر علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

سیاست های خصمانه و ضد ایرانی دولت آمریکا این بار وزیر امور خارجه این دولت را وادار به اظهاراتی سخیف و دور از عرف سیاسی کشورها کرد به طوریکه به خود اجازه داده برای جمهوری اسلامی ایران لیستی از بایدها و نبایدها ترسیم و مطرح کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، در گفتگو با شاهین پرس؛ صحبت ها و شروط ضد ایرانی وزیر امورخارجه آمریکا، را مداخلانه جویانه دانست و اظهار کرد: دولتمردان کشورمان باید پاسخ قاطعی به حرف های وزیر امور خارجه آمریکا بدهند تا برای همیشه از هرگونه مداخله در امور جمهوری اسلامی ایران پشیمان شود.

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس، با بیان اینکه اظهارات پامپئو، نسخه ای نوشته شده از سوی صهیونیست ها برای تندتر کردن جریان دولت فعلی ترامپ بر علیه ایران اسلامی است، افزود: هدف آنها وارد کردن فشار و بسیج افکار عمومی بر علیه جمهوری اسلامی، برای کنترل و کاهش قدرت و بنیه دفاعی کشورمان است.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا برای تک تک بندهای مطرح شده از کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات پول هنگفتی دریافت کرده اند به طوری که برای بند این اظهارات بیش از 10 میلیارد دلار دریافت کرده اند.

حاجی دلیگانی، با اشاره به بند نهم این مطالب که گفته شده ما متحدانی در منطقه داریم و از آنها حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: نامه های دولت آمریکا خطاب به سران کشورهای منطقه که اخیرا فاش شده نیز بیانگر همین موضوع است و در مجموع همه حرف های گفته شده برای کسب درآمد بیشتر دولت آمریکا است و این یک راه درآمدزایی دولت ترامپ به شمار می رود.

وی با بیان اینکه دولت ترامپ تاجر مسلک و به دنبال درآمد است، خاطرنشان کرد: صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا بیش از اینکه یک بیانیه سیاسی تهدیدآمیز باشد بیشتر شبیه یک بیانیه تجاری برای دوشیدن بیشتر گاو شیرده عربستان و دیگر کشورهای نفت خیز منطقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.