۱۴:۵۰ - جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

ائمه جمعه شهرهای شاهین شهر، گرگاب و گز برخوار:

لزوم مقابله جدی دولت با قاچاق کالا/جمهوری اسلامی با رای ملت ایران به جهان معرفی شد/ اعتراف رئیس جمهور آمریکا به شکست در خاورمیانه

گرامیداشت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، ایام البیض ماه رجب و اعتکاف، سیزدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی و حمایت از کالای ایرانی از جمله موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای شاهین شهر، گرگاب و گز برخوار بود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با اشاره به سالروز ولادت امام اول شیعیان و دلاوری های امیرالمؤمنین(ع) در مقاطع مختلف و حساس تاریخ اسلام، اظهار کرد: امام علی(ع) در جنگ های بسیاری علیه کفار و دشمنان اسلام شرکت کردند تنها کسی که توانست پشت عمربن عبدود را در جنگ احزاب به خاک بمالد امیرالمؤمنین(ع) بود.

امام جمعه شاهین شهر، امیرالمؤمنین را فاتح خیبر و به مثابه لشکری عظیم برای اسلام معرفی کرد و افزود: امام علی(ع) نویسنده و حافظ و تبیین کننده قرآن بود و در حجه الوداع به عنوان جانشین پیامبر اسلام(ص) تعیین شد، شیعه و سنی درباره اینکه امیرالمؤمنین(ع) در حین نماز انگشتری خود را به فقیر دادند و ذکر این واقعه در قرآن کریم، اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه دنیا و مقامات دنیوی در نظر امیرالمؤمنین(ع) بسیار خوار و حقیر می نمود، گفت: حساسیت امام علی(ع) درباره بیت المال مسلمین بی نظیر است و رفتار ایشان با برادرشان در این خصوص مثال زدنی و شاهدی بر این مدعاست که وقایع زیادی درباره ایستادگی حضرت(ع) بر اعاده حق و قطع کردن دست اختلاس گران در تاریخ اسلام وجود دارد.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، ابراز کرد: حق طلبی، ظلم ستیزی، تبعیت از ولایت، انصاف، بصیرت و عقلانیت، صبر و رضایت به تقدیر الهی از ویژگی های بارز حضرت(س) است که ایشان را تبدیل به الگویی همیشگی برای جهانیان کرد.

امام جمعه شاهین شهر، با تأکید بر لزوم رعایت حدود شرعی در روز سیزدهم فروردین و روز طبیعت از سوی مردم در نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه شود، حفظ طبیعت از خرابی و صیانت از تمیزی و نظافت طبیعت است.

وی با اشاره به عظمت ماه رجب و فرصت بی نظیر آن برای طلب مغفرت، اظهار کرد: ماه رجب ماه خداست و خداوند وعده بخشش گناهان در این ماه را به مؤمنین داده است و در ایام البیض هم اعتکاف بهترین وسیله برای خودسازی و مقابله با تهاجم فرهنگی برای جوانان است، هر کس این ایام را روزه بگیرد، در جایگاه امنی از آتش جهنم قرار می گیرد.

حجت الاسلام ملکیان، اعتکاف را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و افزود: مؤمنین سعی کنند حداقل یکی از روزهای اعتکاف را حضور داشته باشند تا از این عبادت بزرگ الهی بی بهره نمانند.

امام جمعه شاهین شهر، با تأکید بر نقش بی نظیر مردم در تأسیس و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و حتی انتخاب مسئولان، تصریح کرد: دوازدهم فروردین 1358 روز غلبه جنود الله بر جنود شیطان است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید در حمایت از کالای ایرانی، گفت: باید همه دست در دست هم دهیم تا دولت و مردم و تولید کنندگان عزمی راسخ برای تحقق بخشیدن به این شعار مهم جزم کنند و هر کدام وظایف خود را به درستی انجام دهند.

حجت الاسلام ملکیان، وظیفه دولت در تحقق شعار سال نو را مبارزه با قاچاق کالا و فراهم کردن بستر مناسب برای تولید ملی دانست و ابراز کرد: تولید کنندگان هم موظفند تا کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند، همچنین مردم باید با خرید کالای ایرانی حمایت خود را از کالای ایرانی در عمل ثابت کنند.

امام جمعه شاهین شهر، از ورود سالانه 12 میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور خبر داد و اظهار کرد: زمانی تولیدات داخلی کیفیت بدی داشتند و حتی بسیاری از اقلام ضروری مورد مصرف مردم در داخل کشور تولید نمی شد، اما امروز بسیاری از نیازهای اساسی مردم در داخل و با کیفیت مطلوبی تولید می شود.

وی ایجاد امید در دل جوانان را از نتایج مهم حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال جوانان بستگی زیادی به حمایت از تولید کننده ایرانی دارد و این را می توان در تجربه کشورهای مختلف در طول تاریخ مشاهده کرد.

جمهوری اسلامی با رای ملت ایران به جهان معرفی شد

حجت الاسلام سیدمصطفی عاملی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، با گرامیداشت دوازدهم فروردین سالروز تثبیت نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با با آرای بیش از 98 درصدی ملت ایران به جهان معرفی شد و پس از آن نیز همواره در همه عرصه‌های مختلف و مهم از آن حمایت کردند.

امام جمعه شهر گرگاب، ملت ایران را صاحبان اصلی این انقلاب دانست و افزود: ملت ایران اهل تشخیص هستند چرا که انقلاب را به خوبی درک کرده و اشتباهات را می فهمند و هر مسئول یا فردی که با انقلاب زاویه پیدا کند راه خود را از او جدا می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام مخالف تفریح سالم نیست، اظهار کرد: اسلام هیچ‌گاه با تفریح های سالم مخالفتی نداشته بلکه تفریح سالم را مقدمه ای برای کار و فعالیت و عبادت می داند بنابراین باید مراقب باشیم تفریحات ما همراه با معصیت نباشد.

حجت الاسلام عاملی، با قدردانی از حفظ حرمت روز اول عید که مصادف با سالروز شهادت امام هادی(ع) بود، گفت: سیزدهم فروردین مصادف با وفات شهادت گونه بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب(س) است که احترام این حضرت در این روز بر همه لازم است.

اعتراف رئیس جمهور آمریکا به شکست در خاورمیانه

حجت الاسلام محمدعلی شریفیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گز برخوار، با تاکید بر احترام به والدین و بیان اینکه حضرت علی علیه السلام پدر معنوی همه مسلمانان است، اظهار کرد: بنا به روایتی از پیامبر اکرم(ص) انسان سه پدر دارد، پدری که واسطه‌ خلقت ما است، پدری که علم و دانش به ما می آموزد (استاد) و پدر همسر، که البته احترام هر سه پدر بر انسان واجب است.

امام جمعه موقت شهر گز برخوار، با اشاره به ایام البیض ماه رجب و آغاز ایام اعتکاف، گفت: خداوند به دو پیامبر دستور داد تا خانه خدا را برای معتکفین و اهل اعتکاف آماده و مهیا کنند و معتکفین تلاش کنند تا از این سه روز نهایت بهره را ببرند.

وی با توصیه به حرمت نگه داشتن روز وفات حضرت زینب که مقارن با روز طبیعت است تصریح کرد: روز 13 فروردین مصادف است با سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) که ضمن حفظ حرمت بزرگ بانوی کربلا، همه باید مراقب باشیم تا به منابع طبیعی آسیب وارد نشود.

خطیب موقت شهر گز، با اشاره به اجتماع میلیونی مردم مظلوم یمن در سالروز هجوم وحشیانه رژیم آل سعود و محاصره همه جانبه آنان، گفت: مردم یمن با وجود محاصره شدید و شرایط دشواری که دارند با نصرت و یاری خدا در مقابل متجاوزان آل سعود به خوبی مقاومت می کنند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا با اعتراف به بی نتیجه بودن هزینه هفت تریلیون دلاری در خاورمیانه گفته که به زودی نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد که این همان تعبیر بیانات اخیر رهبر انقلاب در حرم رضوی است که فرمودند استکبار بدون هیچ دستاوردی تاچار به خروج از خاورمیانه است.

وی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: حمایت از کالاهای داخلی موجب می شود تولیدکنندگان نیز کیفیت کالای تولیدی را ارتقا دهند تا جایی که در صورت وجود کالای مشابهه خارجی تمایل به خرید نمونه داخلی بیشتر باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.