۱۰:۰۰ - شنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۳

ارزانترین راه پیشگیری از پوکی استخوان را بشناسيد

ورزش به همراه دریافت کافی کلسیم و ویتامین D تاثیر زیادی در کاهش سرعت از دست رفتن تراکم استخوان دارد در واقع یکی از روش‌های موثر مطمئن و ارزان برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن بروز استئوپروز، انجام حرکت‌های ورزشی به طور منظم و در قالب یک روش خاص است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، دکتر علی اصغر توفیقی استادیار فیزیولوژی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگویی گفت: از آن جایی که زنان 8 برابر بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به استئوپروز هستند. این بیماری بیش از نیمی از زنان بالای 50 سال را درگیر می‌کند تا جایی که حدود 200 میلیون زن در سراسر دنیا از این بیماری رنج می‌برند.

وی گفت: در ایران نیزیافته‌های برنامه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان استئوپروز حاکی از آن است که بیش از 70درصد زنان بالای 50 سال به استئوپروز یا استئوپینی مبتلا هستند. بنابراین این بیماری به عنوان یکی از اولویت‌های مهم بهداشتی در سیستم بهداشتی ایران، محسوب می‌گردد.

وی تصریح کرد: درمان‌های غیردارویی به خصوص داشتن فعالیت بدنی مناسب در مقایسه با مصرف داروها، هزینه کمتری دارد و فاقد عارضه است. مطالعات مختلف نیز نشان می‌دهد که ورزش به همراه دریافت کافی کلسیم و ویتامین D تاثیر زیادی در کاهش سرعت از دست رفتن تراکم استخوان دارد در واقع یکی از روش‌های موثر، مطمئن و ارزان برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن بروز استئوپروز، انجام حرکت‌های ورزشی به طور منظم و در قالب یک روش خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.