۱۳:۱۳ - پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

با حضور معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان؛

سه دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شاهین شهر راه اندازی شد

با حضور معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان و ائمه جمعه شاهین شهر و گرگاب سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شاهین شهر راه اندازی شد.

به گزارش شاهین پرس؛ معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان، صبح امروز در آیین افتتاح و راه اندازی سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی شاهین شهر، قوه قضاییه را طلایه دار تحقق عدالت اجتماعی خواند و گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف برون سپاری بخشی از امور حاکمیتی و تسعیل در ارائه خدمات راه اندازی می شود.

محمدحسین آقایی، با بیان اینکه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 20 نوع خدمت به مردم ارائه می شود، اضافه کرد: راه‌اندازی این دفاتر موجب سهولت دسترسی عموم مردم به خدمات قضایی و کاهش حجم مراجعه به دستگاه قضایی می شود.

وی با اشاره به مزایای بسیار زیاد ایجاد این دفاتر خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تکریم ارباب رجوع و نقش بسزای آن در کاهش بهداشت روانی مراجعین به محاکم قضایی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان، با تاکید بر اهمیت رضایتمندی و  افزایش اعتماد ارباب‌ رجوع به قوه قضائیه با تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی افزود: صرفه جویی در وقت، هزینه و تردد به محاکم قضایی و شفافیت در روند رسیدگی به پرونده ها که فرایند پیچیده ای دارد با استفاده از فناوری اطلاعات موجب افزایش اعتماد مردم و کارآمدی قوه قضاییه می شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی متولی اجرای عدالت و پیشگام در مبارزه با مفاسد و جرائم است تسریح کرد: ارائه خدمات مطلوب با استفاده از فناوری اطلاعات، افزایش عدالت الکترونیک امروز کمتر از دولت الکترونیک نیست و در مقایسه با برخی نقاط جهان بی نظیر است که نشان دهنده کارآمدی دستگاه قضایی است.

آقایی افزود: دسترسی آسان‌تر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی، ثبت تجدید نظرخواهی، پیگیری روند رسیدگی به دعاوی حقوقی، اطلاع رسانی و ابلاغ احکام صادره با ارسال پیامک به طرفین پرونده، ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی، ثبت نام و ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا به‌ عنوان مقدمه‌ای برای ابلاغ الکترونیک و ثبت اظهارنامه از جمله خدماتی است که در این دفاتر به شهروندان ارائه می‌شود.

وی اشتغالزایی را یکی از مشکلات مهم جامعه امروزی بیان کرد و افزود: یکی دیگر از مزیت های راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، استفاده از بخش خصوصی و اشتغالزایی برای حداقل پنج نفر برای هر دفتر خدماتی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان، اضافه کرد: افتتاح سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شاهین شهر تعداد این دفاتر در سطح استان به 15 دفتر افزایش پیدا می کند که تا پایان سال با راه اندازی 25 دفتر شهرستانی، دفاتر فعال استان به 33 دفتر افزایش خواهد یافت.

بهبود خدمات رسانی مهمترین هدف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به فرایند پیچیده رسیدگی به پرونده های قضایی، متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری شهرستان از زمان ثبت پرونده تا صدور رای را حدود دو سال بیان کرد و افزود: ورودی پرونده به این دادگستری در سال 95 حدود شش هزار پرونده است که نسبت به سال 94 تقریبا چهار درصد رشد داشته است.

محمد باقری، بهبود خدمات رسانی را از اهداف مهم راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برشمرد و افزود: حضور کمتر مردم در محاکم قضایی با تسریع و سهولت در رسیدگی پرونده را مهمترین ویژگی و مزیت راه اندازی این دفاتر است.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شاهین شهر از امروز در خیابان‌های شهید بهشتی، رازی و مسرور این شهر آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.