۲۲:۴۳ - سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

درجلسه کمیسیون فرهنگی _ورزشی؛

سازوکار تشکیل پردیس ورزشکاران شاهین شهر کلید خورد

جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر با هدف تشکیل پردیس ورزشکاران با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان و روسای هئیت های ورزشی شهرستان در سالن جلسات شورای شهر شاهین شهر تشکیل شد.

به گزارش شاهین پرس؛ حسین ابراهیمی در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر، با اشاره به موفق نبودن نهادهای وابسته به دولت در تحقق اهداف خود، اظهار کرد: حوزه های فرهنگی هنری و ورزشی دو خانواده بزرگ و پرمخاطب شاهین شهر محسوب می شوند که متاسفانه تاکنون موفق نشده اند هم افزایی مناسبی برای تحقق اهداف خود داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی، با بیان اینکه صداقت و همدلی باید سرلوحه برنامه های جامعه ورزشی شهر باشد، خاطرنشان کرد: جامعه ورزشی شهر باید با اتحاد و انسجام بیشتر در عرصه های مختلف حضور داشته و معرفی شوند و سطح مطالبات اجتماعی خود از مسئولان را افزایش داده و به گونه ای مطرح کنند که باعث ارتقاء و بهبود شرایط جامعه ورزشی شهر شود.

وی با اشاره به تجربه تشکیل پردیس هنرمندان شاهین شهر، پیشنهاد تشکیل پردیس ورزشکاران با هدف سامان دهی هیئت های ورزشی بصورت نهاد اجتماعی را مطرح کرد و افزود: با توجه به ظرفیت ورزشکاران جوان و مستعد شهرستان، هئیت های ورزشی باید به صورت نهادی اجتماعی سامان دهی شوند تا مطالبات خود را به گونه ای شاخص و هدفمند از مسئولان شهرستان مطالبه کنند.

ابراهیمی، به بررسی بودجه پیشنهادی سال97 سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی شهرداری در صحن شورای شهر اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در تصویب بودجه سال 97 شهرداری، مشکلات مالی دو خانواده بزرگ و فعال فرهنگی ورزشی شهر را رفع کنیم.

وی به ممنوعیت کمک مالی شهرداری ها به نهادهای دولتی طبق قانون اشاره کرد و ادامه داد: کمک مالی به نهادها و ارگان های عام المنفعه بر اساس قانون بلامانع است بنابراین تشکیل پردیس ورزشکاران با مدیریت هئیت های ورزشی و اداره ورزش و جوانان و ساماندهی آنان بصورت نهاد اجتماعی در رسیدن به اهداف بهتر یاری می کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، در این جلسه با بیان اینکه باید مطالبه گری صحیح را به جامعه ورزشی آموزش دهیم، گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای 85 هیئت ورزشی و بیش از 80 هزار ورزشکار و حدود 40 مدال آور ملی و بین المللی است.

مهدی اعراب، با اشاره به برخی از مشکلات و دغدغه هایی که ورزشکاران در اجرای برنامه های خود با آنها روبرو هستند خاطرنشان کرد: رفع این مشکلات از دغدغه ها و مطالبات به حق و اصلی ورزشکاران شهرستان به شمار می رود.

وی با استقبال از پیشنهاد تشکیل پردیس ورزشکاران ابراز امیدواری کرد پردیس ورزشکاران بتواند بخشی از مشکلات و دغدغه های جامعه ورزشی شهرستان را مرتفع و علاقمندان را امیدوار به فعالیت کند.

در ادامه پس از آنکه روسای هیئت های ورزشی نظرهای خود را بیان کردند نحوه تشکیل و مفاهیم و بندهای اساس نامه پردیس ورزشکاران تشریح و تاکید شد هدف از تشکیل این نهاد مردمی معرفی هیئت های ورزشی و گرفتن مکان برای اجرای برنامه های ورزشی با جذب اسپانسر است تا بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه ورزشی شهر مرتفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.