۱۴:۱۳ - جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

ائمه جمعه شهرهای شاهین شهر و گرگاب:

دشمن در صدد القای ناکارآمدی نظام در میان مردم است/ مردم با بصیرت خود پاسخ شایعات و شبهات دشمن را می دهند

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین ابعاد فتنه 96، تاکید بر لزوم بصیرت و تلاش مسئولان برای ناکام گذاشتن دشمنان، شهادت حضرت زهرا(س) از جمله موضوعاتی بود که ائمه جمعه این هفته شهر های شاهین شهر و گرگاب در خطبه های نماز جمعه به آن پرداختند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام محمدرضا محمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه قرن بیستم و ماندگاری آن را معجزه قرن بیست و یکم دانست و اظهار کرد: این برای دشمنان ما بهت آور است که این انقلاب در آستانه 40 سالگی خود مستحکم تر از سال های اولیه خود است و این یک استثناء در میان همه انقلاب ها از هر نوع آن در طول تاریخ است.

امام جمعه موقت شاهین شهر، با اشاره به فتنه 96 و وعده دشمنان برای گرفتن جشن براندازی نظام جمهوری اسلامی در 22 بهمن با تداوم آشوب ها، افزود: همه عواملی که در ایجاد انقلاب اسلامی کارساز بود، برای ماندگاری آن هم نقش مهمی دارند.

به گفته وی، اسلام، وحدت مردم انقلابی و رهبری امت، سه عامل مهم برای تداوم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به شدت در حال شایعه و شبهه سازی و سیاه نمایی درباره ولایت فقیه است، اظهار کرد: متأسفانه امروز هیچ نهادی در مقابل هجمه های سنگین دشمن در فضای مجازی نمی ایستد و مسئولان نسبت به این امر بی تفاوت هستند.

خطیب جمعه این هفته شاهین شهر، با اشاره به الطاف الهی در یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در حادثه طبس و هشت سال جنگ تحمیلی خداوند کشور را حفظ کرد، این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و ایشان این مرز و بوم و انقلاب را حفظ می کنند و مردم هم علاقمند به اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به موضع گیری یکی از مسئولان کشور درباره جواز انتقاد از امام زمان(عج)، اظهار کرد: این مسئولان کشور بدانند که انفاس قدسی علما و الطاف الهی و ائمه اطهار(ع) پشت این انقلاب هستند، بدانند که این انقلاب گرچه خسارت و آسیب می بیند اما برقرار خواهد ماند و این پرچم به دست مبارک امام زمان(عج) خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است، تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمن سوار بر موج مطالبات معیشتی مردم شد و بسیار اصرار دارد که ناکارآمدی نظام را به مردم القاء کنند و در این میان مسئولان کشور باید با عمل انقلابی خود در حل مشکلات اقتصادی کشور پاسخ دشمن را بدهند.

خطیب موقت جمعه شاهین شهر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دوری از حاشیه ها، گفت: امروز کشور نیاز به تئوری ندارد، بلکه باید کار انقلابی بر اساس قانون اساسی و دستورالعمل ها انجام شود تا دشمن هم سر جای خود بنشیند.

حجت الاسلام محمدی، ایجاد بصیرت انقلابی در میان مردم را از وظایف مهم نخبگان و خواص دانست و ابراز کرد: آن چیزی که دشمنان را زمین گیر خواهد کرد بصیرت مردم است و مردم امسال هم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر حضور و بصیرت خود را نشان خواهند داد، مردم نباید به شایعات دشمنان توجه کنند و راه خود در دفاع از اسلام و انقلاب را ادامه دهند.

وی ‏در خطبه اول قانع و شاکر بودن نسبت به نعمت های خدواند را باب نزول رحمت الهی دانست و تصریح کرد: توجه به داشته ها و نعمت ها شکر و مزید نعمت است و متمرکز شدن بر نداشته ها و محرومیت ها هم مصداق ناسپاسی و ناشکری است و نعمت را کاهش می دهد و مطابق وعده قرآن کریم عذاب سخت الهی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه موقت شاهین شهر، تنها قرائت صحیح از دین را متعلق به اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد: برخی قرائت های شخصی از دین که امروز در جامعه وجود ‏دارد مردود است و نباید به آن ها اعتنا کرد، مؤمنین باید در این زمینه هوشیار باشند.‏

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تقوا مایه برکت حقیقی در زندگی انسان ها است، گفت: این حالت سبب ایجاد حیات طیبه می شود، یعنی هم خداوند راضی ‏است و هم بنده از زندگی خود لذت می برد و راضی است.

12 بهمن روز پیروزی حق و نابودی باطل است

امام جمعه شهر گرگاب، در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به مناسبت ایام فاطمیه، بیان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) مصائب بسیار زیادی را تحمل کرد و به شهادت رسید که مطابق با روایت 75 روز، دهه اول فاطمیه در شهر گرگاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، با بیان اینکه دهه مبارک فجر امسال مقارن با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، ‏افزود: شادی ما در ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی باید کاملاً شرعی و با ذکر صلوات بر حضرت محمد(ص) و آل محمد(ص) باشد و این منافاتی با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ندارد.

وی روز دوازدهم بهمن 1357 در تاریخ ایران را روز پیروزی حق بر باطل و مصداقی برای آیه قرآن مبنی بر آمدن حق و نابودی باطل دانست و گفت: با رفتن شاه از ایران، امام خمینی(ره) قصد آمدن به ایران را داشت و مردم هم  در برابر ممانعت های دولت وقت اعتراض و تظاهرات گسترده ای برپا کردند.

امام جمعه شهر گرگاب نعمت نماز جمعه برای مؤمنین در ایران را از برکات و حاصل انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: لازم است تا قدر نعمت های حاصل از انقلاب اسلامی در ایران و جهان را بدانیم و برای پاسداری از این انقلاب تلاش بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام عاملی حضرت زینب کبری(س) را اسوه مقاومت و شجاعت و آزادگی دانست و ‏تصریح کرد: یک پرستار خوب می تواند جان انسان ها را نجات دهد و همه باید قدردان زحمات پرستاران باشیم.

وی با اشاره به ارتقاء رتبه شهرداری گرگاب از درجه چهار به درجه شش، گفت: همه کارکنان خدوم شهرداری گرگاب در این موفقیت سهیم هستند و ما هم تا جایی که بتوانیم از این عزیزان حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.