۲۲:۰۲ - چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

در بیست نهمین جلسه علنی شورای شهر شاهین شهر؛

لایحه بودجه 140 میلیاردی سال 97 شهرداری شاهین شهر تقدیم شورا شد/ توزیع عادلانه خدمات به نقاط مختلف شهر اولویت دارد

شهردار شاهین شهر با حضور در بیست نهمین جلسه علنی شورای شهر، لایحه بودجه 140 میلیاردی سال 97 شهرداری را تقدیم شورای شهر کرد.

به گزارش شاهین پرس؛ عیسی بهمنی، در صحن بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر شاهین شهر با تقدیم لایحه بودجه سال 97 شهرداری شاهین شهر اظهار کرد: لایحه بودجه 140 میلیارد تومانی سال 97 شهرداری شاهین شهر پس از برگزاری جلسه های متعدد تخصصی و کارشناسی شده در بخش های مختلف شهرداری و سازمان های وابسته تهیه و تدوین شده است که حدود 52 درصد آن هزینه های جاری و حدود 49 درصد نیز به فعالیت های عمرانی شهر اختصاص داده شده است.

شهردار شاهین شهر، با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری 42 میلیارد تومان کمتر از بودجه سال 96 محاسبه‌ شده است تاکید کرد: راهبرد و سیاست شهرداری شاهین شهر بر اساس برنامه پنج‌ساله دوم و برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه کشور است که در تعیین و تخصیص اعتبارات، سعی شده است اولویت‌های کارشناسی و تخصصی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز و شبکه آبیاری با صرفه‌جویی در آب، احداث مترو، بهبود حمل‌ و نقل شهری و محیط شهری با طرح تملک اراضی، پیش‌بینی تخصیص اعتبارات اداری، شهری و عمرانی به استناد موارد کارشناسی شده و با در نظر گرفتن افزایش معمول وظایف شهرداری در این بودجه پیش‌بینی‌ شده است.

شهردار شاهین شهر، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای توسعه فضای سبز و اولویت ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و تأسیساتی، توجه به حفظ استقلال و تقویت بدنه کارشناسی سازمان‌ها برای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان، توجه ویژه به برخی از طرح‌های اصلی و شاخص شهرداری، عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر سطح شهر و تامین هزینه‌های کارکنان را از جمله اولویت‌های بودجه 97 برشمرد.

بهمنی با اعلام آمادگی کامل خود و کارشناسان بودجه برای ارائه توضیح و شفاف سازی بودجه سال 1397 شهرداری در صحن شورا ابراز امیدواری کرد که اعضای شورا نیز با دقت و حساسیت لازم بودجه را مورد بررسی قرار داده و در موعد مقرر به شهرداری ابلاغ کنند.

وی به شرایط نامساعد مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: درآمدهای پایدار شهرداری ها نیازمند تعریف جامع و کاملی است که شهرداری شاهین شهر در این خصوص در سال آینده علاوه بر مشورت با شورای شهر، از مشاوران خبره کشوری برای شناسایی راه های جذب سرمایه گذاری پایدار در شهر استفاده خواهیم کرد.

شهردار شاهین شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ناپایدار عوارض ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی در سال آینده، سعی شده است میزان وابستگی شهرداری به این‌گونه درآمدهای ناپایدار محدودتر شود تا برنامه‌ها و اهداف بر اساس واقعیت ها محقق شود.

شهرداری از شروع پروژه های غیر ضروری جدید خودداری کند

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر، نیز در این جلسه ضمن قدردانی از ارائه لایحه بودجه سال 1397 در موعد مقرر به صحن شورای شهر گفت: شورای شهر معتقد است با توجه به شرایط مالی نامطلوب، شهرداری ضمن پرهیز از شروع پروژه های غیر ضروری جدید، برای تامین نیازهای واقعی و اساسی شهروندان در نقاط کمتر توسعه یافته شهر تلاش داشته باشد.

مهرداد مختاری، با تاکید بر تلاش مجموعه مدیریت شهری در پاسخ گویی به مطالبات شهروندان اظهار کرد: خوشبختانه شهروندان خلاق شاهین شهر، در هر زمینه ای مطالبه گر بوده و هرگونه کوتاهی مسئولان بویژه اعضای شورای شهر را نمی پذیرند که در این خصوص طبق قانون، موظف به پایبندی به تعهدات و انجام وظایف هستیم.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر شاهین شهر برای رعایت کامل قانون، توزیع عادلانه خدمات به نقاط مختلف شهر و توسعه و آبادانی بیش از پیش شاهین شهر  همه تلاش خود را بکار بسته و از شهروندان انتظار دارد همکاری و همفکری خود را از خادمان خود دریغ نکنند.

رئیس شورای شاهین شهر، به پروژه زیرگذر میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: پروژه زیر گذر امام حسین(ع) یکی از پروژه های شاخص شهری است که علاوه بر اتصال بلوار آیت الله طالقانی به بلوار شهید محمد منتظری و بالعکس، مشکل ترافیکی را نیز در ورودی و خروجی های شرق شهر حل خواهد کرد.

بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر شاهین شهر با حضور شهردار، معاونان، مدیران، کارشناسان، اعضای شورا و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورا برگزار و پس از تقدیم لایحه بودجه شهرداری به بررسی لوایح پیشنهادی پرداخته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.