۲۱:۱۹ - سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶

مسئول علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج):

ظرفیت عظیمی برای کار علمی نخبگان در کشور وجود دارد/ اساتید دانشجویان را ناامید نکنند

مسئول علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج) ‏استان اصفهان، با انتقاد از عملکرد برخی اساتید در ناامید کردن نخبگان از کار علمی در کشور و اشاره به ظرفیت عظیم کار علمی در داخل کشور، گفت: هسته های علمی، بازوان اجرایی پایگاه های علمی و هیئت های اندیشه ورز به اجرای طرح های جوانان نخبه بسیجی کمک می کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ خالد گمار، امروز در آیین افتتاح دومین پایگاه علمی پژوهشی بسیج ناحیه شهرستان، به فرار مغزها از کشور اشاره کرد و با انتقاد از برخورد برخی اساتید دانشگاه ها در ناامید کردن دانشجویان و نخبگان از ایران، گفت: جوانان نخبه و دانشجو باید بدانند امروز جای کار علمی بسیار زیادی در کشور وجود دارد چرا که نیازها و ظرفیت هایی در ایران برای نخبگان وجود دارد در خارج از کشور وجود ندارد.

مسئول علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج) ‏استان اصفهان، با اشاره به ایجاد پایگاه های علمی در سطح کشور افزود: فعالیت این پایگاه ها صرفا علمی یا فرهنگی نیست بلکه فعالیت علمی پژوهشی همراه با کار فرهنگی تلاش برای جذب جوانان نخبه و کمک به ارتقا سطح علمی و فرهنگی جامعه است.

وی جذب جوانان از طریق فعالیت های علمی فرهنگی در بسیج را بستر خوبی برای جذب معرفی کرد و افزود: براساس مطالعات انجام شده بیش از 80 درصد جوانان کشورمان به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و بسیج علاقه شدید دارند که لازم است با استفاده از ظرفیت های موجود و تعامل صحیح این جوانان جذب شوند.

گمار با تاکید بر اینکه پایگاه های علمی پژوهشی بسیج وابسته به مدیریت علمی شهرستان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر پایگاه های علمی پژوهشی بسیج، با فرمانده ناحیه و مدیریت علمی شهرستان ارتباط دارند، که با توجه به فعالیت های موفقیت آمیز نخستین پایگاه علمی شاهین شهر و میمه، این ظرفیت وجود دارد که پایگاه های علمی شهرستان بصورت واحد به مرکز علمی مستقل تبدیل شوند.

وی ظرفیت علمی کشور را بسیار بیشتر از حد تصور برخی افراد دانست و تاکید کرد: برای موفقیت و پیشرفت در امور مختلف و کارهای علمی ابتدا از بانک های اطلاعاتی برای شناخت ظرفیت ها استفاده کرد چرا که اگر شناخت و آگاهی کافی نسبت به ظرفیت ها نباشد بطور حتم میزان موفقیت ها نیز کم خواهد بود.

مسئول علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه های آزاد با پایگاه های علمی پژوهشی بسیج برای همکاری و انجام فعالیت های علمی افزود: با توجه به تجربه همکاری دانشگاه آزاد شاهین شهر با وجود ظرفیت بالای جوانان نخبه دانشجو، بستر و ظرفیت بسیار مناسبی برای همکاری وجود دارد.

وی با تاکید بر بهره گیری از طلاب حوزه های علمیه و ائمه جماعات مساجد، هسته های علمی را بازوان اجرایی پایگاه های علمی دانست و افزود: حوزه های علمیه و مراکز علمی و صنعتی شهرستان ظرفیت های مناسب برای راه اندازی هسته های علمی و تشکیل هیئت های اندیشه ورز و در نهایت اجرای طرح ها هستند.

گمار، با بیان اینکه هیچ کار علمی بدون هزینه و زحمت نیست، اظهار کرد: می توان از ظرفیت های مردمی و توان جوانان نخبه برای پیشبرد کارها بهترین استفاده را کرد و با همکاری جامعه جوان نخبه به تولید علم و ثروت کمک کرد که این یک هنر بزرگ است.

وجود هیئت های اندیشه ورز منسجم، برنامه ریزی و حرکت گام به گام، مهمترین اصول تلاش پایگاه علمی

مسئول پایگاه علمی بسیج حضرت زینب(س) ناحیه شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه امروز بسترهای اساسی و بسیار خوبی برای کار علمی در بسیج فراهم شده است، افزود: طرح، برنامه ریزی صحیح و مناسب، تعامل صحیح با جوانان و اعضای هسته و پشتکار از مهمترین عوامل موفقیت برای فعالیت علمی بسیج است.

سودابه بهارلویی، شاهین شهر را یک منطقه نخبه خیز معرفی کرد و با اشاره به اجرای طرح های موفق شهید فهمیده و شهید شهریاری که مورد تقدیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جشنواره علمی قرار گرفت خاطرنشان کرد: پالایشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر از ظرفیت ها و مراکز معتبر علمی شهرستان شاهین شهر و میمه هستند که در اجرای این طرح های موفق همکاری کرده و از اعضای هسته های علمی پایگاه علمی حضرت زینب کبری(س) هستند.

مسئول برترین پایگاه علمی کشور هسته های علمی را بازوان اجرایی پایگاه علمی دانست و افزود: جوانان نخبه و با انگیزه می توانند با اعتماد کامل و اطمینان خاطر در پایگاه های علمی بسیج فعالیت کرده و امیدوار به پذیرش سخنان و اجرای ایده و طرح های خود باشند.

وی ادامه داد: وجود هیئت های اندیشه ورز منسجم، برنامه ریزی و حرکت گام به گام از مهمترین اصولی هستند که پایگاه های علمی باید به آن ها توجه داشته باشند.

تربیت و ایجاد علاقه و انگیزه خدمت در نخبگان نسبت به اسلام و ایران در کنار کار علمی بسیار مهم است

حجت الاسلام سید عیسی هاشمی، در ادامه این مراسم، عنصر تربیت در کنار کار علمی را بسیار مهم دانست و گفت: لازم است مجموعه همکاران و مدیران در فعالیت های علمی خود به کار تربیتی نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

امام جماعت مسجدالمهدی(عج) شاهین شهر، تصریح کرد: وقتی یک نخبه همراه با مجموعه ای منسجم فعالیت کرده و پله های ترقی را طی می کند به پیشرفت علمی قابل ملاحظه ای دست پیدا می کند، قطعاً علاقه ویژه ای نیز نسبت به اشخاص و مجموعه در او ایجاد می شود که در این هنگام باید توشه معنوی، اخلاقی و تربیتی خوبی به آن جوان نخبه ارائه شود.

وی وجود کار علمی صرف را مطلوب ندانست و ابراز کرد: باید بتوانیم با ایجاد علاقه در نخبگان نسبت به اسلام و ایران آن ها را برای خدمت به این مرز و بوم و اسلام عزیز پایبند کنیم تا جذب کشورها و مکاتب دیگر نشوند و همواره ایران را بهترین مکان برای خدمت بدانند.

پایگاه علمی ثارالله به عنوان دومین پایگاه علمی پژوهشی بسیج ناحیه شهرستان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه، مسئول علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج) امام جماعت مسجدالمهدی(عج) و جمعی از بسیجیان در مسجدالمهدی(عج) شاهین شهر افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.