۱۹:۵۵ - یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶

فرماندارشاهین شهر و میمه:

نبود مدیریت یکپارچه شهری چالش مهم مدیریت دولتی/ بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری است

فرماندار شاهین شهر و میمه، نبود مدیریت پکپارچه شهری را یکی از چالش های مدیریتی دولتی در کشور عنوان کرد و گفت: ستاد بازآفرینی با کارگروه های زیر مجموعه خود از موازی کاری ها جلوگیری می کند.

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری در نخستین ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: ستاد بازآفرینی پایدار شهری وظیفه دارد کارگروه‌های وضعیت فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، سلامت، پیش‌بینی و پیشگیری بافت‌های فرسوده، ارتقای اقتصادی و مشارکت‌های مردمی را برای تدوین و ساماندهی تشکیل دهد.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: ستاد بازآفرینی با کارگروه های زیر مجموعه خود از موازی کاری ها جلوگیری کرده و تلاش می کند با طرح محدوده بافت های فرسوده، مشکلات و قابلیت‌های محله ای را شناسایی و با برنامه ریزی صحیح نوع اقدامات برای هریک از محلات را بررسی و در یک همکاری جمعی اجرا کند.

وی هدف ستاد بازآفرینی پایدار شهری را فراهم کردن شرایط و وضعیت مطلوب و پایدار و خدمات رسانی بهتر به شهروندان بیان کرد و افزود: قابلیت‌ها و مشکلات بافت‌های شهری هریک از شهرهای شهرستان در یک جلسه ستاد بازآفرینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بصیری، نبود مدیریت پکپارچه شهری را یکی از چالش های مدیریتی دولتی در کشور عنوان کرد و با تاکید بر رفع موانع و مشکلات، از شهرداران شهرهای بخش میمه خواست تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارائه طرح های محدوده بافت فرسوده شهرهای «میمه»، «وزوان» و «لایبید» به ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان اقدام کنند.

وی ابراز کرد: وجود بناها و اماکن تاریخی در شهرها مزیتی برای بازآفرینی آنها با افزایش اشتغال در شهرهای شهرستان با مشارکت مردم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است

رئیس ستاد بازآفرینی پایدار شهری شاهین شهر و میمه، سهم دولت در شهرسازی ها را ارائه خدمات و انشعابات آب، برق، گاز و غیره خواند و با تاکید بر اینکه طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرها، پس از تصویب در ستاد بازآفرینی پایدار شهری قابلیت اجرایی دارند، افزود: کوتاهی برخی از شهرداران در انجام وظایف به شهرسازی آسیب وارد می کند که نمونه آن پرونده های متعدد در کمیسیون 100 است.

وی در پایان بار دیگر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی محکومیت اقدامات اغتشاشگران و فرصت‌طلبان در شاهین‌شهر قدردانی کرد و یادآور شد: حضور باشکوه مردم بدخواهان نظام جمهوری اسلامی را ناامید کرد، امیدواریم با بصیرتی که مردم شاهین‌شهر دارند دیگر شاهد این‌گونه حوادث تلخ در این شهر نباشیم.

بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری است

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه گفت: بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری منطقه‌ هدف است که در نهایت به یک پیشرفت پایداری اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید.

منصور فخاران با بیان اینکه بهسازی بافت‌های فرسوده شهری با مشارکت مستقیم مردم و حمایت‌های غیر مستقیم دولت به‌ صورت پرداخت تسهیلات بانکی و نظارت بر ساخت و سازهای جایگزین در حال اجرا است، افزود: در شهرهای زیر 200 هزار جمعیت، علاوه بر پرداخت وام‌های با ودیعه 10 میلیون تومانی، به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات 30 میلیون تومانی نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت مابه‌التفاوت تخفیف عوارض بافت‌های فرسوده را به شهرداری‌ها پرداخت می کند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها،می توانند صاحبان واحدهای مستهلک را با معافیت از پرداخت عوارض نوسازی واحدهای فرسوده حمایت کنند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: ستادهای بازآفرینی پایدار شهری در استان اصفهان موظف هستند، کارگروه‌های وضعیت اجتماعی، فرهنگی، سلامت و حقوقی، پیش‌بینی و پیشگیری بافت‌های فرسوده، ارتقای اقتصادی و مشارکت‌های مردمی، تشکل‌های مردم‌نهاد، تدوین برنامه‌های اقدام برای روستاهای قرارگرفته در محدوده شهری، ساماندهی کالبدی زیرساختی، میراث فرهنگی، تأمین منابع مالی و درآمدها را به ریاست فرمانداران تشکیل دهند.

شهرداران شهرهای شاهین شهر، گرگاب، میمه و گز در گزارشی به ترتیب اعلام کردند؛ بخشی از مناطق شهری «حاجی‌آباد»، «گلدیس» و «پردیس» در شاهین‌شهر، 80 درصد بافت شهری معادل 5.18 هکتار شهر «گرگاب»، 30 درصد از واحدهای مسکونی شهر میمه و بیش از 15 درصد بافت شهری شهر «گز برخوار» دارای بافت فرسوده هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.