۱۷:۰۱ - چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه:

بسیاری از معضلات ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد/ رویکرد دولت در کاهش بروکراسی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، ریشه بسیاری از معضلات را در مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست و با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مردم برای حل مشکلات، گفت: اشتغال از مشکلاتی است که باید همه دستگاه ها و مردم با یکدیگر برای ایجاد آن تلاش کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، در جلسه کارگروه فرهنگی شهرستان، با اشاره به اهمیت شهر گز و جمعیت بالای آن نسبت به برخی از شهرستان ها و قدمت تاریخی و بالاترین آمار شهید و جانباز در شهرستان نسبت به جمعیت خود، گفت: جمعیت 25 هزار نفری شهر گز در عرصه های مهمی فعالیت دارند و می طلبد تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم این شهر ارائه کنیم.

فرماندار شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات به مسائل فرهنگی و اجتماعی بر می گردد، افزود: مساجد و کانون های فرهنگی و ورزشگاه ها همه بسیار مهم هستند و باید توجه بیشتری به این موارد داشته باشیم، امروز باید نگاه به معضلات و آسیب ها با رویکرد اجتماعی همراه باشد و از ظرفیت مردم برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که شهروندان حقوق خود را ندانند و به حقوق شهروندی واقف نباشند نمی توانیم معضلات را حل کنیم، ادامه داد: امروز شبکه های اجتماعی یک معضل شده، در حالی که می توانیم این بستر را با فرهنگ سازی به یک فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: اگر مردم بخواهند و فرهنگ اصلاح شود می توانیم بر معضلات غلبه کنیم، اما اگر مردم نخواهند و همکاری لازم را نداشته باشند، کارها به درستی پیش نخواهد رفت.

بصیری با اشاره به معضل اشتغال و وضعیت بودجه کشور، گفت: امروز بحث اصلی دولت مسأله اشتغال است و استاندار اصفهان نیز به دنبال کاهش بروکراسی و موانع در سرمایه گذاری و ایجاد شغل است، تنها اداره کار یا صنعت و معدن مسئول نیستند بلکه همه دستگاه ها در بحث اشتغال مسئول هستند و باید همکاری کنند.

وی مدرک گرایی را یکی از چالش های مهم نظام مدیریتی کشور دانست و ابراز کرد: بسیاری از دانشجویان بی هدف وارد دانشگاه می شوند که باید در این زمینه فرهنگ سازی های مناسبی صورت بگیرد تا جوانان به فکر ایجاد اشتغال برای خود و دیگران باشند و از تخصص ها بهره لازم را ببرند و منتظر دولت نباشند تا برای آن ها جایگاه ایجاد کند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به پتانسیل بالای صنعت گردشگری در شهر گز برای ایجاد اشتغال و گردش مالی مناسب در سطح شهر، افزود: باید این ظرفیت ها را بشناسیم و به بهترین نحو از آن ها استفاده کنیم.

بصیری با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع از سوی کارمندان و مسئولان، تصریح کرد: باید بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم تا امید به جامعه تزریق شود و امروز هم مردم به خوبی صداقت و تلاش مسئولان را تشخیص می دهند و حتی اگر کارشان هم انجام نشود، قدر زحمات را می دانند و قدردانی می کنند.

تخصیص تسهیلات 98 میلیارد تومانی برای حمایت از مشاغل خانگی در شهرستان، افزایش دو برابری بودجه ورزش شهرستان نسبت به بودجه 900 میلیون تومانی سال قبل اداره ورزش و جوانان شهرستان و احداث سالن ورزشی در شهر گز، نیاز مبرم به پاسگاه انتظامی بدلیل مشکلات ترافیکی شهر گز از تردد روزانه بیش از 700 دستگاه کامیون بوجود می آید، وجود ظرفیت گردشگری با 14 اثر تاریخی تاریخی ثبت شده، 11 کانون فرهنگی هنری و سه گروه تعزیه خوانی، از جمله مباحث مطرح شده در کارگروه فرهنگی شهرستان بود که در سالن اجتماعات شهرداری شهر گز برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.