۰۹:۱۴ - یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

لایحه بودجه 97 باید اصلاح شود/ مبارزه با تبعیض و فساد از سوی مسئولان همراهی مردم را در پی خواهد شد

نماینده مردم شاهین شهر و میمه، با تأکید بر لزوم اصلاح لایحه بودجه 97 برای جلوگیری از گرانی، گفت: یقیناً رعایت صداقت، عدالت در توزیع ثروت و عزم جدی برای مبارزه با تبعیض و فساد اقتصادی از سوی مسئولان همراهی مردم با آن ها را در پی خواهد داشت.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، در برنامه گفت و گوی هفته که از شبکه سیمای اصفهان پخش شد، با اشاره به لایحه بودجه سال 97، اظهار کرد: ما در حال بررسی لایحه بودجه که از سوی دولت ارائه شده هستیم و میزان انطباق این لایحه با برنامه ششم توسعه را بررسی می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود: برنامه ششم توسعه در امتداد سیاست های کلان کشور و سیاست های اقتصاد مقاومتی و در مسیر افق سند چشم انداز 1404 است و به همین دلیل لازم است تا لایحه بودجه سال 97 هم در راستای برنامه ششم باشد.

با افزایش قیمت حامل های انرژی باید یارانه پرداختی به مردم هم افزایش یابد

وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها، اظهار کرد: درباره قاچاق حامل های انرژی برای مردم شفاف سازی کردیم و بالطبع قیمت بنزین از 100 تومان به 400 تومان افزایش یافت و در همان مرحله اول حدود 36 هزار میلیارد تومان درآمد دولت  و مابه التفاوت قیمت بنزین بود، اما در دولت یازدهم به یکباره قیمت بنزین از 400 به هزار تومان افزایش یافت و این در حالی است که میزان یارانه پرداختی به مردم ثابت باقی مانده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، با بیان اینکه بنا بر عهدی که با مردم بسته شده باید مبلغ یارانه پرداختی به مردم افزایش پیدا کند، ابراز کرد: موضوع حذف یارانه ثروتمندان باید در جای خود بررسی شود و ربطی به این مقوله ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درآمد دولت از محل افزایش قیت بنزین در سال 97 را حدود 110 هزار میلیارد تومان در هر مرحله دانست و گفت: اگر چه با این افزیش قیمت بنزین موافق نیستیم، اما اگر این افزایش قیمت به سرانجام برسد دولت موظف به افزایش یارانه هاست.

وی با اشاره با تأکید بر لزوم انسجام همه نمایندگان مجلس برای احقاق و صیانت از حقوق ملت، تصریح کرد: اگر نگاه اکثریت نمایندگان مجلس اینگونه باشد، یقیناً همه مشکلات کشور حل خواهد شد، اما مشکل اینجاست که گاهی برخی نمایندگان مردم را فراموش می کنند و احساس نمایندگی دولت یا صاحبان ثروت و قدرت به آن ها دست می دهد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار،حضور نمایندگان در میان مردم و شنیدن مشکلات آنان را لازمه کار نمایندگان مجلس دانست و اظهار کرد: اگر اینگونه باشد می توانیم با آگاهی از معضلات جامعه آن ها را به مجلس منتقل کنیم و راه حلی برای آن ها بیندیشیم.

عدم رونق اقتصادی عامل ایجاد سختی برای مردم است/ برخی قوانین برای رفع موانع تولید اجرایی نشده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، ‏با بیان اینکه امروز عدم رونق اقتصادی سبب گرفتاری و سختی برای طبقات ضعیف و متوسط جامعه شده است، تصریح کرد: نمایندگان می توانند با ورود به این مسائل از طریق گوناگون بستر حل این معضل را فراهم کنند، در این خصوص قوانینی برای رفع موانع تولید در مجلس به تصویب رسیده که البته بخشی از آن نیاز به اجرا و عملیاتی شدن دارد و هنوز اقدام عملی برای آن ها صورت نگرفته است.

وی جهت گیری دولت در سال 97 را به سوی اشتغال ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان موظفند تا هر جایی که دولت در مسیر صحیحی گام بر می دارد حمایت کنند و هنگامی هم که دولت مسیر اشتباه را طی می کند، قوه مجریه را یه ریل خود برگرداند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار اقتدار جهانی جمهوری اسلامی را بی سابقه دانست و ابراز کرد: در داخل و اقتصاد هم، منابع و ثروت های عظیمی را نسبت به جمعیت کشور داریم و می توانیم با تکیه بر منابع و توانایی نیروی انسانی خود وضعیت معیشتی و اقتصادی بسیار خوبی را برای مردم ایجاد کنیم.

مجلس باید محکم پای اصلاح لایحه بودجه 97 بایستد/ لایحه پیشنهادی دولت گرانی را به دنبال دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم اصلاح لایحه بودجه سال 97 از سوی دولت و گرانی های اخیر، تصریح کرد: بنده به آقای لاریجانی اخطار دادم که اگر دولت لایحه بودجه را اصلاح نمی کند، شما باید به عنوان رییس قوه مقننه کشور از آن ها بخواهید.

وی تاکید کرد: تا آن جایی که در توانمان هست نمی گذاریم تا بودجه به نحوی مصوب شود که سبب گرانی مضاعف برای مردم شود و این به همکاری اکثریت نمایندگان نیاز دارد.

وی مردم ایران را مردمی بسیار نجیب توصیف کرد و گفت: اگر مردم اعتراضی هم دارند از روی دلسوزی است و ما باید مردم را از خودمان بدانیم، اگر صداقت در برخورد با مردم را رعایت کنیم و تبعیض ها را از بین ببریم و به سمت عدالت در توزیع ثروت در کشور حرکت کنیم و با فساد اقتصادی به صورت جدی تر مبارزه کنیم، در این صورت مردم هم با مسئولان همراه خواهند شد.‏

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.