۲۲:۳۹ - دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان:

راه رهایی از جاهلیت مدرن، ارتباط با امام زمان و عمل به دستورات ائمه است

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان، گفت: در آخرالزمان جاهلیت مدرن حتی در میان اهل علم هم ظهور کرده و راه رهایی از آن ارتباط با امام زمان(عج) در اطاعت از دستورات دین اسلام و ائمه اطهار(ع) و کسب رضایت ایشان است.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام علی ایزدی، عصر امروز در مراسم پاسداشت مقام دانشجو در دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر، با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درباره جاهلیت قدیم و جاهلیت آخرالزمان، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند من در میان دو جاهلیت مبعوث شدم که آسیب ها و شر جاهلیت دوم به مراتب از اولی بیشتر است.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان، با بیان اینکه بسیاری از افراد به اشتباه خیال می کنند جهل تنها منحصر به افراد بی سواد و تحصیل نکرده است، افزود: در زمان ما افراد زیادی هستند که مدارک بالای دانشگاهی یا حوزوی هم دارند، اما در عمل جاهل هستند و بر اساس عقل رفتار و تفکر نمی کنند.

وی جاهلیت امروز دنیا را جاهلیت مدرن دانست و با اشاره به خطبه های دو و 95 نهج البلاغه در معرفی صفات جاهلان پیش از بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: همچنین امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 369 نهج البلاغه ویژگی های جاهلان آخرالزمان را بیان کرده است.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان، تصریح کرد: یکی از ویژگی های افراد جاهل در زمان ما عمل نکردن به حقیقت قرآن و استفاده از این کتاب آسمانی تنها برای اجرای رسم و رسومات است، جاهلان تنها جلد قرآن را استفاده می کنند و از دستورات و رهنمودهای آن در عرصه عمل و جامعه بهره ای نمی برند.

حجت الاسلام ایزدی راه خروج و نجات از جاهلیت مدرن در آخرالزمان را ارتباط با امام زمان(عج) در اطاعت از دستورات دین اسلام و ائمه اطهار(ع) و کسب رضایت ایشان دانست و ابراز کرد: ‏یکی دیگر از ویژگی های آخرالزمان این است که تنها پوسته ای از اسلام در جامعه وجود دارد.

وی انکار وجود امام زمان(عج) در عصر حاضر را عملی جاهلی توصیف کرد و گفت: اگر راه و دستورات ائمه اطهار(ع) به خوبی برای مردم تبیین شود بیشتر مردم به آن ها متمایل می شوند و از مرگ جاهلی رهایی می یابند. ‏

بی توجهی به کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه/ کاهش هر ساله حمایت های مادی و معنوی از تشکل های دانشجویی

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر روز دانشجو را روز مبارزه با استکبار، تجلی ایثار، استقامت، استقلال و آزادی خواهی در جامعه دانست و گفت: این روز یادآور غیرت دانشجویانی است که استکبارستیزی را به مذاکره و سازش با دشمنان نفروختند و همچون سردمداران غرب زده خود فریب دشمن را نخوردند.

علی ناصری با انتقاد از مراسم روز دانشجو در برخی دانشگاه های کشور  اختصاص آن به سرگرمی صِرف، احیای روحیه استکبارستیزی و مطالبه گری دانشجویان را از ضروریات مراسم این روز دانست و افزود: نه تنها اقدامی برای گسترش فضای مطالبه گری از سوی مسئولان فراهم نشده، بلکه دیگر خبری از نشست صمیمانه مسئولان با دانشجویان هم وجود ندارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در اهمیت برگزاری کرسی های آزاداندیشی، از مسئولان دانشگاه در بی توجهی به برگزاری این قبیل برنامه ها انتقاد کرد و گفت: کرسی های آزاداندیشی، جلسات بصیرت افزایی و مناظرات در دانشگاه برگزار نمی شود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر اصفهان بیان کرد: هر سال حمایت های مادی و معنوی از تشکل های دانشجویی کاهش پیدا می کند و کانون های فرهنگی بسیار تضعیف شده اند و اقدامی برای احیا و تقویت آن ها از سوی مسئولان صورت نمی گیرد.

ناصری واگذاری برخی پروژه های علمی به مجموعه های خارج دانشگاه و در عوض تحمیل برخی وظایف استادان بر دوش دانشجویان را سبب دلسردی و عدم بهره مندی مالی دانشجویان و پژوهشکده ها در دانشگاه دانست و تصریح کرد: باید وارد شدن دانشجو به عرصه کار و فعالیت صنعتی در اولویت های مسئولان دانشگاه باشد و لازم است تا مسئولان توجه و ایمان بیشتری به توانایی های دانشجویان داشته باشند.

انجمن های علمی بدون حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهار سال گذشته

امیر کلانی، نماینده انجمن های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان در ادامه انجمن های علمی را مظلوم ترین تشکل دانست و با اشاره به اهمیت انجمن های علمی دانشجویی در کلام رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: امروز 37 اتحادیه تخصصی در انجمن های علمی دانشجویی کشور در این حوزه تأسیس شده است.

کلانی افزود: متأسفانه امروز مسئولان کلان کشور کمترین ارزش را برای طیف گسترده دانشجویان قائل هستند، این در حالی است که توجه به انجمن های علمی و تقویت و اعتماد به آن ها رشد علمی کشور را در پی خواهد داشت و دانشگاه را به سمت حرکت و نوآوری و شکوفایی سوق خواهد داد.

وی اظهار کرد: در این سال ها نه تنها اقدامی برای گسترش فعالیت انجمن های علمی دانشجویی صورت نگرفته، بلکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چهار سال است که حمایت های خود از انجمن های علمی برداشته است و گویی مسئولان کمر همت بر برچیده شدن این تشکل بسته اند و این موضوع سبب رنجش خاطر جامعه علمی کشور شده است.

نماینده انجمن های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان با اشاره به موانع موجود در پیشرفت انجمن های علمی و عدم همراهی مسئولان حتی برای برنامه های مثل بازدید علمی، افزود: در آخر کار هم برای بسیاری از فعالیت ها با جمله «بودجه نداریم» مواجه می شویم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.