۱۱:۰۰ - پنجشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۳

توسط گروه‌های تروریستی تکفیری موسوم به داعش؛

هتک حرمت به مرقد عمار یاسر و اویس قرنی در سوریه/تصاویر

حرم مطهر دو صحابی بزرگوار پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علی(ع) بار دیگر از سوی تروریست‌های تکفیری مورد هتک حرمت قرار گرفت و گلدسته‌های حرم فروریخت.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به “داعش” صبح امروز طی یک انفجار مهیب حرم مطهر «عمار ياسر» و «اويس قرنی» دو صحابی بزرگوار پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علی(ع) را در استان الرقه منفجر کردند.
بنابر این گزارش، عناصر داعش که با همکاری دیگر گروه‌های تروریستی استان رقه در شرق سوریه را در کنترل خود دارند، با انفجار حرم مطهر این دو صحابی بزرگوار گلدسته‌های حرمین را تخریب کردند.

تصاوير منتشرشده از اين اقدام شنيع که از ورود تکفيری‌ها به حرم مطهر عمار یاسر و اويس قرنی منتشر شده، بيانگر حجم و گستره اين فاجعه است.

به نوشته ابنا؛ تروریست‌های تفکیری در ماه رمضان سال گذشته نیز با شلیک‌های پیاپی موشک به دیوارهای حرم، بخش‌های زیادی از آن را منهدم کرده بودند.

این آرامگاه در سال 2004 توسط سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران برای شیعیان منطقه ساخته شده است.

حزب الله لبنان تأکید کرد: گروه‌های مسلح مناره‌های مرقد عمار یاسر و اویس قرنی در شهر رقه را تخریب کردند که این اقدام مقدمه ای برای تخریب کامل این دو زیارتگاه است.

حزب الله خاطرنشان کرد: این اقدام توهین آمیز که احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده و توهینی به مقدسات آنان به شمار می‌آید، در سایه سکوت کامل انجام شده است.

بر اساس این بیانیه، این جنایت جدید، با طرح ریزی گروه‌های مخالف سوریه صورت گرفته است؛ گروه هایی که بارها مدعی شده‌اند از مراقد و زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس حمایت می‌کنند. این درحالی است که اکنون این گروه‌ها در قبال این اقدامات جنایتکارانه سکوت کرده‌اند.

حزب الله لبنان در ادامه، جنایات گروه‌های تروریستی ضد مراقد و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر رقه و دیگر مناطق سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه، از افراد مسئول درخواست شده است، با احساس مسئولیت به سرعت برای پایان دادن به این اقدامات وارد عمل شوند تا شریک اینگونه اقدامات نباشند؛ اقداماتی که موجب فتنه انگیزی و شکاف می‌شود.

 

resized_529650_208

resized_529652_885

resized_529660_720

resized_529659_238

resized_529658_856

resized_529651_565

resized_529657_640

resized_529653_882

resized_529655_681

حرم عمار یاسر پیش از تخریب

تخریب مرقد عمار یاسر و اویس قرنی در سوریه + عکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.