۱۱:۳۶ - یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶

در شورای آموزش و پرورش شاهین شهر مطرح شد؛

لزوم پرهیز دانش آموزان از مدرک گرایی/ شناسایی 67 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شاهین شهر

فرماندار شاهین شهر و میمه، مهمترین دغدغه خانواده ها و جوانان را نبود شغل و درآمد پایدار دانست و گفت: انتخاب ناصحیح رشته تحصیلی باعث افزایش آمار بیکاری در کشور شده است.

به گزارش شاهین پرس، علیرضا بصیری در جلسه شورای آموزش و پرورش شاهین شهر، با تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت، نبود شغل و درآمد پایدار را از مهمترین دغدغه های خانواده ها و جوانان این شهر دانست و گفت: ریشه این مشکل از انجا شروع می شود که دانش آموزان رشته هایی که مورد نیاز جامعه و کشور نیست را برای تحصیل انتخاب می کنند و پس از گذشت چندین سال و صرف وقت و هزینه خود در نهایت به این نتیجه می رسند که تخصص و مهارت آنها مورد نیاز جامعه نیست و منجر به افزایش آمار بیکاری در کشور می شود.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه عوامل مؤثر بر پیشرفت و توسعه در جوامع پیشرفته را حاصل سرمایه گذاری آموزش و پرورش توانمند و کارآمد دانست و افزود: جامعه تنها با داشتن نیروی انسانی باسواد در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرد بلکه باید در کنار آموزش و پرورش، تربیت نیروی متخصص نیز در دستور کار قرار بگیرد.

لزوم تغییر نگرش دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

وی افزود: آموزش و پرورش باید با تغییر دیدگاه دانش آموزان، گرایش آنان به سمت انتخاب رشته های کاربردی تغییر دهند و با جلوگیری از مدرک گرایی و تربیت نیروی انسانی متخصص بیش از گذشته به موضوع تولید و اشتغالزایی در کشور توجه کند.

بصیری با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود صنایع و واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در شهرستان باعث شد که مسئولان این شهرستان با ایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای در کنار این ظرفیت عظیم، علاوه بر فراهم شدن زمینه تحصیل در رشته های متناسب با نیاز بازار کار برای جوانان، نیروی ماهر و متخصص نیز تربیت کند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فکر و فرهنگ تولید در بین دانش آموزان و نسل جوان خاطرنشان کرد: باید آموزش ها به سمت استفاده از توانمندی، خلاقیت و استعداد دانش آموزان هدایت شود که بر همین اساس همکاری و مشارکت اولیا و مربیان برای تشویق و ترغیب دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بسیار اهمیت دارد.

شناسایی 67 دانش آموز باز مانده از تحصیل در شاهین شهر

رئیس اداره آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات شورای نهضت سوادآموزی در مبارزه جدی با بی سوادی، گفت: برای مبارزه با بیسوادی طرح شناسایی افراد بیسواد یا کم سواد در دستور کار سازمان سوادآموزی قرار دارد.

محمد اسماعیل زاده به بررسی های انجام شده برای انسداد موانع بیسوادی در بخش مرکز شهرستان اشاره کرد و افزود: در بررسی های صورت گرفته در رفع موانع بیسوادی تعداد 67 دانش آموز باز مانده از تحصیل در شاهین شهر شناسایی شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده از این تعداد 23 دانش آموز در پایه اول نام نویسی و تعداد پنج نفر نیز که دارای مشکلات جسمی صعب العلاج بودند برای دریافت خدمات توانبخشی به اداره بهزیستی شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.