۲۲:۳۳ - سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان:

نقش بسیج مردمی در پیروزی بر داعش بی بدیل بود/ ۱۵۰ گروه معارض همچنان در سوریه حضور دارند

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج)، فرمانده اصلی جبهه مقاومت در پیروزی بر داعش را رهبر معظم انقلاب و مرجعیت دانست و گفت: نقش بسیج مردمی و حشدالشعبی در این فتح بی بدیل بود و امروز آرزوی امام(ره) برای تشکیل بسیج جهان اسلام محقق شده است.

به گزارش شاهین پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فداء، در اولین جشنواره مالک اشتر بسیج و تقدیر از رده های برتر بسیج شاهین شهر و میمه، با تبریک هفته بسیج مستضعفین و پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: در ابتدای تشکیل بسیج هیچ کس تصور آن را نداشت که این همه ثمرات و برکات با یک فرمان و پیام امام خمینی(ره) برای تشکیل این تشکل مردمی به وجود بیاید.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، ادامه داد: امروز حتی به جرأت می توان گفت بخش عمده ای از پیروزی های جبهه مقاومت و نیروی قدس سپاه در نبرد با تکفیری ها نیز مدیون بسیج است، نقش حشدالشعبی و نیروهای مردمی در پیروزی ها بی بدیل است.

فعالیت 150 هزار نفر نیرو در گروهک تروریستی تکفیری داعش

وی با بیان اینکه از ابتدای حضور داعش تاکنون حدود 150 هزار نفر نیرو از این گروه تروریستی فعال بوده که شش هزار نفر آن ها دست به عملیات انتحاری زده اند، افزود: البته پایان حکومت داعش در سوریه و عراق به معنای پایان یافتن بحران در سوریه نیست و هنوز حدود 150 گروه معارض در داخل سوریه فعال هستند و حدود 40 درصد از تروریست ها و معارضان هنوز حضور دارند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با اشاره به شرایط بسیار سخت جنگ با داعش در برخی برهه های زمانی، اظهار کرد: در برهه ای همه مستشاران و سفیران کشورهای خارجی کشور سوریه را ترک کردند و حتی برخی از امرای ارتش سوریه عرصه را ترک کردند، اما سردار شهید همدانی و یارانشان جانانه و شجاعانه ایستادند و امروز ما محصول آن مجاهدت ها را برداشت می کنیم.

ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، پرچمدار مبارزه با تروریست در جهان

سردار فدا با اشاره به وقایع صدر تاریخ اسلام و فتنه خوارج، تصریح کرد: امروز عمر حکومت داعش در عراق و سوریه پایان یافته، اما همانگونه که این اندیشه و نوع جنایات از ابتدای عمر اسلام وجود داشته است، بعد از این هم این تفکرات باطل و انحرافی وجود خواهد داشت و امکان ظهور آن در اشکال دیگر وجود دارد.

وی با اشاره به ناکام ماندن داعش در رسیدن به اهداف تعیین شده خود در ابتدای پیدایش، ابراز کرد: امروز همه عناصر داعش در تمام نقاط جهان شناسایی شده اند و پیروزی بر تکفیری ها با محوریت ایران سبب شده تا کشورهای اسلامی هم ایران را به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریست ها و به عنوان ام القرای جهان اسلام  بشناسند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان جمهوری اسلامی، ایران را تنها حکومت و کشور حامی سوریه در نبرد با تکفیری ها دانست و گفت: ما به وضوح وعده نصرت الهی و امدادهای غیبی را در نبرد سوریه دیدیم، چرا که هیچ کشوری احتمال از بین رفتن داعش در آن شرایط را نمی داد.

سردار فدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل سوم انقلاب را عامل مهمی در پیروزی های اخیر جبهه مقاومت قلمداد کرد و افزود: امثال شهید محسن حججی در چنین فضایی بدون اینکه دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را درک کرده باشند، آنگونه دلاورانه ایستادند و پیروزی ها را رقم زدند.

فرمانده اصلی نبرد با داعش و تکفیری ها رهبر معظم انقلاب است

وی شخص رهبر معظم انقلاب را به عنوان فرمانده اصلی نبرد با داعش و تکفیری ها دانست و تصریح کرد: هیچ شخصی نمی تواند رهبری داهیانه و حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب و مرجعیت شیعه در شکست داعش را انکار کند، اعتبار مرجعیت عراق در جنگ با داعش مشخص و هویت آن زنده شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با اشاره به نقش روسیه در شکست داعش، گفت: هیچ کس تصور نمی کرد روسیه به عنوان یک قدرت جهانی روزی در کنار ایران قرار بگیرد و حاضر باشد تا امکانات و نیروهای خود را در اختیار سپاه قدس بگذارد، اما این مهم با اعتماد روسیه به سردار قاسم سلیمانی و اثبات لیاقت های سپاه قدس محقق شد و ارتش روسیه حتی فرماندهی حاج قاسم سلیمانی را در جنگ پذیرفت.

سردار فدا همه دستاوردهای بزرگ پیروزی بر تکفیری ها و عزت امروز کشور و رهایی از ترورست ها و امنیت حاصل از آن را نتیجه ایستادگی و مقاومت و تکیه بر نیروی الهی دانست و اظهار کرد: طی سه سال گذشته نزدیک به 200 تیم تروریستی قبل و پس از ورود به کشور منهدم شده اند و باید قدر این امنیت را بدانیم.

وی با اشاره به تشکیل حزب الله لبنان در سال 1361، گفت: آن روز امام(ره) فرمودند که راه قدس از کربلا می گذرد و امروز همه مسئولان کشورهای سوریه و عراق خودشان را مدیون جمهوری اسلامی می دانند و ما باید قدر این توانایی را بدانیم و با تقویت استعداد نیروی انسانی و تجهیزات و اعتقادات بتوانیم در آینده نزدیک شاهد نابودی اسراییل و استکبار و عوامل منطقه ای آنان باشیم.

بسیج مردمی هشت کشور منطقه در جنگ نیابتی تکفیری ها بود که پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید

سرهنگ دوم پاسدار سید احمد قریشی، فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه، در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم، گفت: امروز به آرزوی بزرگ امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج مردمی در نقاط مختلف جهان اسلام جامه عمل پوشانده شده و ما شاهد حرکت های بسیج مردمی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان و پاکستان و سایر کشورها هستیم.

وی افزود: این پدیده در جنگ با داعش سبب شد تا رزمندگان از هشت کشور اسلامی در کنار هم و در یک جبهه در جنگ نیابتی تکفیری ها به نمایندگی از آمریکا و اسراییل شرکت کنند و اینگونه پوزه استکبار جهانی را به خاک بمالند.

سرهنگ قریشی اظهار کرد: با اینکه بارها در طول جنگ تحمیلی به ما ثابت شده بود که ما می توانیم در برابر استکبار جهانی بایستیم، اما در جنگ با تکفیری ها این بار بسیاری از ملل مسلمان و دولت های کشورهای اسلامی هم به این باور و اعتماد به نفس دست پیدا کردند که دستاورد بزرگی به حساب می آید.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.