۱۵:۵۳ - شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه خبر داد:

راه اندازی«گشت‌های دائمی بسیج محله محور» از پنجم آذرماه در سطح شهرستان

سرهنگ قریشی با هشدار نسبت به نفوذ دشمن و برخی تحرکات برای رقیب سازی و موازی کاری با بسیج، به تشریح برنامه های هفته بسیج شهرستان پرداخت و گفت:«گشت‌های دائمی بسیج محله محور» از پنجم آذر در سطح شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش شاهین پرس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه، به مناسبت هفته بسیج، در جمع اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق و محو داعش، گفت: البته باید به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیار بودن در برابر فتنه های جدید به اشکال و در مناطق دیگر عمل کنیم تا بتوانیم به موقع فتنه های جدید را شناسایی و در کمترین زمان ممکن خنثی کنیم.

سرهنگ دوم پاسدار سید احمد قریشی، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با مجاهدت و مظلومیت از حریم اسلام دفاع کردند، افزود: داعش مولود خبیث و ناپاک استکبار جهانی بود که برای مخدوش کردن چهره اسلام در غرب آسیا به دست استکبار جهانی بوجود آمده بود، که بسیج جبهه اسلام با اتحاد و همدلی، مجاهدت، پایمردی و جانفشانی و وحدت کشورهای اسلامی موفق شد این مولود خبیث و غده سرطانی را شکست داده و ریشه کن کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به مسأله نفوذ دشمن در دستگاه ها بسیار حساس هستند، خاطر نشان کرد: امروز همانطور که دوستان ما در سراسر جهان از بسیج الگوبرداری می کنند، دشمنان ما هم سعی می کنند تا با همین مدل الگوسازی کنند و این در داخل کشور در قالب ایجاد گروه های موازی و رقیب با بسیج ظهور دارد که شهرستان شاهین شهر هم مستثنی نیست و تحرکاتی در این خصوص مشاهده شده است.

بیش از 60 عنوان ویژه برنامه هفته بسیج در 9 محور برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه، برنامه های هفته بسیج را دارای 9 محور اصلی دانست و اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، کوه گشت و پیاده روی خانوادگی و رژه موتوری از برنامه هایی هستند که هر کدام از این ها در نقاط زیادی از شهرستان برگزار می شوند.

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره های شهدا و برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله برنامه های محور دوم ویزه برنامه های هفته بسیج است.

سرهنگ قریشی ابراز کرد: محور سوم برنامه ها شامل برگزاری میقات نمادین حلقه های صالحین بسیج و تجدید بیعت با آرمان های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود، امسال محور چهارم یعنی برنامه «شکوه مقاومت» در روز پنجم آذر با هماهنگی سپاه استان با حضور پنج گردان نیروی بسیجی شهرستان شاهین شهر و میمه در محل مصلی نماز جمعه شهر اصفهان همراه با سایر شهرستان ها به صورت متمرکز و با سخنرانی سردار سلامی جانشین محترم فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: محور پنجم شامل نشست ها و همایش ها تحت عنوان «نهضت روشنگری» است که غالباً با موضوع سبک زندگی اسلامی و اجتماعی برگزار می شود، برگزاری نمایشگاه کتاب تحت عنوان «عفاف و حجاب»، مبارزه با مواد مخدر و دستاوردهای بسیج، دیدار با علما و برگزاری کارگاه های مشاوره خانواده و ترک اعتیاد، برپایی ایستگاه های سلامت از سوی بسیج جامعه پزشکی با ارائه خدمات رایگان از محورهای دیگر برنامه های هفته بسیج هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه ‏تصریح کرد: برخی از عناوین برنامه ها در همه شهرستان ها برگزار می شود و مجموعاً 60 برنامه در هفته بسیج در شهرستان برگزار خواهد شد و برخی برنامه ها هم به صورت ویژه اجرا می شود.

سالانه قریب به هزار عنوان برنامه در رده ها و پایگاه های مقاومت اجرا می شود

سرهنگ قریشی در ادامه با بیان اینکه سالانه قریب به هزار برنامه در 9 محور در رده های مختلف و در میان اقشار متفاوت سپاه شهرستان انجام می شود، افزود: جذب، سازماندهی و حفظ و انسجام بسیجیان، برنامه های تربیتی با رویکرد عمق بخشی اعتقادی و کادرسازی برای آینده نظام، برنامه های بسیج سازندگی و محرومیت زدایی، برنامه های اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، برنامه های فرهنگی اجتماعی با محوریت بومی محلی و طرح کرامت، برنامه های دفاعی و امنیتی، علمی آموزشی و برنامه های زیرساخت و عمران و تجهیز عناوین کلان فعالیت های سپاه شهرستان هستند.

وی با اشاره به تشکیل و فعالیت 523 حلقه صالحین در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه، اظهار کرد: شکل گیری هویت اجتماعی با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، اعتقادی و سیاسی و بصیرت افزایی، با هدف عمق‌بخشی به مبانی اعتقادی نوجوانان و جوانان بسیجی در مناطق شهری و روستایی در این حلقه ها انجام می شود که در راستای غنی سازی اوقات فراغت در تابستان 650 نفر از اعضای حلقه ها به اردوی آموزشی تفریحی سمیرم اعزام شدند.

پرداخت 12 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی با برگزاری 22 کارگاه آموزشی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه افزود: همچنین حدود 80 نفر از روحانیان شهرستان برای اداره حلقات صالحین به کارگیری شده اند و محوریت جلسات معرفتی حلقه ها بر عهده روحانیان است.

سرهنگ قریشی از برگزاری 391 نفر روز اردوی جهادی یک روزه در 20 ماه اخیر خاص حلقه های صالحین خبر داد و گفت: برگزاری 245 نفر اردوی هفت روزه اردوی جهادی دانش آموزی و اعزام تیم پزشکی به نقاط کم برخوردار شهرستان، برگزاری غالب بر 150 کارگاه آموزشی با محوریت مسائل خانواده و اجتماعی و اوزش حدود پنج هزار نفر در این زمینه ها از جمله دیگر برنامه های بسیج سازندگی سپاه شهرستان است.

«گشت‌های دائمی بسیج محله محور» از پنجم آذر در سطح شهرستان راه اندازی می شود

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی در سال گذشته علاوه بر پرداخت 12 میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از مشاغل خانگی، 22 کارگاه آموزش اشتغال با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان نیز برگزار کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین‌شهر و میمه از راه‌اندازی «گشت‌های دائمی بسیج محله محور» خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین بار با هدف ارتقاء ضریب امنیت روانی شهر و کاهش جرائم خُرد با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان از پنجم آذر ماه سال جاری در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.