۱۹:۵۸ - شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶

پژوهشگر حوزه عرفان های نوظهور :

اتصال به شبکه شعور کیهانی، اصلی ترین آموزه انحرافی فرقه عرفان حلقه است/ طلاب و روحانیون روشنگری پیشگیرانه داشته باشند

حجت الاسلام عرب پژوهشگر حوزه عرفان های نوظهور گفت: اصلی ترین آموزه انحرافی فرقه عرفان حلقه اتصال به شبکه شعور کیهانی است.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام حسین عرب در همایش شناخت فرق و جریان های انحرافی که با محوریت عرفان حلقه ویژه طلاب و روحانیون خواهر و برادر در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شده بود، دین و معنویت را عامل مهم و استراتژیک قدرت در جهان دانست و گفت: از بین 300 دین انحرافی شناسایی شده یوگا، تفکر نوین و عرفان حلقه سه جریان اصلی انحرافی در کشور هستند.

نویسنده و پژوهشگر حوزه عرفان های نوظهور اصلی ترین آموزه انحرافی فرقه عرفان حلقه را اتصال به شبکه شعور کیهانی عنوان کرد و افزود: عرفان حلقه یا عرفان کیهانی که بنیانگذار آن فردی به نام محمدعلی طاهری است در سالهای اخیر آسیبهای روحی و جسمی بسیاری را به برخی افراد وارد کرده است.

وی رشد هرمی، ادعای ارتباط با مجامع دانشگاهی و حمایت خواسته یا ناخواسته برخی چهره های مطرح را از عوامل گسترش سریع عرفان حلقه در کشور بیان کرد و افزود: در مواجهه با آسیب ها و عرفان های کاذب نباید نگاه جزئی داشت بلکه باید تمام اجزا را در کنار هم و بصورت سیستمی بررسی و مورد تحلیل قرار داد.

حجت الاسلام عرب با بیان اینکه بنیانگذار عرفان حلقه معتقد است که برای رسیدن انسان به کمال باید به شبکه شعور کیهانی متصل شود خاطرنشان کرد: شبکه شعور کیهانی حوزه نفوذ ابلیس و شیاطین جنی است که به اعتقاد طاهری باید تسلیم آن بود تا اتصال به آن صورت گیرد، طاهری همچنین در مطالب انحرافی خود ابلیس را تنها موحد درگاه الهی معرفی می کند.

وی در تحلیل آسیب های روحی و روانی که این فرقه به افراد وارد می کند خاطرنشان کرد: بر اساس آیه 275 سوره بقره کسانی که مس شیطان می شوند جنون پیدا می کنند، و این تاثیر شیطان بر اساس آیه ۱۰۰ سوره نحل بر کسانی است که ولایت شیطان را پذیرفته و تسلیم او شوند.

پژوهشگر حوزه عرفان های نوظهور با رد درمان گری در عرفان حلقه تصریح کرد: درمانگری در عرفان حلقه هیچ یک از مراحل تحقیقاتی و علمی را طی نکرده و به اثبات نرسیده و بر همین اساس است که طاهری به جرم مداخله غیر قانونی در امور پزشکی و تحصیل مال نامشروع از سال 92 در زندان به سر می برد.

وی با اشاره به وجود خلاء قانونی برای مقابله با عرفان های کاذب، برخورد سلبی را بی اثرترین نوع برخورد با این فرقه ها و اعضای آنها دانست و تاکید کرد: طلاب و روحانیون وظیفه دارند که شاخصه های عرفان های انحرافی را برای مردم جامعه تبیین و روشنگری پیشگیرانه داشته باشند.
شبکه شعور کیهانی حوزه نفوذ ابلیس است/ طلاب و روحانیون باید روشنگری پیشگیرانه داشته باشند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.