۱۴:۱۶ - جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶

همزمان با سراسر کشور؛

پنجمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در شاهین شهر و میمه برگزار شد

پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس، پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود مرادی با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه صبح امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان در دو بخش مرکزی و میمه برگزار می شود گفت: برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان در بخش مرکزی 31 نفر داوطلب شده بودند که پس از بررسی های انجام شده 19 نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: مسئولان هیئت های مذهبی از بین 19 نفر هفت نفر را به عنوان اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی و دو نفر علی البدل را برای یک دوره چهار ساله انتخاب می کنند.

وی به شرایط داوطلبان انتخابات شورای هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: اعضای داوطلب شورای هیئات مذهبی علاوه بر پایبندی و التزام به نظام جمهوری اسلامی باید دارای حداقل سه سال سابقه مسئولیت هیئت را نیز داشته و ساکن و بومی شهرستان باشد همچنین متاهل و دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و بین 25 الی 65 سال سن نیز باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی که شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر هستند از بین هفت نفر برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

وی افزود: ساماندهی و آسیب زدایی هیئت های مذهبی و تغذیه فکری و ارتقاء سطح دانش مسئولان و واسطه گری بین هیئت ها و اداره تبلیغات اسلامی از جمله وظایف شورای هیئات مذهبی شهرستان است.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه بخش مرکزی شهرستان شامل شاهین شهر، گز و گرگاب دارای 160 هیئت مذهبی فعال و ثبت شده هستند اضافه کرد: در بخش میمه نیز 42 هیئت مذهبی فعال و ثبت شده وجود دارد که امروز دومین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی بخش میمه نیز در حال برگزاری است و پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و یک نفر علی البدل انتخاب می شود.

وی خاطرنشان کرد: شمارش آرا بلافاصله پس از پایان اخذ آرا انجام می شود که نتایج ظرف 15 روز آینده پس از تاییدیه استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.