۰۷:۳۰ - پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶

به میزبانی مدرسه 22 بهمن شاهین شهر؛

یادواره شهید «زینب کمایی» در هفته بسیج دانش آموزی برگزار می شود

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی مراسم بزرگداشتی در مدرسه22 بهمن با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و به همت حوزه حضرت معصومه(س) شاهین شهر هشتم آبان برگزار می شود.

به گزارش شاهین پرس، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی حوزه حضرت معصومه(س) شاهین شهر با سازمان بسیج دانش آموزی یادواره شهید زینب کمایی برگزار می شود.

این مراسم روز هشتم آبان با حضور جمعی از مسئولان استانی و روایتگری سردار احمدیان در مدرسه 22 بهمن این شهر برگزار خواهد شد.

زینب کمایی در خرداد ماه سال 1346 در شهر آبادان به دنیا آمد، مادرش زنی دل آگاه و علاقه مند به قرآن و اهل بیت به خصوص امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بود. پدر او نیز کارگر پالایشگاه نفت آبادان بود و با دسترنج اندک کارگری خود خانواده نه نفره اش را سرپرستی می کرد.

زینب دوران دبستان و دو سال از دوره راهنمایی را در آبادان سپری کرد و از کلاس سوم دبستان تحت تاثیر تربیت آگاهانه مادر و شرکت در جلسات قرآن حجاب اسلامی را انتخاب کرد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه راهنمایی و مسجد محله به فعالیت های فرهنگی و تربیتی مشغول شد. زینب علاقه زیادی به رهبر انقلاب حضرت امام خمینی داشت. گرایش به دیدگاه های حضرت امام تاثیر عمیقی در نوع نگاه زینب به زندگی و ادامه فعالیت هایش بر جای گذاشت.

فعالیت‌‌های مذهبی زینب، مورد غضب منافقین قرار گرفت و کوردلان منافق در آخرین نماز مغرب اسفند­ ماه سال 1360 هنگام بازگشت از مسجد او را ربودند؛ سپس با گره زدن چادرش او را خفه کرده و مظلومانه به شهادت رساندند.

پیکر مطهر زینب، سه روز بعد پیدا شد و با پیکرهای غرقِ به خون 360 شهید عملیات «فتح‌المبین» در اصفهان تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.